Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFentanyl derover als recreatieve drug voor mij?

Fentanyl derover als recreatieve drug voor mij?

3 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
a
avalonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kort vraagje,

Ik ben een paar maand geleden na een lange zoektocht eindelijk is aan een dooske oxycontin 40mg geraakt. Dit was mijn eerste opiaat ervaring. Heb dit gedeeld met een maat dus heb met 15 stuks toch bijna een maand of 4-5 gedaan. Vond het leuk om op een vrije dag de pil zonder crushen ofzo te slikken en een zorgeloos/euforisch dagje te hebben.

Hier houdt het op met mijn opiaat ervaring. Nu heb ik eventueel de kans om aan wat fentanyl pleisters te raken. Is dit een goed idee gezien mijn geringe opiaat-tolerantie (om nog niet te zeggen helemaal geen) of kan ik dit wel is recreatief gebruiken?

thx!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vermoed dat je ziek zal worden (ligt wel aan de sterkte natuurlijk) Fentanyl geeft je geen roes die vergelijkbaar is met oxy, denk dat je er niets van merkt. Werkt goed tegen pijn, vandaar dat onder andere kankerpatienten dit krijgen voorgeschreven.
Als je een pleister plakt duurt het circa 6 uur of langer voor het werkt. En werkt circa 72 uur tegen pijn. Raad je dit expiriment af zonde van je geld al helemaal als je er verslaafd aan word.

Afkicken ervan is erg zwaar en raak je snel vanwege de lange werking.
Zou zelf andere dingen doen met je geld en gezondheid!
Is niet echt recreatief te gebruiken dit.
Zie posts in opiaat sector voor ellende die het met zich meebrengt voordat je een beslissing maakt.

Zijn veel andere stofjes die wel euphorie geven.

Grz
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goede post 25 to life,

Ik vind fentanyl niet veel recreatieve waarde hebben en opiaten in het algemeen zijn zeer verslavend en de ontwenning is een hel, soms zelfs erger dan iemand die heroine gebruikt ,
omdat oxycontin en ms contin enz. veel zuiverder zijn en dan zal de ontwenning ook feller zijn.

Ik raad het iedereen af om heroine en/of andere opiaten te gebruiken, want voor je het weet ben je verslaafd.

Je bent wel goed omgegaan nu met die 15 pilletjes, maar als je nu fentanyl gaat gebruiken dan staat de deur nog verder open voor verslaving hoor. En dan ga je er niet meer verstandig mee omgaan, de meeste mensen toch, waaronder ik.
E
EzraGonzoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Realities zei:
Goede post 25 to life,

Ik vind fentanyl niet veel recreatieve waarde hebben en opiaten in het algemeen zijn zeer verslavend en de ontwenning is een hel, soms zelfs erger dan iemand die heroine gebruikt ,
omdat oxycontin en ms contin enz. veel zuiverder zijn en dan zal de ontwenning ook feller zijn.

Ik raad het iedereen af om heroine en/of andere opiaten te gebruiken, want voor je het weet ben je verslaafd.

Je bent wel goed omgegaan nu met die 15 pilletjes, maar als je nu fentanyl gaat gebruiken dan staat de deur nog verder open voor verslaving hoor. En dan ga je er niet meer verstandig mee omgaan, de meeste mensen toch, waaronder ik.
Klik om te vergroten...


Zeg je daarmee dat het ronduit dom is om uit puur recreatieve doeleinden eens Oxycontin te gebruiken? Het zal inderdaad wel verleidelijk zijn om voor een tweede, derde...keer te gaan maar er van uitgaand dat het bij een eerste keer blijft. Is dit dan aan te raden als een middel om lekker waus te raken of blijft het gewoon...fout?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."