Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSmaak maskeren van bittere medicijnen

Smaak maskeren van bittere medicijnen

5 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allen,

Heb een medicament die extreem bitter is, en goed oplosbaar in water. Spuiten doe ik niet aan vandaar de vraag. Het betreffende goedje lost perfect op in oa water
Zijn genoeg mensen die 'vieze' medicatie krijgen als ik er wat ananas geconcentreerd smaakstof bij gooi zou dat helpen?

Als het niet werkt (ga het zo proberen) even langs de dokter.

Morgen/overmorgen zal ik laten weten of het werkt; handig voor diegene die hetzelfde probleem hebben
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kun je het niet in een capsule doen en inslikken? Ik doe dat wel eens met GHB, in mijn capsules past precies 1ml dus dat is lekker makkelijk doseren :)

Met een doseerspuitje makkelijk te vullen.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inderdaad, een capsule kan inderdaad helpen om de smaak te maskeren. Met smaakstoffen maskeren lijkt me eigenlijk niet echt superlekker, de smaak van de medicijnen is er altijd op de achtergrond.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
De capsules die ik heb kan geen oplossing met water aan. De capsule smelt dan direct, de stof kan er niet in of moet circa 10 capsules 'gooien', of een oplossing maken in een cap van 1 of 2 milliliter. (dit ga/wil ik doen)

Zal morgen eens vragen of er verschillende capsules zijn, en of het anders met alcohol ipv water opgelost kan worden, zodat het in een cap kan. Temazepam komt immers ook in capsules (hier en daar) dus het is mogelijk.

Dank voor het meedenken :)

Beetje onduidelijk recept van de huisarts maar goed morgen even oplossen dus!

alcohol solution in a gelatin capsule
Klik om te vergroten...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
25tolife zei:
Zal morgen eens vragen of er verschillende capsules zijn, en of het anders met alcohol ipv water opgelost kan worden, zodat het in een cap kan. Temazepam komt immers ook in capsules (hier en daar) dus het is mogelijk.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, zolang je er geen water in stopt is er niet veel aan de hand. Veel vloeistoffen (zelfs bijtende!) kunnen gewoon in gel caps.

Alcohol kan er ook gewoon in, al weet ik niet of dat effect heeft op je medicijn. Zware slaapmiddelen en alcohol lijkt me geen fijne combi :grin: Waarom moet je het oplossen eigenlijk? Omdat het anders maagproblemen veroorzaakt ofzo?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
SmartieAndMe zei:
25tolife zei:
Zal morgen eens vragen of er verschillende capsules zijn, en of het anders met alcohol ipv water opgelost kan worden, zodat het in een cap kan. Temazepam komt immers ook in capsules (hier en daar) dus het is mogelijk.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, zolang je er geen water in stopt is er niet veel aan de hand. Veel vloeistoffen (zelfs bijtende!) kunnen gewoon in gel caps.

Alcohol kan er ook gewoon in, al weet ik niet of dat effect heeft op je medicijn. Zware slaapmiddelen en alcohol lijkt me geen fijne combi :grin: Waarom moet je het oplossen eigenlijk? Omdat het anders maagproblemen veroorzaakt ofzo?
Klik om te vergroten...

Er was onduidelijkheid over het recept de stof/tabletten/bars. Ik kreeg namelijk gewoon droog dat pure stof aangeboden :confused: Heb gevraagd of de apotheek met de arts wil bellen en het goed maken.
Onderstaande zal ik binnenkort hebben voor sporadisch gebruik.
Heb iemand met veel medische kennis in vertrouwen genomen. Die werkt samen met de arts eigenlijk zou men een privé arts kunnen noemen.
Krijg er logischerwijs ook maar een genoeg voor een week ofzo met checkups elke week/weken, maar dat vind ik wel een goede eigenschap van de arts.



Ik ga/zal zo slapen..

PS Dat beeld komt uit de film GIA voor wie het zich afvraagt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."