Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat maakt benzo's zo speciaal?

Wat maakt benzo's zo speciaal?

4 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
m
maxdw1212Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zit nu al een tijdje op DF en ik zie dat er hier heel veel benzo lief hebbers zijn. ik ben gewoon benieuwd wat maakt die middelen zo speciaal? Ik dacht dat je er gelijk van in slaap viel
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Benzo's waren speciaal voor mij omdat ik totaal geen angst meer had voor de realiteit. Hoefde niet te voelen wat je normaal voelt met een pammetje schuif je alles aan de kant. Alleen wat ik zeg je schuift het enkel aan de kant je vergeet niets dat komt bij staken weer gezellig terug. Nu weet ik nadat ik een lange tijd verslaafd ben geweest aan in principe elke benzodiapinen dat ik het niet meer wil. Als je het als indien nodig medicatie gebruikt enkel voor je ziektebeeld of waarvoor het geschikt is dan werkt het. Langetermijn werkt niet met deze pillen of je moet heel veel geluk hebben en bij een miniscuul groepje mensen horen. Benzo's zijn te mooi om waar te zijn (als ik het zo goed zeg)...
m
maxdw1212Lid
01-01-2024, 00:00
#3
lsdlicious zei:
Benzo's zijn te mooi om waar te zijn (als ik het zo goed zeg)...
Klik om te vergroten...
niemand kan het beter zeggen denk ik,(modknip, lokt gedrag uit). even geleden gebruikte ik ze voor alles omdat ik zo onzeker was en faalangts had en idd je angst is weg totdat je stopt. ondertussen geleerd dat je om angst te overwinnen eigenlijk niets anders dan jezelf nodig hebt :)
wil je toch een kalmerend middel gebruiken gebruik dan metarelax, weet niet of ze dat in nederland hebben maar het is een middel dat inspeelt op magnesium of zoiet. je kan het altijd opzoeken als je ooit in een stressvolle situatie terecht komt, weet niet of het werkt maar je raakt tenminste niet aan verslaaft

grtzzz
Klik om te vergroten...
ik zal nooit benzos gebruiken tenzij ik echt niet kan slape en heb er toevallig 1. maar ik kan er niet aan komen en voor de stress heb ik me haze :)
t
tommy-nlLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hi, ik heb een tijdje benzo's gebruikt, dit was een Russisch middel (naam vergeten) dat gebruikt werd tegen angst stoornissen, het heeft een sterk kalmerend effect maar is ook zeer verslavend. Maar ik moet zeggen ik werd er ook een beetje een zombie van. Tegenwoordig gebruik ik zelf Metarelax om mij zelf wat te kalmeren. Moet zeggen dat het wel goed werkt en tot nu toe ook nog niet qua werking minder wordt. Het is wel stukken stukken minder sterk qua effect. Ik heb zelf wel goede ervaring met aniracetam, een variant van piracetam, alleen heeft het een kalmerende werking in tegenstelling tot piracetam en het is niet echt verslavend en nog eens een sterke antioxidant ook.
l
lsdliciousLid
01-01-2024, 00:00
#5
Benzo's zijn te mooi om waar te zijn (als ik het zo goed zeg)...
Klik om te vergroten...
niemand kan het beter zeggen denk ik,(modknip, lokt gedrag uit). even geleden gebruikte ik ze voor alles omdat ik zo onzeker was en faalangts had en idd je angst is weg totdat je stopt. ondertussen geleerd dat je om angst te overwinnen eigenlijk niets anders dan jezelf nodig hebt :)
wil je toch een kalmerend middel gebruiken gebruik dan metarelax, weet niet of ze dat in nederland hebben maar het is een middel dat inspeelt op magnesium of zoiet. je kan het altijd opzoeken als je ooit in een stressvolle situatie terecht komt, weet niet of het werkt maar je raakt tenminste niet aan verslaaft

grtzzz

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."