Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVenlafaxin

Venlafaxin

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heey beste DF'ers..

Ik heb sinds kort Venlafaxin voorgeschreven gekregen.
Ik heb altijd heel erg schuw tegenover anti-depressiva gestaan maar nu zag de dokter geen andere oplossing meer.

Ik krijg van veel mensen te horen dat anti-depressiva dikke rommel is maar krijg nooit een duidelijk onderbouwd antwoord.. Kan iemand van jullie eens wat onderbouwde antwoorden geven waarom het wel of geen rommel is :) ?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is rommel in de zin dat je eraan verslaafd raakt en dat het bepaalde dingen met je serotonine-systeem doet die zonder te gebruiken niet gebeuren(daardoor raak je verslaafd), veel mensen ervaren dat het zowel de low's als de high's dempt, dus waar je minder depressief wordt zal je waarschijnlijk ook minder kunnen genieten van bepaalde momenten (Maar misschien werkt dit voor jou wel anders).

Maar als het natuurlijk een werkend medicijn is, is het zeker dan alleen maar rommel. Voor sommige mensen zijn antidepressiva wel een goede oplossing!
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#3
We zullen wel zien of het helpt op niet :grin:

Het "rare" is dat ik nu zo'n gevoel heb alsof ik een lage dosis XTC genomen heb.
Lichte hartkloppingen, lichtjes klappertanden, grote pupillen, trillende handen zo'n "vage" XTC kop...

Ik wist niet anti depressieva zo hard werkte op je serotonine.
Na wat meer opgezocht te hebben over men medicatie blijkt dat deze:
- de opname van serotonine blokkeert & ook nog eens werkt op mijn dopamine/noradrenaline receptoren.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Voor zover als ik wist (en kan terugvinden) werkt Venlafaxine niet als dopamine reuptake inhibitor, maar is het een SNRI. Er zijn niet zoveel die 贸贸k op je dopamine werken, zie ook triple reuptake inhibitors.

Maar ik kan me er inderdaad best voorstellen dat je je erdoor gestimuleerd voelt, hoop voor je dat het gaat werken! :)
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#5
Venlafaxine heeft ook een lichte invloed op norepinefrine (noradrenaline) en dopamine, twee andere natuurlijke stoffen met effect op de stemming

Bron --> http://www.apotheek.nl/medicijnen/venla ... uik-ik-het

Ik hoop natuurlijk ook dat het gaat werken :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ah, nu vind ik wel wat. :P

In vitro, venlafaxine blocks the synaptosomal uptake
of noradrenaline and serotonin and, to a lesser extent,
of dopamine (Mendlewicz 1995). Thus, it has been
described as an SNRI (serotonin-noradrenaline
reuptake inhibitor).
Klik om te vergroten...
Dose-dependent noradrenergic and serotonergic properties of venlafaxine in animal models indicative of antidepressant activity

Venlafaxine and its major active metabolite O-desmethylvenlafaxine (ODV) both inhibit presynaptic reuptake of serotonin (5-hydroxytryptamine; 5-HT) and noradrenaline (norepinephrine). Venlafaxine has been referred to previously as a serotonin noradrenergic reuptake inhibitor (SNRI). Venlafaxine also weakly inhibits dopamine reuptake. The drug has no significant affinity for 伪1-adrenergic, muscarinic cholinergic, H1 histaminergic, benzodiazepine or opioid receptors and does not inhibit monoamine oxidase.
Klik om te vergroten...
Venlafaxine Extended-Release

Blijkbaar wel lichtelijk dus, interessant. :P
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fool zei:
Blijkbaar wel lichtelijk dus, interessant. :P
Klik om te vergroten...

Jammer dat je het niet recreatief kunt gebruiken he fool :tearsofjoy:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je zult er vast wel enig recreatief potentieel in kunnen vinden, vooral als jij je nu voelt alsof je een lichte dosering MDMA op hebt. Maar er zijn ongetwijfeld leukere drugs te vinden en ik heb geen zin om te gaan kutten met AD's. Mag ik niet ook gewoon iets interessant vinden z贸nder dat ik er high van ga worden? :P
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou wel eens willen weten wat dit recreatief doet, maar ik gebruik het als medicijn dus ga ik er nu niet mee lopen experimenteren :wink:

Mag ik niet ook gewoon iets interessant vinden z贸nder dat ik er high van ga worden?
Klik om te vergroten...
En tuurlijk mag je dat Fool maar dat klinkt gewoon niet als jou :P
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
LoveQuality zei:
Ik zou wel eens willen weten wat dit recreatief doet, maar ik gebruik het als medicijn dus ga ik er nu niet mee lopen experimenteren :wink:
Klik om te vergroten...
Denk niet dat het er veel zijn, met antidepressiva kutten is niet bepaald verstandig en een klein bultje amfetamine is ook nog eens een stuk goedkoper en makkelijker te krijgen. :)

Mag ik niet ook gewoon iets interessant vinden z贸nder dat ik er high van ga worden?
Klik om te vergroten...
En tuurlijk mag je dat Fool maar dat klinkt gewoon niet als jou :P
Klik om te vergroten...
Nouja zeg, ik vind juist heel veel dingen interessant. :P
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fool zei:
Nouja zeg, ik vind juist heel veel dingen interessant onder invloed :P
Klik om te vergroten...

Jaa heb ik al gemerkt, anders zou je niet meer over drugs weten dan de meeste dokters :grin:
Maar je hebt gelijk, je kan dingen interessant vinden zonder het te willen gebruiken :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fool zei:
Nouja zeg, ik vind juist heel veel dingen interessant. :P
Klik om te vergroten...
LoveQuality zei:
Fool zei:
Nouja zeg, ik vind juist heel veel dingen interessant onder invloed :P
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Beide statements zijn inderdaad waar. :P

Mwa, het ligt wel een beetje aan het gebied waarop je het gaat vergelijken hoor. De meeste artsen weten (hopelijk) de effectieve werking van bepaalde drugs op organen een stuk beter dan ik. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."