Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErvaringen met tranxène? Welke alternatieven?

Ervaringen met tranxène? Welke alternatieven?

3 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
o
omega3Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik neem al zeker 10 jaar op voorschrift dokter 3 x 5mg tranxène per dag voor de angst.. andere soorten medicatie geven teveel bijwerkingen.

De laatste tijd krijg ik echter steeds meer last van afkickverschijnselen, met name krampen in buik en zenuwachtigheid.. vroeger ging dat weg als ik een pil nam maar nu dus niet meer.

Meer tranxène nemen vermoeid teveel en helpt toch niet.. daarom dat ik mij afvraag van eens te switchen naar een andere benzo zoals valium, prazepam.

Hier nog anderen ervaring met tranxène (dosis?) en ook al andere benzo's geprobeerd? Wat zijn je ervaringen?

Ook, tranxène vermoeid toch behoorlijk.. hoe is dat met andere benzo's zoals valium, prazepam, klonopin?

Alvast bedankt voor alle goeie feedback!
F
FrenzelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ah tranxène. Dat ken ik wel ja.
Toen ik die destijds voorgeschreven kreeg waren dat nog van die blauwe, rupsvormige tabletjes. Weet niet meer hoeveel ik kreeg, maar het helpt inderdaad wel goed tegen angsten. Echter wanner ik de kuur stopte kwamen de angsten 2 keer zo hard terug. Das een van de nadelen van benzo's. Ook verslaving moet je daarbij heel erg mee uitkijken.

Ik vind seresta een van de beste omdat die de minste bijwerkingen geven, maar rohypnol vind ik het best (alleen krijg je ze niet hier beneden in dit kikkerland).
Als je een benzo slechts eens per 2 weken neemt zul je er nooit afhankelijk van worden.

Als je last hebt van chronische angsten is lichaamsbeweging wel een goede aanrader.
Met het gebruik van benzo's onderdruk je namelijk alleen maar de symptomen. Het is slechts uitstel van executie. Meer niet.
Vandaar die lichaamsbeweging. Daar word je sterker van en dus zelfverzekerder. Ook werkt het positief op je gevoel van eigenwaarde omdat je er beter uit gaat zien.
M
MedicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kort door de bocht: diazepam. Daarnaast is bromazepam ook een goede 2e optie na diazepam.
*
*Schizophrenic*Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Een halfuurtje lopen of naar je werk fietsen in combinatie met een gezonde voeding en magnesium/vitamine C zou ik eerst uitproberen.

Als dat allemaal niet helpt kun je de vraag beter aan de arts stellen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."