Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmisulpride

Amisulpride

4 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MedicLid
01-01-2024, 00:00
Wat dacht je van het (wat nieuwere) Aripiprazol (Abilify)?

Atypisch antipsychoticum met partieel agonisme op de dopamine(-D2) en serotonine(-5-HT1a) receptoren en antiserotoninerge (5-HT2) activiteit met een α1-blokkerende werking.
M
MeejheMLid
anders vraag je een doosje van alles wat ze hebben? kun je zelf ervaren hoe die middelen bij jou werken.

ieder mens reageert anders op dit soort middelen. je kan echt beter al dit soort vragen neerleggen bij een psychiater die de middelen kent, of in elk geval kan opzoeken, en jouw medische achtergrond weet. al die vragen over al die medicijnen horen hier niet thuis.

wij hebben te weinig kennis over jou en je klachten om gepaste antwoorden te geven. samen weten de gebruikers op dit forum ernorm veel, en is er ook meer ervaring dan een erts in 3 mensenlevens kan verzamelen, maar daarmee heb je geen eenduidig antwoord. ook moet je niets wat je hier leest opvatten als genoeg informatie om aan te nemen dat wat dan ook veilig is.

als er word gezegd dat iets onveilig is kun je meer waarde aan hechten, maar de een is koppiger als de ander. dan bedoel ik jou niet. heel veel mensen hier hebben dingen gedaan die elke arts af zou raden. wij hebben geen eed gezworen.
g
gandwarf777Lid
Ik heb het aan de psych voorgelegd maar helaas amisulpride is niet verkrijgbaar in NL. Echter sinds ik las over een 10x stijging van het prolactin hormoon door amisulpride heeft het mijn interesse een beetje verloren.

Nu zit ik aan de flupentixol, een soortgelijk middel.
M
MedicLid
Het zou eventueel mogelijk zijn met een artsenverklaring en via een omweg waarbij de apotheek internationaal kan bestellen.
Vraag is of je met de huidige middelen niet beter uit de voeten kunt.
g
gandwarf777Lid
Iemand ervaring met deze antipsychotica of een andere uit de benzamide klasse?

Het interessante uit deze groep vind ik de blokkade van presynpatische D2 autoreceptors in het limbische systeem waardoor de dopamine synthese omhoog gaat en DAT activiteit geremt word(bij lage doseringen althans). Resulterend in een verhoogde activiteit van o.a de nucleus accumbens (belonings centrum).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."