#1
Ik zal denk ik gewoon vasten tot de avond, dus vanaf 11/12 uur eet ik niks meer, en eet dan weer de volgende dag pas om 8 uur. Zouw dat kunnen? En ja ik eet wel veel brood, meestal wnr ik wakker wordt elke dag wel broodje ei met kaas. Gaf me heel veel energie. Ik kan zowat niet leven zonder ei, de vitamine die daar allemaal inzitten doen me goed op me leeftijd. Heb ze nodig voor als ik veel train. Weet niks anders te eten namelijk? Dan kwark ofso maarja zit ook weer lactose in enzo. Ik zal dan ff goed op internet moeten kijken wat ik allemaal t best kan vervangen met deze problemen.Ik heb ook twee keer een gastroscopie gehad. Eerste keer zonder narcose gedaan (wel met verdoving). Het was niet bepaald prettig omdat mijn slik en kokhals reflex helemaal tekeer ging. Daarom de tweede keer maar onder narcose gedaan.
@Anoniem99
Het is inderdaad nogal persoonlijk wat betreft de voeding die je moet vermijden. Voor mij zijn het hele specifieke dingen als bijvoorbeeld sinaasappelsap, ananas, bloemkool en ook kaas kan ik niet goed verdragen (melk dan weer wel). Deze dingen vermijd ik dus nu nog steeds voor de zekerheid. Ook zijn er dingen die ik destijds absoluut niet kon verdragen, maar nu prima kan eten zoals bananen, chocolade, noten (walnoten, amandelen, cashews, etc.). Wat ik nu voornamelijk minder eet zijn koolhydraten/suikers in de vorm van brood, koekjes en frisdranken (al dronk ik al vrij weinig frisdranken). Dit zijn dingen waarvan ik eerder niet direct krampaanvallen leek te krijgen, maar het voelt wel veel gezonder om ze niet meer te eten/drinken. Ook eet ik geen rood vlees meer, alleen kip en dat ook maar 1 of hooguit 2x per week.
Het valt me wel op dat het bij jou pas gestart is na mdma gebruik. Mdma is natuurlijk wel een zware aanslag op je lichaam, dus wie weet heeft het wel iets gedaan. Sowieso verstandig dat je het niet meer neemt. Proteïne poeder weet ik in ieder geval van dat er in sommige erg ongezonde suiker vervangers zitten die je niet in je lichaam wilt hebben. De moeite waard om dit uit te zoeken en in ieder geval varianten zonder die troep te kiezen.
Ik denk dat we meer en meer zullen ontdekken dat de grootste vijand van onze gezondheid stress is. En ook slechte voeding, die op zijn beurt ook meer stress brengt.