Benzoboss zei:
autysd zei:
Liefhebbertje zei:
Nee hoor wel gelezen.
Maar dan nog is het toch een vraag voor de psychiater?
Mocht het eventuele verbetering kunnen geven
Stel dan jezelf de vraag is dat het me waard?
Venla heeft ook behoorlijke vervelende bijwerkingen
Veel overgeven
Icm alcohol zeer snel dronken
En op sommige zelfs erger depri worden tot suicide pogingen aantoe
Eigen ervaringen
Sou je willen delen welke 7 klachten dit zijn?
ik ben op zichzelf niet wanhopig, eerder was ik benieuwd, de escitalopram helpt bij de depressie
-ik noemde al enkele andere aandoeningen, maar om ze nu alle 7 op een rij te zetten, voel ik me te onzeker over
ik ben ASS (DSM-5), das eerder aan de neurose en niet de psychose kant, ik ben redelijk gezond en niet suicidaal
ik heb reeds gekozen tegen de venla
bedankt voor de raad
Welke diagnose heb je binnen het ass.
Ik heb pdd-nos gehad hebben ze een paar jaar geleden omgezet in klasiek maar denk zelf dat ik gwn asperger heb.
strikt genomen mag je geen diagnose meer stellen, anders dan die van ASS (DSM-5)
-klassiek, asperger en PDD-NOS zijn namelijk samengevoegd; een psy zal geen van de 3 meer noemen, of in de diagnose vermelden
de hoofdreden in de usa was onder meer om 900.000 onverzekerden binnen de verzekering te krijgen, maar ook om de drempel voor de diagnose te verhogen, want je hebt nu 2 ipv 1 hoofdvoorwaarde binnen de communicatiestoornissen verplicht nodig voor de diagnose ASS
jij hebt geen klassiek gehad, want je kunt communiceren; asperger of PDD-NOS kon wel
zoals je weet zijn er nu 10 normgroepen;
-daar had ik tov normaal 6 zeer hoog en 2 hoog
-daar had ik tov poliklinisch 3 zeer hoog en 2 hoog, met 5 normen significant verhoogd
-daarnaast heb ik nog 2 andere mentale aandoeningen, gerelateerd aan ASS:
nl misofonie en boulemie
bij mijn diagnose, zat ik net in de nieuwe ASS (DSM-5), dus ik heb jouw DSM-4 periode niet meegemaakt
![:wink:]()