Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen 'geluksgevoel', wel oppeppend en hallucineren

Geen 'geluksgevoel', wel oppeppend en hallucineren

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
F
FeestjesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb nu 3x XTC/MDMA gebruikt, maar ik heb het idee dat ik steeds hele andere effecten krijgt dan mijn vrienden.

De eerste keer vond ik niet fijn. Ik ben toen begonnen met een kwartje, waarna ik niets voelde. Vervolgens nog een halve en daarna nog een paar x een kwartje. In totaal ongeveer 1,5 pil. Aan het einde van het feest voelde ik me erg 'strak' staan: extreme kaakbewegingen, m'n ogen stonden echt wagenwijd open. Ik had niet veel balans. Meerdere mensen maakten er opmerkingen over. Mijn vrienden gingen wel goed, wilden constant knuffelen en overladen elkaar/mij met complimenten. Ik voelde helemaal geen extra liefde voor de mensen om mij heen en aanrakingen voelden ook niet fijner. De dip was heel vervelend: ik voelde me extreem leeg en had veel huilbuien.

De tweede keer (3 maanden later) was wel fijner. De mensen met wie ik was namen 1/4 pil, ik iets meer. Bij hen gaf dat heel veel effect: ze vonden aanrakingen heel fijn, vonden kleuren mooi, vonden iedereen lief en leuk etc. Ik voelde helemaal niets. Toen ik bijnam werd ik werd iets vrolijker, meer wakker en vond het fijn om te dansen. Aan het einde van de avond hallucineerde ik: ik zag statafels die er niet waren en gezichten vervormden. Maar weer niet euforisch/meer liefde etc. Ik had deze keer eigenlijk geen echte dip!

De derde keer (1 maand na de tweede keer, afgelopen zaterdag) voelde ik me een beetje zoals de tweede keer. Ook opgewekt, energiek en zin om te dansen. Ook nu hallucineerde ik richting het einde weer statafels en een soort tussenpodia op de dansvloer. Nu ook ongeveer anderhalve pil genomen.

De pillen (3x andere pillen!) waren elke keer niet getest, ik weet dus ook niet hoeveel MDMA erin zat. Voor de volgende keer wil ik dat sowieso wel laten testen.

Sorry voor het lange verhaal, maar in het kort is mijn vraag: hoe krijg ik ook dat geluksgevoel? Doe ik iets verkeerd? Doseer ik misschien te hoog? Komt het misschien omdat ik de pillen 'verspreidt' neem? Zou het beter zijn om bijvoorbeeld in één keer een hele pil te nemen en dan niet meer bij te nemen?
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben redelijk newbie, veel mensen hier met meer kennis dan ik, maar ik denk dat zonder te weten hoe sterk je pillen zijn, is het ook lastig wat te zeggen over doseringen.

1,5 pil klinkt wel als veel, maar het maakt dan wel uit je of pillen van 50mg of 200mg hebt zeg maar.
Hallucineren is wel teken van overdosering.. en overdosering is ook vaag en geen love gevoel.
Wat hier vaker gezegd wordt en wat ik zelf ook het fijnste vind: 1. Testennnnn! 2. Ik begin met 2/3e van mijn totale dosering in en dan na 2 uur laatste stukje. Op die manier weet ik zeker dat ik niet ‘onder doseer’ en er lekker inkom en verlengd het 2e stukje de trip een beetje. Als je daarna nog meer en meer neemt dan word je inderdaad vaag.

Om optimaal te kunnen ervaren sowieso 3 maanden ertussen en 1,5mg/kg doseren!

Ben je in het dagelijks leven trouwens neerslachtig oid? Dat kan ook uitmaken!
F
FeestjesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor je reactie en de tips!! Ga ik volgende keer zeker zo aanpakken, thanks :)
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallucineren betekent dat je hebt overgedoseerd zoals Mappie88 al aangaf. Of je het love effect gaat krijgen hangt heel erg af van je dosering, je lichaamsgewicht, hoeveel slaap je hebt gekregen de afgelopen week en hoe je eet op de dag zelf.

Je dosering is inderdaad de 1,5 a 2 mg per kg lichaamsgewicht. Om hier zeker van te zijn moet je je pillen laten testen. Dit is super eenvoudig. Je moet naar een testcentrum gaan, deze zijn makkelijk te vinden via jellinek. Hier lever je de pil in en moet je kort een vragenlijst invullen met vragen zoals; waar heb je de pil gekocht en bij wie (vriend, dealer), als wat is het verkocht en wat voor vorm moet het voorstellen. Dan is het een kwestie van 2 weken wachten en je belt dan voor de uitslag.

Wat slaap betreft is het verstandig om goed uitgerust te zijn als je op de dag van een feest XTC wil gebruiken. Ook van te voren en de dagen erna veel fruit en gezond te eten is aan te raden om ten eerste je dip te verminderen en ten tweede genoeg serotonine aangemaakt te hebben.

Ik vind het zelf een aanrader om voor gebruik 2 a 3 uur niets zwaars gegeten te hebben. Uit ervaring kan ik je vertellen dat wanneer je een hele maaltijd ophebt voor gebruik het superlang duurt voordat het inwerkt. Ook is het dan minder intens. Het gevaar hier is dat je dan te snel en te veel gaat bijnemen met als gevolg dat je al je serotonine opmaakt in korte tijd en je gaat hallucineren.

Je geeft overigens aan dat je de 3e keer slechts een maand tussen gebruik hebt gehouden. Dit is te kort. Je zult wanneer je dit vaker gaat doen merken dat je het love effect steeds minder hebt of zelfs kwijtraakt. De "regel" is 2 a 3 maanden pauze tussen gebruik houden.

Hoop dat je hier iets aan hebt! Veel plezier volgende keer.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb je toevallig medicijnen?
F
FeestjesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Misfit zei:
Hallucineren betekent dat je hebt overgedoseerd zoals Mappie88 al aangaf. Of je het love effect gaat krijgen hangt heel erg af van je dosering, je lichaamsgewicht, hoeveel slaap je hebt gekregen de afgelopen week en hoe je eet op de dag zelf.

Je dosering is inderdaad de 1,5 a 2 mg per kg lichaamsgewicht. Om hier zeker van te zijn moet je je pillen laten testen. Dit is super eenvoudig. Je moet naar een testcentrum gaan, deze zijn makkelijk te vinden via jellinek. Hier lever je de pil in en moet je kort een vragenlijst invullen met vragen zoals; waar heb je de pil gekocht en bij wie (vriend, dealer), als wat is het verkocht en wat voor vorm moet het voorstellen. Dan is het een kwestie van 2 weken wachten en je belt dan voor de uitslag.

Wat slaap betreft is het verstandig om goed uitgerust te zijn als je op de dag van een feest XTC wil gebruiken. Ook van te voren en de dagen erna veel fruit en gezond te eten is aan te raden om ten eerste je dip te verminderen en ten tweede genoeg serotonine aangemaakt te hebben.

Ik vind het zelf een aanrader om voor gebruik 2 a 3 uur niets zwaars gegeten te hebben. Uit ervaring kan ik je vertellen dat wanneer je een hele maaltijd ophebt voor gebruik het superlang duurt voordat het inwerkt. Ook is het dan minder intens. Het gevaar hier is dat je dan te snel en te veel gaat bijnemen met als gevolg dat je al je serotonine opmaakt in korte tijd en je gaat hallucineren.

Je geeft overigens aan dat je de 3e keer slechts een maand tussen gebruik hebt gehouden. Dit is te kort. Je zult wanneer je dit vaker gaat doen merken dat je het love effect steeds minder hebt of zelfs kwijtraakt. De "regel" is 2 a 3 maanden pauze tussen gebruik houden.

Hoop dat je hier iets aan hebt! Veel plezier volgende keer.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je uitgebreide antwoord en de moeite die je hebt genomen! Het testen ga ik nu zeker doen, ik begrijp nu hoe handig dat kan zijn.

Het uitgeslapen erin gaan, ga ik zeker ook beter op letten. Ik ben heel benieuwd!

2 a 3 maanden pauze wordt m dan! :) Ik laat daarna wel weten hoe het was!

Bedankt voor alle hulp!
F
FeestjesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Benzoboss zei:
Heb je toevallig medicijnen?
Klik om te vergroten...
Nee, dat niet!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Standaard vraag met dit soort topics lol.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."