Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDosering Ritalin

Dosering Ritalin

5 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
U
UnknownXXXLid
01-01-2024, 00:00
#1
Euuhh hallo iedereen
Even een paar vraagjes over Ritalin. Mijn vriendin heeft add en slikt daarvoor Ritalin. Zij zei dat je het ook kan snuiven en dan een beetje het lichtere gevoel van speed krijgt.

Maar mijn vraag is: Is het beter om te snuiven of slikken (Hoe heftiger hoe beter) En ook nog wat zou de ideale eerste dosering zijn.

Dit is trouwens niet de eerste keer dat ik drugs gebruik maar wel Ritalin.

Tips en leuke tricks zijn ook altijd welkom. Alvast hartelijk bedankt!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/kun-je-ritalin-ook-snuiven-of-roken/

Ik geloof dat snuiven nou niet de beste manier is. Je snuift dan ook alle rotzooi die in die pil zit. Vrij pijnlijk dacht ik.
Pillen zijn natuurlijk gemaakt om te slikken.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#3
UnknownXXX zei:
Zij zei dat je het ook kan snuiven en dan een beetje het lichtere gevoel van speed krijgt.
Klik om te vergroten...

Ik zou ritalin niet snuven. Het kan wel maar het haalt niet het beste effect uit de drug. Ook snuif je de bindmiddelen mee.

Ritalin is veel sterker als speed in mijn geval, niet eens te vergelijken. Het is ook geen amfetamine. Ritalin maakt mij geconcentreerd en gefocust voor een uur of 3 à 4. Door speed sta ik strak en ben ik zeer euforisch en actief, voor zeker 8/9 uur. Als je iets als speed wilt zal ik geen ritalin nemen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ik heb als ADD-er een tijdje ritalin geprobeerd, en het was niks voor mij, zowel voor mijn ADD als recreatief gebruik. wat meer concentratie en versterkte de superfocus zonder buzz/high, heel veel bijwerkingen en een geweldige rebound bij het uitwerken (enorm verward/chaotisch enz.)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ritalin snuiven lijkt me fucking naar. Slik 't gewoon. Als je gaat stappen dan werkt het zo'n 2 á 3 uur en word je net even wat actiever en prateriger, gewoon een klein upje, niets groots. Ik vind het handig als je net even wat energie wil rond een uurtje of 3. Om daarna rond 5/6 alsnog naar huis te kachelen en gewoon te kunnen slapen.
Ik neem ze graag per 2 (volgens mij van 10mg had ik) en dan gewoon voor korte avond 1x2 en voor een langere avond of festival 2x2 of zo. Probeer het gewoon een beetje uit.

BasvanHoven zei:
Ritalin is veel sterker als speed in mijn geval.
Klik om te vergroten...
Huh???? Andersom bedoel je denk ik?
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#6
ZERO- zei:
Huh???? Andersom bedoel je denk ik?
Klik om te vergroten...

Ja stom, speed sterker dan ritalin, ik draaide ze per ongeluk om. Ritalin komt voor mij niet eens in de buurt van speed.

acht.zes zei:
ik heb als ADD-er een tijdje ritalin geprobeerd, en het was niks voor mij, zowel voor mijn ADD als recreatief gebruik. wat meer concentratie en versterkte de superfocus zonder buzz/high, heel veel bijwerkingen en een geweldige rebound bij het uitwerken (enorm verward/chaotisch enz.)
Klik om te vergroten...

Herken me hier wel erg in als ADD-er. Uiteindelijk met de medicatie gestopt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."