Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin (Methylfenidaat)

Ritalin (Methylfenidaat)

5 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
ShenkieFmorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoeveel Ritalin moet je slikken/snuiven voor het een bepaald effect geeft? Ik gebruik Ritalin nu al een beste tijd (Dokters Recept) en krijg af en toe wel eens de vraag of ik verkoop.

Ik vraag me dan af hoe mensen het gebruiken tijdens feesten o.i.d. Ik weet dat studenten het gebruiken om beter te kunnen concentreren maar wie weet voor welke doeleinden nog meer?

Greetz,

Shenke
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#2
30 mg is meestal een goede hoge dosis voor beginners waar het eigenlijk niet voor bedoeld is.
S
ShenkieFmorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Woezoe zei:
30 mg is meestal een goede hoge dosis voor beginners waar het eigenlijk niet voor bedoeld is.
Klik om te vergroten...

Thanks voor je reply.. gebruik het zelf waar het voor bedoeld is maar was wel even nieuwsgierig.
D
DeProfeetLid
01-01-2024, 00:00
#4
Volgens mij hoort dit in het subforum farmaceutische drugs. Methylfenidaat is geen opiaat.
S
ShenkieFmorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Methylfenidaat valt onder de opiumwet. Is het dan ok? :grin:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb je topic verplaatst naar het juiste subforum.

Zelf zie ik weinig recreatieve waarde in methylfenidaat, maar vind ik het wel nuttig voor concentratie als het echt nodig is. Ik zie niet zo goed in waarom iemand het op een feest zou gebruiken, zou dan eerder gewoon voor (dex)amfetamine gaan, ook vanwege de relatieve korte werking van Ritalin (met Concerta geen ervaring).

Ik vind het dus ook lastig om een dosis te benoemen want voor mij voldoet 10 mg gewoon voor het doel, al kan ik me voorstellen dat voor een ‘sociaal’ effect meer nodig is. Ik vind methylfenidaat al snel vrij fysiek worden qua bijwerkingen (hartslag, opgejaagd gevoel etc.), en 30 mg is een dosis waarop dat al behoorlijk aanwezig zou zijn. Maar misschien dat dat voor anderen minder speelt.

Methylfenidaat valt inderdaad onder de Opiumwet dus verkoop ervan is in principe verboden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."