Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLevocetirizine 5mg Sandoz...Word er suf van wtf???

Levocetirizine 5mg Sandoz...Word er suf van wtf???

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo lieve DF'ers !!

Wou dit eigenlijk al een tijdje hier neer zetten maar soit hier gaat ie dan.

Dit medicijn is door mij arts aan mij voor geschreven omdat ik met ontsteking op de ogen zit. Ik moest er steeds in wrijven en in de ochtend ook afscheiding (wat nu zo goed als gedaan is gelukkig). Het had wat weg van mensen die in niet al te propere omgeving zitten of iemand met een allergie aan iets. Gelukkig is dit mijn huisarts en is hij al x aantal keren op huisbezoek geweest hier en kent mij al vele jaren. Dus hij wist dat ik proper zat en nu zeker met mijn vrouw die kan geen stofje zien liggen of ze veegt het op hehe.

We hebben een kat en het kan zijn dat ik daardoor last had. Wat ik dikke bs vind want bij mijn ouders altijd honden, katten, paarden, konijnen en kippen gehad. Maar hij zei dat een mens zo een allergie kan ontwikkelen zelfs als het dier(en) er al een tijd zijn??

Maar dat denk ik dus niet en dan heeft hij mij dit medicijn geschreven. Dat is een algemeen middel tegen zowat alle soorten allergieen. Dus niet echt perfect voor de 100% maar het zou al voor een 70% moeten helpen tegen de meest voorkomende. Dus aangezien we niet zeker zijn bij mij, dan toch dit middel gekregen.

Ik moest het voor het avond eten nemen 1 pilletje. Nu ik neem benzo's maar ik weet niet wat het is als ik een dag geen benzo's neem en dan mijn pilletje neem...suf dat ik er van word. Heel raar.

Dit is dus geen benzo ofzo maar ook met mijn grote benzo en opi tolerantie als ik een dag niks genomen heb en gwn dit middel dan gebruik dan voel ik het wel. Omdat ik niet zeker was had ik als ik een dagje nuchter was gebleven en niet aan mijn benzo's was gekomen zo eens 3 pilletjes genomen...Ik heb geslapen als een roos en zeer vast en lang.

Zeer raar toch? Iemand zelfde ervaring?

Pelgrim
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Antihistamines kunnen ook best sterk sederend zijn en doen dat op een totaal andere manier dan benzos of opiaten.

Nu is levocetirizine wel een antihistamine die weinig sederend zou moeten zijn, maar niet iedereen reageert hetzelfde uiteraard. Wellicht is het gewoon het wennen aan het medicijn en heb je daarna nergens meer last van. Ik zelf slik al jaren desloratadine tegen allergieën en wordt er totaal niet suf van gelukkig.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je nou gewoon de bijsluiter had gelezen:

Rijvaardigheid en het gebruik van machines Bij sommige patiënten die met dit middel worden behandeld, kan sprake zijn van slaperigheid/sufheid, vermoeidheid en uitputting. Wanneer u van plan bent te gaan rijden of machines te bedienen, wordt u geadviseerd voorzichtig te zijn tot u weet hoe u op de behandeling reageert. Bij speciale testen met gezonde proefpersonen zijn echter geen aanwijzingen gevonden dat de mentale alertheid, het reactievermogen of de rijvaardigheid worden verstoord na inname van levocetirizine in de aanbevolen dosering.

Is dus een mogelijke bijwerking.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#4
acht.zes zei:
Als je nou gewoon de bijsluiter had gelezen:

Rijvaardigheid en het gebruik van machines Bij sommige patiënten die met dit middel worden behandeld, kan sprake zijn van slaperigheid/sufheid, vermoeidheid en uitputting. Wanneer u van plan bent te gaan rijden of machines te bedienen, wordt u geadviseerd voorzichtig te zijn tot u weet hoe u op de behandeling reageert. Bij speciale testen met gezonde proefpersonen zijn echter geen aanwijzingen gevonden dat de mentale alertheid, het reactievermogen of de rijvaardigheid worden verstoord na inname van levocetirizine in de aanbevolen dosering.

Is dus een mogelijke bijwerking.
Klik om te vergroten...

Ik ga nu echt niet ELKE bijsluiter lezen of research doen voor iets dat eigenlijk niks zou mogen doen. Sta jij daar ALTIJD bij stil??

Maar ja mss moet ik dat wel eens beginnen doen :wink:.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Antihistamines kunnen ook best sterk sederend zijn en doen dat op een totaal andere manier dan benzos of opiaten.

Nu is levocetirizine wel een antihistamine die weinig sederend zou moeten zijn, maar niet iedereen reageert hetzelfde uiteraard. Wellicht is het gewoon het wennen aan het medicijn en heb je daarna nergens meer last van. Ik zelf slik al jaren desloratadine tegen allergieën en wordt er totaal niet suf van gelukkig.
Klik om te vergroten...
Indd denk het ook dat het gewoon kwestie is van gewoon te worden :).
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
pelgrim zei:
Ik ga nu echt niet ELKE bijsluiter lezen
Klik om te vergroten...

Doe maar wel. :wink:
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Doe maar wel. :wink:
Klik om te vergroten...
Indd heb je gelijk in :wink:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@pelgrim
Je hebt vragen over een bepaald medicijn en dat papiertje wat er bij zit is er nu eenmaal voor om die vragen te beantwoorden.

Als ik een nieuw medicijn krijg ben ik naast mogelijke bijwerkingen vooral geintresseerd in wisselwerking met andere medicijnen en drugs zodat de kans op ongelukken zo laag mogelijk blijft. Is toch wel belangrijk vind ik.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
@pelgrim
Je hebt vragen over een bepaald medicijn en dat papiertje wat er bij zit is er nu eenmaal voor om die vragen te beantwoorden.

Als ik een nieuw medicijn krijg ben ik naast mogelijke bijwerkingen vooral geintresseerd in wisselwerking met andere medicijnen en drugs zodat de kans op ongelukken zo laag mogelijk blijft. Is toch wel belangrijk vind ik.
Klik om te vergroten...

Helemaal met je eens :wink:. Ga er dus in het vervolg ALTIJD op letten dat ik alles goed nalees. Je ziet een mens is nooit te oud om wijzer te worden. Goed dat ik deze feedback heb gekregen. Was een niet zo'n sterk punt van mezelf om zo los over dingen te gaan zonder goed na te kijken.

Daarom ook top forum :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."