Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlprazolam/Xanax , wat vindt jij er van en doet het voor je en hoe gebruik je het?

Alprazolam/Xanax , wat vindt jij er van en doet het voor je en hoe gebruik je het?

25 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Weet iemand hoe het kan dat ik vorige x er ook slaperig van werd en deze keer zo goed als helemaal niet?
Dat is juist een fijne bijwerking vindt ik.
Kan dat volgende x weer wel voor komen?
Klik om te vergroten...
Zelfs ik had dat tijdens mijn topgebruik nog weleens, maar er is niet echt een peil op te trekken verder. Kan wel dat je meer kans hebt als je het inneemt uurtje voor bedtijd. Maar kan ook zomaar zijn dat je overdag ineens plat moet als je 't neemt. En dat kan per keer verschillen. Wel bouw je enorm snel tolerantie op, dus als je het meermaals gebruikt in een week dan kan het ook daardoor komen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#2
De laatste keer dat ik recreatief had genomen was (na speed- en xtc-gebruik) 2x2mg. De eerste 2mg was vet lekker en toen had ik de twee effecten door elkaar; wel wakker maar ook zo'n high. Euforisch zou ik het niet echt noemen maar wel een prettig, voldaan gevoel. Het was zo lekker toen het insloeg dat ik een uur later nog 2mg nam en toen donderde ik in slaap. Mn hele oud en nieuw erna is een waas, ik zou het niet aanbevelen. Ik zou het denk ik bij één dosis houden of meer tijd ertussen.

Ik heb toen een flesje van 10mg gekregen waar ik een half jaar mee heb gedaan. Ik gebruikte dat nuchter of als ik niet kon slapen van dexamfetamine. Meestal gebruikte ik dan 1mg+een joint. Ik was toen wel altijd uitgeslapen.
l
logitecholivLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Dunne zei:
Haaaaai ladies and people.

Ik heb vorig jaar een paar keer Xanax gebruikt. Een paar keer als enige drug, ene keer na speed om te slapen en een keer of 2 in combi met wat wiet.
Het beviel mij wel, werd rustig, relaxt en ontspannen. Dat was voor mij als stuiterende adhd'er wel een keertje fijn. Ondanks dat ik meer van de uppers ben als de downers.
Euforie wat ik wel eens hoor bij benzo’s heb ik niet ervaren.

Nu heb ik een halfjaar/jaar later wederom een stripje (10x 0,5mg) weten te bemachtigen.
Nu heb ik enkele vragen. Niet echt wetenschappelijk of iets maar meer hoe jullie het gebruiken en ervaren.
Mijn vragen zijn gebaseerd op het hebben van echt 0,0 tolerantie of gewenning. Als je vaak Xanax of een andere benzo gebruikt zal de werking en ervaring heel anders zijn namelijk. Zelfs als je het maar eens in de paar weken neemt schijnt het al anders te zijn dan wanneer je het echt maar een enkele keer neemt. Ik heb echt 0,0 tolerantie en mijn laatste benzo gebruik is een halfjaar tot een jaar geleden.

1- Ondervinden jullie euforie bij Xanax?
2- Welke dosering nemen jullie als je het als enige drug gebruikt?
3- Voor welke reden gebruiken jullie het dan?
4- Blijven jullie goed wakker of vallen jullie snel in slaap?
5- Slapen jullie er als je het gebruikt puur om te slapen, goed mee door?
6- krijgen jullie er extra eetlust van?
7- Last van dufheid de volgende dag?
8- Is in ene een hogere dosis nemen fijner dan meerdere malen bijnemen op een avond? (Niet om te slapen maar als recreatief gebruik)

Er schieten mij straks vast nog meer vragen te binnen maar die komen dan wel!

Graag lees ik jullie ervaringen!
Klik om te vergroten...
1-een beetje ik geniet enorm van het relaxed effect.
2-ik gebruik tussen de 1-3 mg
3-recreatief
4-ik blijf er nog redelijk goed van wakker.
5-ja
6-neen
7-neen
8-ik gebruik het allemaal in 1 keer dat ik het direct goed voel. Maar voor iemand zonder tolerantie is dit niet aan te raden. Alsook bestuur nooit een voertuig en nooit mixen met alcohol. Ik gebruik alprazolam maar 1 keer per zoveel weken als ik thuis op mijn gemak zit.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Haaaaai ladies and people.

Ik heb vorig jaar een paar keer Xanax gebruikt. Een paar keer als enige drug, ene keer na speed om te slapen en een keer of 2 in combi met wat wiet.
Het beviel mij wel, werd rustig, relaxt en ontspannen. Dat was voor mij als stuiterende adhd'er wel een keertje fijn. Ondanks dat ik meer van de uppers ben als de downers.
Euforie wat ik wel eens hoor bij benzo’s heb ik niet ervaren.

Nu heb ik een halfjaar/jaar later wederom een stripje (10x 0,5mg) weten te bemachtigen.
Nu heb ik enkele vragen. Niet echt wetenschappelijk of iets maar meer hoe jullie het gebruiken en ervaren.
Mijn vragen zijn gebaseerd op het hebben van echt 0,0 tolerantie of gewenning. Als je vaak Xanax of een andere benzo gebruikt zal de werking en ervaring heel anders zijn namelijk. Zelfs als je het maar eens in de paar weken neemt schijnt het al anders te zijn dan wanneer je het echt maar een enkele keer neemt. Ik heb echt 0,0 tolerantie en mijn laatste benzo gebruik is een halfjaar tot een jaar geleden.

1- Ondervinden jullie euforie bij Xanax?
2- Welke dosering nemen jullie als je het als enige drug gebruikt?
3- Voor welke reden gebruiken jullie het dan?
4- Blijven jullie goed wakker of vallen jullie snel in slaap?
5- Slapen jullie er als je het gebruikt puur om te slapen, goed mee door?
6- krijgen jullie er extra eetlust van?
7- Last van dufheid de volgende dag?
8- Is in ene een hogere dosis nemen fijner dan meerdere malen bijnemen op een avond? (Niet om te slapen maar als recreatief gebruik)

Er schieten mij straks vast nog meer vragen te binnen maar die komen dan wel!

Graag lees ik jullie ervaringen!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@De Dunne
1- Alleen de eerste keer.
2- Vergeten
3- Om een acute paniekaanval onder controle te krijgen
4- Ik kon er wel goed mee wakker blijven.
5- niet geprobeerd
6- Neen
7- niet echt
8- geen idee, ik heb ze nooit echt recreatief gebruikt.

Ik kan me de eerste keer een geweldige rush herinneren, ik had er een biertje bij. Dag later herhaald, maar toen was de euforie al weer weg lol. ZO snel kan het dus gaan blijkbaar.

Verder kan ik over Alprazolam zeggen dat het echt de beste angstremmer is die ik ooit nam. Die maakt echt korte metten met elke paniekaanval. Wat ik me nog kan herinneren is dat het ook inwerkt op je schaamtegevoelens, zo bedacht ik onder invloed van Alprazolam dat ik gerust in mijn blote reet hier buiten rondjes over de parkeerplaats zou kunnen rennen zonder daar een gevoel van schaamte van te krijgen. Gelukkig maar (of jammer genoeg, t is maar hoe je er tegen aan kijkt) heb ik dat toen toch maar niet gedaan.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#6
1- Ondervinden jullie euforie bij Xanax?//ondervind altijd wel een soort euforie maar het is nauwelijks iets.
2- Welke dosering nemen jullie als je het als enige drug gebruikt?//Begin altijd met 2mg maar heb de slechte gewoonte om met Xanax altijd door te blijven nemen tot ik ongeveer 10 mg op heb en me de hele avond niet herinner de volgende dag.
3- Voor welke reden gebruiken jullie het dan?// Recreatief
4- Blijven jullie goed wakker of vallen jullie snel in slaap? // Goed wakker maar makkelijk slapen wanneer ik wil
5- Slapen jullie er als je het gebruikt puur om te slapen, goed mee door? // Ja
6- krijgen jullie er extra eetlust van? // Ja
7- Last van dufheid de volgende dag? // Klein beetje
8- Is in ene een hogere dosis nemen fijner dan meerdere malen bijnemen op een avond? (Niet om te slapen maar als recreatief gebruik) Maakt niet veel uit
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."