#1
Ha allen,
Al met enige regelmaat naar festivals gegaan de afgelopen jaren in Nederland en daar wat XTC genomen. Echter ga ik binnenkort naar een festival in Belgiƫ (Pukkelpop), en ben ik van plan om een dag drugs/XTC te doen (de andere dagen blijf ik volledig sober). Omdat het een ander land is, en ik van nature erg voorzichtig ben, ben ik wat gaan zoeken over regels en de afgelopen jaren.
Na redelijk wat onderzoek is het duidelijk dat de Belgen hardere en andere eisen en regels hebben met betrekking tot drugs gebruik. Echter zijn er een aantal vragen die bij mij blijven, omdat het lezen van artikelen wat anders is dan met ervaren gebruikers praten. Daarom heb ik een aantal vragen over gebruik in Belgiƫ, met het risico dat ik iets te serieus overkom. Alvast veel dank voor de tijd om te antwoorden!
- Ik weet dat gebruik in Belgiƫ strafbaar is. Klopt het dat ik niet naar de eerste hulp kan als ik slecht ga? Ik ga eigenlijk nooit slecht, maar ben gewend om in NL altijd naar de eerste hulp te gaan als ik iemand anders slecht zie gaan of toch iets nodig heb.
- Zijn er veel controles bij Pukkelpop? Online zie ik niks staan over mensen die gebruiken op dit specifiek festival, zijn er veel mensen in bijvoorbeeld de boiler room of dance hall die iets gebruiken?
- Klopt het dat er veel mystery guests / politie-in-burger rondlopen? Ik lees hier veel artikelen over van vorige jaren, maar er lijkt vaak geen bewijs te zijn (ergo, een artikel beweerd dat er veel mensen worden gepakt, maar op fora zeggen mensen dit nooit te zien).
Al met enige regelmaat naar festivals gegaan de afgelopen jaren in Nederland en daar wat XTC genomen. Echter ga ik binnenkort naar een festival in Belgiƫ (Pukkelpop), en ben ik van plan om een dag drugs/XTC te doen (de andere dagen blijf ik volledig sober). Omdat het een ander land is, en ik van nature erg voorzichtig ben, ben ik wat gaan zoeken over regels en de afgelopen jaren.
Na redelijk wat onderzoek is het duidelijk dat de Belgen hardere en andere eisen en regels hebben met betrekking tot drugs gebruik. Echter zijn er een aantal vragen die bij mij blijven, omdat het lezen van artikelen wat anders is dan met ervaren gebruikers praten. Daarom heb ik een aantal vragen over gebruik in Belgiƫ, met het risico dat ik iets te serieus overkom. Alvast veel dank voor de tijd om te antwoorden!
- Ik weet dat gebruik in Belgiƫ strafbaar is. Klopt het dat ik niet naar de eerste hulp kan als ik slecht ga? Ik ga eigenlijk nooit slecht, maar ben gewend om in NL altijd naar de eerste hulp te gaan als ik iemand anders slecht zie gaan of toch iets nodig heb.
- Zijn er veel controles bij Pukkelpop? Online zie ik niks staan over mensen die gebruiken op dit specifiek festival, zijn er veel mensen in bijvoorbeeld de boiler room of dance hall die iets gebruiken?
- Klopt het dat er veel mystery guests / politie-in-burger rondlopen? Ik lees hier veel artikelen over van vorige jaren, maar er lijkt vaak geen bewijs te zijn (ergo, een artikel beweerd dat er veel mensen worden gepakt, maar op fora zeggen mensen dit nooit te zien).