Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdvies gevraagd: Halfje of kwartje

Advies gevraagd: Halfje of kwartje

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
DonQ92Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allen,

Ik ga binnenkort naar een feestje en ga daar XTC gebruiken. Dit is inmiddels zo’n 6 maanden geleden dus ik heb er behoorlijk veel zin in. De pillen hebben we netjes laten testen op 180mg MDMA.

Nu zit ik dus met het volgende. Meestal begin ik met een kwartje maar ik merk dat ik daar na een klein uurtje licht iets van voel. Ik doe dit omdat ik toch bang ben dat de inslag te overweldigend is. De aanloop naar het moment dat hij inkickt vindt ik vaak niet chill omdat ik merk dat ik te veel zenuwen heb. Als hij dan eenmaal heel mild is ingekickt pak ik nog een kwartje bij. Als dat tweede kwartje landt zit ik er eigenlijk altijd pas echt lekker in. Dan zijn we dus wel al vaak 1,5 tot 2 uur verder. Vanaf dan heb ik ook een top avond en pak ik meestal in kwartjes bij tot een hele pil.

Om deze reden wil ik nu dus toch eens proberen om een halfje te poppen en te kijken of dat beter bevalt. Echter ben ik bang dat het inkicken misschien te heftig kan zijn. Zoals gezegd zijn de pillen getest op 180mg. Dus een halfje zal ongeveer 90mg bevatten.

Heeft iemand een soortgelijke ervaring of een advies hierin voor mij? Moet ik een halve proberen of is het verstandiger om met kwartjes te blijven werken?
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik weet niet hoeveel je weegt en wat dus voor jou een goede dosis is, maar als je denkt een halfje nodig te hebben kun je daar idd beter ineens mee beginnen dan met een kwartje.
Tijdens de come-up kun je misschien even een rustig plekje met weinig prikkels opzoeken tot je je weer oké voelt, zodat je er op je gemak in kunt komen en toch relatief snel opkomt.
Misschien kan iemand even met je mee naar buiten gaan, andere omgeving maakt best veel uit voor hoe je de come-up ervaart :)
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Laat ik het zo stellen
180 mg is prima
Als je gaat mieten met kwartjes krijg je een netniet ervaring
D
DonQ92Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor jullie advies. Ik weeg 80kg dus ik denk dat een kwartje van 45mg te weinig is om er lekker in te komen. Ik ga zaterdag dan gewoon voor een halfje om te beginnen en dan hopen dat de inslag lekker is.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
DonQ92 zei:
Bedankt voor jullie advies. Ik weeg 80kg dus ik denk dat een kwartje van 45mg te weinig is om er lekker in te komen. Ik ga zaterdag dan gewoon voor een halfje om te beginnen en dan hopen dat de inslag lekker is.
Klik om te vergroten...
90 mg ga je wel voelen, maar je zult niet overwelmd raken.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
En dat checken ze zo (klik)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."