Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin recreatief. Wel of niet?

Ritalin recreatief. Wel of niet?

2 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
L
LimbodansLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Ik ga vanavond wat biertjes drinken met een klasgenoot. Nou wil het toeval dat hij Ritalin heeft liggen, omdat hij ADD heeft. Ik kreeg het idee om er iets van te nemen en gewoon te chillen en biertjes te drinken. Puur om het een uit te proberen. Ik heb zelf vrij veel ervaring met uppers, maar Ritalin heb ik nog nooit gebruikt, ook niet om te studeren of langere concentratie te hebben etc. Wat zeggen jullie? Leuk om eens te doen, of heeft het echt 0 meerwaarde en kan ik het vanavond beter bij wat biertjes houden?
Oh ja, mocht ik het toch nemen, hebben jullie nog advies/tips wat betreft dosering?

Greetz!!
P
Persie15Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ritalin heeft op iedereen een ander effect. Maar het effect bij mij (geen adhd'er, wel Ritalin gebruikt om te leren) en alle andere studiegenoten die het ook gebruikten duurt ongeveer 4 tot 6 uur.

Het eerste uur is de piek. Een soort coke/speedachtig met euforische gevoelens. Je hebt zin om dingen te ondernemen, te praten en bent vrolijk. Na dit uur zul je in één keer merken dat je opeens al die euforische focus in één moment kwijt bent, de Ritalin begint al uit te werken.

Hierna zullen de eerder beschreven effecten in pieken terugkomen en met dalen weer verdwijnen. Na het eerste uur komt de piek natuurlijk wat harder terug als na het derde uur.

Ik adviseer je om dus niet meteen na het eerste uur weer bij te pakken, zeker aangezien je het gaat gebruiken icm alcohol. Dit spul is namelijk in staat goed met je hart te fucken als je het misbruikt, vrienden van mij hebben er ook wel eens ernstige hoofdpijnen van gekregen op het moment dat het uitwerkt.

Ritalin is leuk om te proberen voor de nieuwsgierigheid, maar is zeker geen alternatief voor andere drugs.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ritalin kan je best recreatief gebruiken, maar het heeft niet echt een meerwaarde en zeker niet als je het met alcohol combineert. Het effect van Ritalin is vrij mild en het lijkt een beetje op cocaïne maar dan een stuk minder euforisch. Het zal je alerter maken met betere concentratie en ook wat gemotiveerder. Maar daar houdt het dan eigenlijk ook wel bij op. Het kan ervoor zorgen dat de effecten van alcohol wat gedempt worden.

Qua pillen neem ik aan dat je niet de tabletten met langzame afgifte bedoeld (concerta, medikinet) maar de standaard 10 mg witte pillen (Ritalin)? Dan zou 2 á 3 pillen misschien goed zijn. Maar eigenlijk is het beter om het niet te nemen of dan een ander middel te nemen dat beter geschikt is. Ritalin is meer voor de focus, om te studeren of voor lange autoritten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."