Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTemperatuur en bewaren XTC

Temperatuur en bewaren XTC

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nu de temperatuur behoorlijk oploopt vraag ik me af in hoeverre de hogere temperatuur invloed heeft op XTC cq MDMA in het algemeen.
Ik bewaar mijn pillekes in een blikken doosje dat in een aluminium koffertje zit en veilig opgeborgen is.
Echter de temperatuur in de ruimte loopt behoorlijk op tot 30 of meer en dat brengt me dus bij de vraag wat de hoge temperatuur doet met de chemische stabiliteit en werking van MDMA. Kan het geen kwaad dat de temperatuur tijdelijk zo hoog is of is het beter alles maar in de koelkast te bewaren?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een schommelende temperatuur is over het algemeen niet bevorderlijk, maar als het gewoon luchtdicht op dezelfde plek blijft liggen gebeurt er niet zoveel met je pillen. Ze worden niet significant zwakker in ieder geval, dat gebeurt waarschijnlijk pas na tientallen jaren.

Je kunt het beter op dezelfde plek laten liggen waar het langzaam een paar graden stijgt, dan dat je het in de koelkast legt waar het in 1 klap 25 graden daalt en weer stijgt als je het eruit haalt.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stratora zei:
Nu de temperatuur behoorlijk oploopt vraag ik me af in hoeverre de hogere temperatuur invloed heeft op XTC cq MDMA in het algemeen.
Ik bewaar mijn pillekes in een blikken doosje dat in een aluminium koffertje zit en veilig opgeborgen is.
Echter de temperatuur in de ruimte loopt behoorlijk op tot 30 of meer en dat brengt me dus bij de vraag wat de hoge temperatuur doet met de chemische stabiliteit en werking van MDMA. Kan het geen kwaad dat de temperatuur tijdelijk zo hoog is of is het beter alles maar in de koelkast te bewaren?
Klik om te vergroten...
MDMA kan makkelijk 30 graden verdragen als het luchtdicht, waterdicht en op een donkere plaats wordt bewaard. Het is zelfs zo stabiel dat we er over 100.000 jaar nog van kunnen genieten. Een koelkast is niet nodig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."