Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2 keer bijgenomen xtc

2 keer bijgenomen xtc

7 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
a
avondmaalLid
01-01-2024, 00:00
#1
heyhey

afgelopen zaterdag heb ik voor de tweede keer xtc gedaan. de vorige keer was in april. Om 12u heb ik iets meer dan een kwartje gedaan. Rond half 2 weer iets meer dan een kwartje. hierna begon ik het te voelen. Toen was mijn vriendin slecht aant gaan en hebben we 2,5u neergezeten toen ik zwaar aant koeken was. Rond 4u heb ik dan voor een derde keer een kwartje gedaan en ook een paar dipjes mdma, omdat we net terug gingen dansen en ik weer iets wou voelen. Twintig minuten later ook een kleine sleutel mephy gesnoven.

nu heb ik enkele vragen:
1. is het heel slecht om twee keer bij te nemen? Zorgt dit ervoor dat je langer dan drie maanden moet wachten voor je nog eens mdma doet, of maakt dit gewoon de kater erger? de eerste keer dat ik mdma heb gedaan had ik ook 2 keer bijgenomen
2. wat is mephy eigenlijk? is dat 3-mmc of 4mmc (had gebrukt van mensen die ik daar leerde kennen maar die wist zelf niet of het 3mmc of 4mmc was)? zorgt de combinatie van xtc en mephy ervoor dat je een langere tijdsspanne moet doen tot je weer een van die drugs gebruikt? of kan ik binnen 3 maanden weer gewoon eens xtc doen?
3. ik zou graag in september nog eens naar een rave gaan. Kan ik dan 2cb nemen als ik een maand eerder xtc heb gedaan

groetjes
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
avondmaal zei:
is het heel slecht om twee keer bij te nemen?
Klik om te vergroten...
Het beste kun je het laten bij 1 dosis of hoogstens 1 redose. Weet wat je neemt en hou je dosis onder de +-150mg. Rond de 100mg kun je vaak al genoeg en heftige effecten op hebben.
avondmaal zei:
Zorgt dit ervoor dat je langer dan drie maanden moet wachten voor je nog eens mdma doet, of maakt dit gewoon de kater erger?
Klik om te vergroten...
Voor de drie maanden maakt het niet heel veel uit, maar het is wel slechter voor je en het vergroot je kater. Nu maakt het natuurlijk niet uit of je 5x binnen 2 uur bijneemt en jouw totale dosis 150mg is, of dat je in 2x 150mg neemt. Je totale dosis is dus voornamelijk waar het om draait
avondmaal zei:
wat is mephy eigenlijk?
Klik om te vergroten...
Mephy is geen naam voor een drug. Het kan een afkorting zijn voor mephedrone, wat 4-MMC is. Nu is 4-MMC vrij zeldzaam dus is de kans groot dat je met 3-MMC te maken hebt.
avondmaal zei:
zorgt de combinatie van xtc en mephy ervoor dat je een langere tijdsspanne moet doen tot je weer een van die drugs gebruikt? of kan ik binnen 3 maanden weer gewoon eens xtc doen?
Klik om te vergroten...
Ja, niet combineren. Het heeft geen toegevoegde waarde, je vergroot de kans op negatieve effecten, vergroot je kater en belast je lichaam en hersens verder.
avondmaal zei:
Kan ik dan 2cb nemen als ik een maand eerder xtc heb gedaan
Klik om te vergroten...
Dat kan wel, 2C-B maakt geen serotonine vrij dus dat staat los van de onderliggende reden achter de drie maanden vuistregel. Desondanks is het wel verstandig om genoeg tijd te nemen tussen je drugsgebruik en niet zeer kort op een MDMA ervaring je trippen. Maar een maand vind ik schappelijk 👍.

Groetjes!
a
avondmaalLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geneesmiddel zei:
Het beste kun je het laten bij 1 dosis of hoogstens 1 redose. Weet wat je neemt en hou je dosis onder de +-150mg. Rond de 100mg kun je vaak al genoeg en heftige effecten op hebben.
Klik om te vergroten...
Ja, het probleem is dat ik in België woon, en dus niet kan laten testen hoeveel mg er exact inzit.
Geneesmiddel zei:
Mephy is geen naam voor een drug. Het kan een afkorting zijn voor mephedrone, wat 4-MMC is. Nu is 4-MMC vrij zeldzaam dus is de kans groot dat je met 3-MMC te maken hebt.
Klik om te vergroten...
haha, mephy is hoe iedereen het daar noemde (Gent, België)
Geneesmiddel zei:
Dat kan wel, 2C-B maakt geen serotonine vrij dus dat staat los van de onderliggende reden achter de drie maanden vuistregel. Desondanks is het wel verstandig om genoeg tijd te nemen tussen je drugsgebruik en niet zeer kort op een MDMA ervaring je trippen. Maar een maand vind ik schappelijk 👍.
Klik om te vergroten...
oké, bedankt voor al je antwoorden!!! :)))
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zou drugs nemen van vreemden sterk afraden.
a
avondmaalLid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Zou drugs nemen van vreemden sterk afraden.
Klik om te vergroten...
ja, weet dat dat inderdaad niet zo verstandig is...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
avondmaal zei:
haha, mephy is hoe iedereen het daar noemde (Gent, België)
Klik om te vergroten...
Als mensen dat doen, wees dan gewoon een beetje Hollands en vraag door wat ze daarmee bedoelen :tearsofjoy:
Straatnamen zijn altijd zo verwarrend en kunnen daardoor ook tot onveilige situaties leiden omdat mensen feitelijk niet goed weten wat ze nou eigenlijk aan het gebruiken zijn. Soms is de sociale situatie natuurlijk zo dat er bepaalde dingen als vanzelfsprekend worden beschouwd. Maar aangezien het gaat om je veiligheid is het in dat soort situaties misschien toch beter om een beetje brutaal/onbeleefd te zijn door te vragen wat mensen nou eigenlijk precies bedoelen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
avondmaal zei:
Ja, het probleem is dat ik in België woon, en dus niet kan laten testen hoeveel mg er exact inzit.
Klik om te vergroten...
In Brussel is er (zeer beperkt) capaciteit om wel drugs te laten testen bij Modus Vivendi.

TRIP

Prévention du sida et réduction des risques liés à l'usage de drogues. Informations produits, activités, publications et formations proposées par Modus Vivendi asbl.
www.modusvivendi-be.org www.modusvivendi-be.org

Aangezien drugs testen in België nog in de kinderschoenen staat lijkt het me een goed idee om Modus Vivendi te overweldigen met aanvragen om drugs te testen via dat Early Warning System. Op die manier genereer je namelijk politieke druk om het systeem uit te gaan breiden. In Nederland is het in de jaren '90 ook heel klein begonnen met gewoon een paar mensen die een tafeltje neerzetten op dancefeesten en handmatig wat testvloeistof op pillen druppelden. Maar vanwege succes is dat steeds verder uitgebreid tot het meest ontwikkelde Early Warning System ter wereld wat jaarlijks iets van 18.000 samples van de Nederlandse drugsmarkt test.

Overigens is het ook mogelijk om vanuit België je drugs te laten testen via Energy Control in Spanje. Dan kan je je drugs opsturen via de post en krijg je de uitslag later toegestuurd. Bij Energy Control moet je wel zelf voor de test betalen omdat de overheid het niet subsidieert. Voor één keertje drugs gebruiken is dat mogelijk wel een prijzige optie. Maar als je met vrienden wat inkoopt en dan één testje doet voor veel keren gebruiken dan hoeft het eigenlijk niet eens zo duur te zijn. Ik zou in ieder geval wel 8 euro of meer overhebben per avond om mezelf ervan te verzekeren dat ik geen vervuilde drugs inneem. Daar zou ik echt niet moeilijk over doen zelfs.
energycontrol-international.org

Submitting a sample - International Energy Control

energycontrol-international.org energycontrol-international.org
a
avondmaalLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
In Brussel is er (zeer beperkt) capaciteit om wel drugs te laten testen bij Modus Vivendi.

TRIP

Prévention du sida et réduction des risques liés à l'usage de drogues. Informations produits, activités, publications et formations proposées par Modus Vivendi asbl.
www.modusvivendi-be.org www.modusvivendi-be.org

Aangezien drugs testen in België nog in de kinderschoenen staat lijkt het me een goed idee om Modus Vivendi te overweldigen met aanvragen om drugs te testen via dat Early Warning System. Op die manier genereer je namelijk politieke druk om het systeem uit te gaan breiden. In Nederland is het in de jaren '90 ook heel klein begonnen met gewoon een paar mensen die een tafeltje neerzetten op dancefeesten en handmatig wat testvloeistof op pillen druppelden. Maar vanwege succes is dat steeds verder uitgebreid tot het meest ontwikkelde Early Warning System ter wereld wat jaarlijks iets van 18.000 samples van de Nederlandse drugsmarkt test.

Overigens is het ook mogelijk om vanuit België je drugs te laten testen via Energy Control in Spanje. Dan kan je je drugs opsturen via de post en krijg je de uitslag later toegestuurd. Bij Energy Control moet je wel zelf voor de test betalen omdat de overheid het niet subsidieert. Voor één keertje drugs gebruiken is dat mogelijk wel een prijzige optie. Maar als je met vrienden wat inkoopt en dan één testje doet voor veel keren gebruiken dan hoeft het eigenlijk niet eens zo duur te zijn. Ik zou in ieder geval wel 8 euro of meer overhebben per avond om mezelf ervan te verzekeren dat ik geen vervuilde drugs inneem. Daar zou ik echt niet moeilijk over doen zelfs.
energycontrol-international.org

Submitting a sample - International Energy Control

energycontrol-international.org energycontrol-international.org
Klik om te vergroten...
wow, dit wist ik helemaal niet! ik ga dit zeker eens uitzoeken tegen de volgende keer, bedankt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."