Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTramadol

Tramadol

19 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#1
@De Dunne tramadol gaat toch niet veel helpen.
Heb het zelf meegemaakt een 2 jaar geleden en als ik wat extra oxycodone nam hielp dit zelf niet.
De TS kan nog altijd Perio-Aid kopen. Dat hielp wel en dat is gewoon een mondspoeling die je kan kopen in de apotheek.
N
NodoubtsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goedenmiddag,

Ik heb op dit moment veel last van mijn kies/ tandvlees, ga maandag naar de tandarts heb geen zin om naar een spoed te gaan in het weekend, omdat dat veel duurder is en het nog wel even uit kan zingen tot maandag.
Nu slik ik al ibuprofen en paracetamol maar dat helpt maar half. Ik heb nog wel strip tramadol, kan ik dat hiervoor gebruiken?
Ook in combinatie met andere pijnstillers?
Alvast bedankt.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat het beter is als je een tandarts belt voor dit advies. Bellen kan altijd.
N
NodoubtsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja was heftig. Eerst zenuwbehandeling gehad in die kies en hielp niet. Ontsteking kwam terug. Toen naar het ZH en dat hielp wel gelukkig. De dag na de operatie ben ik thuis gebleven daarna gaan werken. Napijn ging wel eigenlijk.


Hoop dat ik niet zoiets heb nu, na wortelkanaal behandeling niet beter geworden, tandvlees eerder slechter.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Nodoubts zei:
Goedenmiddag,

Ik heb op dit moment veel last van mijn kies/ tandvlees, ga maandag naar de tandarts heb geen zin om naar een spoed te gaan in het weekend, omdat dat veel duurder is en het nog wel even uit kan zingen tot maandag.
Nu slik ik al ibuprofen en paracetamol maar dat helpt maar half. Ik heb nog wel strip tramadol, kan ik dat hiervoor gebruiken?
Ook in combinatie met andere pijnstillers?
Alvast bedankt.
Klik om te vergroten...

wat voor mij goed werkt als ik last heb van kiespijn..wat soms tandvlees pijn blijkt te zijn
is op een paracetamolletje kauwen op de desbetreffende plek en het er goed inwrijven.
goed in laten werken en pas na een paar minuten wegspoelen.
N
NodoubtsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja klopt, kan ze wel bellen inderdaad.
Hoopte dat hier iemand was die dit al eerder gebruikt had met kiespijn.
N
NodoubtsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die leek mij ook wel wat ja, die ga ik zo halen! Bedankt. Heb al 8 ibuprofen 400 op en 4 paracetamol. Niks lijkt echt te helpen, hopen dat die wel gaan helpen.
Kiespijn is het ergste wat er is, daar kom je pas weer achter zodra je het weer hebt😆
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nodoubts zei:
Ik poets en flos gewoon goed dus snap niet waar dit vandaag komt.
Klik om te vergroten...
Hoe goed je ook poetst zoiets kan altijd gebeuren. Ook heeft drugsgebruik op den duur invloed op je mond kwaliteit. Ondanks dat je goed poetst etc beïnvloeden drugs toch je speeksel kwaliteit en mondgezondheid. Ook al raakt de drugs zelf je gebit niet aan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nodoubts zei:
Kiespijn is het ergste wat er is,
Klik om te vergroten...
Dat ben ik met je eens. Ik vind pijn in de mond ook het ergste! En trust me, heb al aardig wat gemankeerd.
N
NodoubtsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik weet er alles van😫
N
NodoubtsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik betwijfel of mondspoeling helpt omdat het echt binnenin het tandvlees zit, een soort bultjes met wat dus opgepropt bloed is, alleen openen zal dit denk ik verminderen. En dat word pas maandag zodra ze open zijn, vorig jaar 2 keer naar een spoed geweest, 2 keer 250€ cash afrekenen das toch niet fijn. En dus de eerste keer een verkeerde kies de wortelkanaal behandeling gegeven, na de 2e keer was dit wel over. Ik poets en flos gewoon goed dus snap niet waar dit vandaag komt.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nodoubts zei:
Ik betwijfel of mondspoeling helpt omdat het echt binnenin het tandvlees zit, een soort bultjes met wat dus opgepropt bloed is, alleen openen zal dit denk ik verminderen. En dat word pas maandag zodra ze open zijn, vorig jaar 2 keer naar een spoed geweest, 2 keer 250€ cash afrekenen das toch niet fijn. En dus de eerste keer een verkeerde kies de wortelkanaal behandeling gegeven, na de 2e keer was dit wel over. Ik poets en flos gewoon goed dus snap niet waar dit vandaag komt.
Klik om te vergroten...
Kunnen verschillende dingen zijn als het bultjes met bloed zijn. Kan een abces, iets dat ontstoken is of iets anders.
Ik zou het gewoon bij Paracetamol of Ibuprofen houden met een mondspoeling. Dat is het effectiefst voor zover ik weet.
Als je in België kan je de apotheek van wacht bellen voor wat advies. Ik denk in Holland dat je dit ook wel hebt een apotheek van wacht.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#13
5000158105485_a1n1_1.png
Ik vind dit echt een super pijnstiller, had een tijdje geleden ook kiespijn, was echt niet te doen en paracetamol werkte voor geen meter... 1 zo'n Nurofen Fastine en na 10 minuten voel je de pijn al zakken, als t heel erg is kapot kauwen... Niet echt lekker🤪, maar het werkt wel!

Sterkte, kiespijn sucksss ☹
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#14
www.farmaline.be

Teejel® Gel 30 g hier online bestellen | FARMALINE.be

Teejel® Gel 30 g voor slechts € 7,52 kopen ▶ Discrete verpakking ✓ 30 Dagen bedenktijd ✓ FARMALINE dé Online Apotheek voor België.
www.farmaline.be www.farmaline.be

Doet wonderen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
transformated zei:
Ja Ibuprofen word meestal gegeven voor zulke pijn.
Voor zover ik weet uit eigen ervaring dat zware pijnstillers niet veel helpen want als de pijn zo diep zit ga je dat toch sowieso goed voelen.

Dat is wel een zware ontsteking dat je had en werken met zulke pijn vond ik wat lastig want kreeg er uiteindelijk hoofdpijn van.
Klik om te vergroten...
Ja was heftig. Eerst zenuwbehandeling gehad in die kies en hielp niet. Ontsteking kwam terug. Toen naar het ZH en dat hielp wel gelukkig. De dag na de operatie ben ik thuis gebleven daarna gaan werken. Napijn ging wel eigenlijk.
N
NodoubtsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben donderdag al naar de tandarts geweest voor een wortelkanaal behandeling, er bleek toen veel bloed in mijn tandvlees te zitten, dit liep weg toen de kies opengemaakt werd, nu is die weer dicht en begint het opnieuw.
Dat met die paracetamol erop smeren kan ik proberen maar dacht een tramadol is effectiever. Wat een klote pijn is dit zeg pfff
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tramadol zal niet veel helpen tegen de pijn aan je tandvlees wat waarschijnlijk ook zenuwpijn is.
Je kan altijd je mond spoelen met wat whiskey bij je tandvlees voor een 3 minuutjes of je kan de whiskey op een watje doen en dat even tegen je tandvlees houden, dit hielp veel voor ik.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kiespijn of pijn in je mond is idd vreselijk. Ik zelf vind dat de minst makkelijk uit te houden pijn. Toch denk ik dat tramadol nemen voor zoiets te overdreven is. Tramadol is echt heavy sjit. Bel nu gewoon je tandarts even. Of een weekend tandarts. Zij kunnen je adviseren.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
transformated zei:
@De Dunne tramadol gaat toch niet veel helpen.
Heb het zelf meegemaakt een 2 jaar geleden en als ik wat extra oxycodone nam hielp dit zelf niet.
De TS kan nog altijd Perio-Aid kopen. Dat hielp wel en dat is gewoon een mondspoeling die je kan kopen in de apotheek.
Klik om te vergroten...
Ik heb eens een ontsteking gehad in een kies en moest naar de kaakchirurg in het zh. Tandvlees open gesneden, kaakholte en wortel gespoeld en dicht genaaid met hechtingen. Ik kreeg Ibuprofen 600 (of 1000?) poeder en antibiotica. Pijn was wel minder maar zeker niet weg de eerste paar dagen. Mijn tandarts bood mij niks zwaarders aan en had dat ook niet genomen als ie dat wel had gedaan. Ik had ook Corsodil als mondspoeling en dat hielp idd ook.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Ik heb eens een ontsteking gehad in een kies en moest naar de kaakchirurg in het zh. Tandvlees open gesneden, kaakholte en wortel gespoeld en dicht genaaid met hechtingen. Ik kreeg Ibuprofen 600 (of 1000?) poeder en antibiotica. Pijn was wel minder maar zeker niet weg de eerste paar dagen. Mijn tandarts bood mij niks zwaarders aan en had dat ook niet genomen als ie dat wel had gedaan. Ik had ook Corsodil als mondspoeling en dat hielp idd ook.
Klik om te vergroten...
Ja Ibuprofen word meestal gegeven voor zulke pijn.
Voor zover ik weet uit eigen ervaring dat zware pijnstillers niet veel helpen want als de pijn zo diep zit ga je dat toch sowieso goed voelen.

Dat is wel een zware ontsteking dat je had en werken met zulke pijn vond ik wat lastig want kreeg er uiteindelijk hoofdpijn van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."