#1
@transformated
Van Seroquel ben je niet zo duf overdag nee als je die savonds inneemt en dat gewend bent.
Van Seroquel ben je niet zo duf overdag nee als je die savonds inneemt en dat gewend bent.
I know je hebt gelijk.Tja, daar kom ik weer bemoederen....
Doe nou niet kerel. You know why. Je zult je slaapproblemen zonder pil of quick fix moeten oplossen anders lost het nooit op...
Bedoel het goed he!
Tis kut, weet het! Maar houd vol man. Echt...I know je hebt gelijk.
ja het is een hell als je niet kan slapen. 7 mei die belafspraak met die psychiater.. of ik wil andere medicatie ik gebruik nu Citalopram (celexa) waar het top op gaat, voel me super alleen dat slapen is een hell.Tis kut, weet het! Maar houd vol man. Echt...![]()
Ik zou seroquel misschien links laten liggen.ja het is een hell als je niet kan slapen. 7 mei die belafspraak met die psychiater.. of ik wil andere medicatie ik gebruik nu Citalopram (celexa) waar het top op gaat, voel me super alleen dat slapen is een hell.
Maar lees dat veel mensen kut slapen op citalopram en er slaapmedicatie bij krijgen.
Of een slaappil iets zoals seroquel Quetiapine, oid.
Ik smeek het hem
Eerste dagen was ik wel wat suf als ik wakker kwam.Van Seroquel ben je niet zo duf overdag nee als je die savonds inneemt en dat gewend bent.
Ik neem de XR niet, ik gebruik de Seroquel zonder verlengde afgifte dus ik denk dat het een beetje gemakkelijker zal zijn voor te stoppen dan met de XR.@transformated
Seroquel afbouwen ging mij vorig jaar op zich gemakkelijk af, althans, van 200mg XR naar 50mg XR, om de 2 weken 50mg er af (let op, niet breken als je XR hebt maar gewoon vragen op 100 en 50mg tabletten) was geen enkel probleem tot 50mg XR, toen naar 25mg zonder vertraagde afgifte (want die heb je immers niet op 25mg) sliep ik nog wel in maar werd ik na een uur of 3 wakker. Toen helemaal gestopt maar toen sliep ik dus helemaal niet meer. Dat heb ik een maand of anderhalf volgehouden en toen heb ik me toch maar weer op 50mg vertraagde afgifte gezet.
Ik moet wel zeggen dat ik 11 jaar elke avond 200mg XR heb geslikt toen ik vorig jaar geprobeerd heb om te stoppen. Nu zit ik dus driekwart jaar op 50mg XR, en ik ga in de zomer een nieuwe poging wagen. Wellicht lukt het nu wel omdat ik nu van 50mg kom en niet van 200mg.
Ik gebruik trouwens niet ELKE avond 50mg XR, als ik erg moe ben (meestal als ik geblowd en gezopen heb) neem ik het nu al niet meer.
Vorige week zondag had ik geen Seroquel meer omdat ik verkeerd had geteld en heb toen niks geslapen. Was precies nog klaarwakker.Seroquel is een gigantische demper van vooral dopamine. Als je die dagelijks in de avond slikt gaan je hersenen zich daaraan aanpassen en heel veel meer dopamine aanmaken als je gaat slapen (punt van inname) dus als je er mee stopt kan je gewoon niet slapen omdat je hersenen in de nacht op volle toeren werken.
Afkickverschijnselen heb ik eigenlijk ook niet echt veel behalve het slapen dat misschien wat lastiger is, klamme handen en voeten. Anders valt het nog mee, niets wat ik al eerder hebt meegemaakt.Van andere afkickverschijnselen heb ik nauwelijks iets gemerkt, het is echt puur het slapen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."