Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlechte MDMA?

Slechte MDMA?

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
BelowTheFlow zei:
Mogen wij hier een bronvermelding bij ?
Vooral ook omdat een dosering vaak als afhankelijk van lichaamsgewicht geformuleerd wordt.
Klik om te vergroten...
SneeuwStorm zei:
Ik help even: https://www.changingperspective.info/mdma/gids-voor-het-uitkiezen-van-de-juiste-hoeveelheid-mdma/
Klik om te vergroten...
Specifieker:
Checking your browser - reCAPTCHA

De grafiek geeft gewoon een mooi overzicht. Je kan de bewering uit dat artikel ook nog checken met deze publicatie, die recenter is en een uitgebreidere empirische basis heeft:

A Review of 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA)-Assisted Psychotherapy - PMC

This paper provides a brief review of the history, proposed pharmacological mechanisms, safety issues, and clinical applications of the medicine 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA). Most clinical MDMA research in patients to date has focused on ...
www.ncbi.nlm.nih.gov www.ncbi.nlm.nih.gov
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
BelowTheFlow zei:
Mogen wij hier een bronvermelding bij ?
Vooral ook omdat een dosering vaak als afhankelijk van lichaamsgewicht geformuleerd wordt.
Klik om te vergroten...
Die formulering van de dosis afhankelijk van het lichaamsgewicht heeft juist geen goede empirische onderbouwing. Je hebt gelijk dat veel voorlichtingsorganisaties ermee op de proppen komen. Maar ik merk dat veel mensen moeite hebben met de rekensom. En er zijn dus ook grote verschillen tussen mensen als je niet het lichaamsgewicht meerekent. Een andere factor kan bijvoorbeeld zijn hoeveel van het enzym CYP2D6 in je lever hebt, want dat breekt MDMA af waardoor er minder in je bloed terechtkomt. Maar je weet van jezelf niet hoeveel van dat enzym je hebt in vergelijking met anderen. Een sterke focus op lichaamsgewicht kan daardoor misleidend werken.
s
skelter94Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi allemaal

Een paar weken geleden ben ik naar een festival geweest en heb ik daar mdma genomen. Ik ben inmiddels aardig bekend met de richtlijnen omtrent gebruik en bereid het mijn inziens ook goed voor. Ik heb de mdma toen ik het kocht laten testen. Getest op 81% zuiverheid. Het is echter al wel meer dan een jaar geleden dat ik dat heb gekocht. In de tussentijd meerdere malen gebruikt. Wat het gekke is, de eerste keer dat ik het gebruikte was een jaar geleden. Toen had ik nadat ik een pil had genomen nog behoorlijk veel bijgelikt. Ik heb toen echt een enorme kater gehad. Paar dagen misselijk en bijna een week licht in mn hoofd en emotioneel een wrak. Dat was de eerste keer dat ik zo'n heftige kater had. De volgende keer had ik netjes capsules gemaakt en de dosering voor mezelf afgewogen. Ging verder prima. Geen last gehad van een kater. Weer een keer later ook nergens last van. De laatste twee keer echter wel weer. Ik kreeg aan het einde van mn trip ook enorm last van mn buik. Beide keren moeten kotsen aan het eind. Stoelgang 2 dagen ontregeld en dus een helse kater de week erop. Nu had een vriendin van me dit ook de laatste keer met dezelfde mdma als dat ik had. Andere vrienden hadden pillen gehad maar verder nergens last van. Kan het zijn dat de mdma niet meer goed is, of nooit is geweest? Kan het zijn dat je lichaam hier heftig(er) op reageert dan pillen? Deze klachten heb ik nooit met pillen gehad. Ik heb de mdma altijd in een zakje bewaard en in een broodtrommel in een kast bewaard. Wellicht dat het slecht is geworden? Iemand een idee hierover?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
skelter94 zei:
Hoi allemaal

Een paar weken geleden ben ik naar een festival geweest en heb ik daar mdma genomen. Ik ben inmiddels aardig bekend met de richtlijnen omtrent gebruik en bereid het mijn inziens ook goed voor. Ik heb de mdma toen ik het kocht laten testen. Getest op 81% zuiverheid. Het is echter al wel meer dan een jaar geleden dat ik dat heb gekocht. In de tussentijd meerdere malen gebruikt. Wat het gekke is, de eerste keer dat ik het gebruikte was een jaar geleden. Toen had ik nadat ik een pil had genomen nog behoorlijk veel bijgelikt. Ik heb toen echt een enorme kater gehad. Paar dagen misselijk en bijna een week licht in mn hoofd en emotioneel een wrak. Dat was de eerste keer dat ik zo'n heftige kater had. De volgende keer had ik netjes capsules gemaakt en de dosering voor mezelf afgewogen. Ging verder prima. Geen last gehad van een kater. Weer een keer later ook nergens last van. De laatste twee keer echter wel weer. Ik kreeg aan het einde van mn trip ook enorm last van mn buik. Beide keren moeten kotsen aan het eind. Stoelgang 2 dagen ontregeld en dus een helse kater de week erop. Nu had een vriendin van me dit ook de laatste keer met dezelfde mdma als dat ik had. Andere vrienden hadden pillen gehad maar verder nergens last van. Kan het zijn dat de mdma niet meer goed is, of nooit is geweest? Kan het zijn dat je lichaam hier heftig(er) op reageert dan pillen? Deze klachten heb ik nooit met pillen gehad. Ik heb de mdma altijd in een zakje bewaard en in een broodtrommel in een kast bewaard. Wellicht dat het slecht is geworden? Iemand een idee hierover?
Klik om te vergroten...
Als je het goed bewaard heb dan is de kwaliteit niet achter uit gegaan. Hoe veel heb je genomen? En heb je nog andere middelen daarnaast gebruikt? En wel voldoende gegeten en gedronken die dag?
s
skelter94Lid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Als je het goed bewaard heb dan is de kwaliteit niet achter uit gegaan. Hoe veel heb je genomen? En heb je nog andere middelen daarnaast gebruikt? En wel voldoende gegeten en gedronken die dag?
Klik om te vergroten...
Ik had totaal ongeveer 350 mg genomen. Maar dit had ik ook genomen de keren dat het wel goed ging. Daarnaast alleen wat Ketamine gehad. Ook dit had ik voorgaande keren wel gedaan. Verder goed gegeten en goed gedronken. Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik last van mijn maag begon te krijgen nadat ik een fruitsmoothie had genomen. Vorige keer dat ik ook zo misselijk was geworden, had ik noedels gegeten. Het lijkt dan net of mijn maag het niet kan verwerken en het er dan maar via mijn mond uit moet.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
skelter94 zei:
Ik had totaal ongeveer 350 mg genomen. Maar dit had ik ook genomen de keren dat het wel goed ging. Daarnaast alleen wat Ketamine gehad. Ook dit had ik voorgaande keren wel gedaan. Verder goed gegeten en goed gedronken. Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik last van mijn maag begon te krijgen nadat ik een fruitsmoothie had genomen. Vorige keer dat ik ook zo misselijk was geworden, had ik noedels gegeten. Het lijkt dan net of mijn maag het niet kan verwerken en het er dan maar via mijn mond uit moet.
Klik om te vergroten...
Ketamine staat er om bekend misselijkheid te kunnen veroorzaken. Helemaal als je mdma oraal hebt genomen en je maag al een klap te verwerken heeft gehad. Als je dan ineens te veel eet of te koud dan kan dat wel eens voor klachten zorgen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
skelter94 zei:
Ik had totaal ongeveer 350 mg genomen. Maar dit had ik ook genomen de keren dat het wel goed ging. Daarnaast alleen wat Ketamine gehad. Ook dit had ik voorgaande keren wel gedaan. Verder goed gegeten en goed gedronken. Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik last van mijn maag begon te krijgen nadat ik een fruitsmoothie had genomen. Vorige keer dat ik ook zo misselijk was geworden, had ik noedels gegeten. Het lijkt dan net of mijn maag het niet kan verwerken en het er dan maar via mijn mond uit moet.
Klik om te vergroten...
De dosis MDMA is te hoog. Dat je last krijgt van misselijkheid is logisch, want MDMA veroorzaakt misselijkheid (doordat serotonine ook een belangrijke signaalstof is in het verteringskanaal). Na gebruik van stimulerende middelen komt een verstoorde stoelgang ook veel voor. Dat komt omdat middelen zoals mdma, speed en coke het orthosympathisch deel van het zenuwstelsel activerem, wat je lichaam in de vluchtstand zet. Dus alles wat dan niet nodig is om direct weg te rennen wordt even op pauze gezet; zoals de spijsvertering. Omdat je met drugs het orthosympathisch deel van het zenuwstelsel activeert, heb je daarna nog even last van withdrawal effects voordat de balans weer hersteld is.

Dus onthoud: less is more met MDMA.
Maximaal 140 milligram is een goede richtlijn.

download (1).png
s
skelter94Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Oke bedankt. Dat van ketamine wist ik niet. Gebruik het eigenlijk nooit, echt alleen met xtc op. Maar dan blijf ik het wel gek vinden dat het ook twee keer goed is gegaan, met dezelfde dosering en een van die keren ook met ketamine op. Als ik iedere keer zo'n kater ga krijgen op mdma dan ben ik er gauw klaar mee. Zijn er leuke alternatieven?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
FredKroket zei:
Ketamine staat er om bekend misselijkheid te kunnen veroorzaken. Helemaal als je mdma oraal hebt genomen en je maag al een klap te verwerken heeft gehad. Als je dan ineens te veel eet of te koud dan kan dat wel eens voor klachten zorgen.
Klik om te vergroten...
Ketamine versterkt ook enorm de effecten van MDMA, speed, coke, of 4-MMC. Moet je echt mee oppassen want je zal niet de eerste zijn die er letterlijk stijl van achterover slaat.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Ketamine versterkt ook enorm de effecten van MDMA, speed, coke, of 4-MMC. Moet je echt mee oppassen want je zal niet de eerste zijn die er letterlijk stijl van achterover slaat.
Klik om te vergroten...
Oef ja. Het kan een leuke toevoeging zijn maar het is een zijden draadje. In mijn ervaring dan.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
skelter94 zei:
Oke bedankt. Dat van ketamine wist ik niet. Gebruik het eigenlijk nooit, echt alleen met xtc op. Maar dan blijf ik het wel gek vinden dat het ook twee keer goed is gegaan, met dezelfde dosering en een van die keren ook met ketamine op. Als ik iedere keer zo'n kater ga krijgen op mdma dan ben ik er gauw klaar mee. Zijn er leuke alternatieven?
Klik om te vergroten...
Dat het 1 x goed gaat betekent niet dat het elke keer goed gaat. Kan van meerdere factoren afhankelijk zijn.

Een leuk alternatief voor mdma vind ik 6-apb. Maar daar kan je ook een kater van krijgen.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
download (1).png
Klik om te vergroten...
Mogen wij hier een bronvermelding bij ?
Vooral ook omdat een dosering vaak als afhankelijk van lichaamsgewicht geformuleerd wordt.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#13
BelowTheFlow zei:
Mogen wij hier een bronvermelding bij ?
Vooral ook omdat een dosering vaak als afhankelijk van lichaamsgewicht geformuleerd wordt.
Klik om te vergroten...
Ik help even: https://www.changingperspective.info/mdma/gids-voor-het-uitkiezen-van-de-juiste-hoeveelheid-mdma/

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."