Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsinformatie opslaan na het gebruik van benzodiazepines

informatie opslaan na het gebruik van benzodiazepines

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
d
dimitri1234556678Lid
01-01-2024, 00:00
#1
beste mensen,

Ik ben een student en heb nu blok en zoals bij veel studenten brengt dat nogal wat stress met zich mee.
Het ding is nu dat ik tegen die stress per ongeluk een verkeerd kalmerlingsmiddel heb geslikt, om het concreet te zeggen een veel te zwaar namelijk 2 valiums van 10 mg. Als je dat niet gewoon bent is het wel straf. Ik heb nu al 3 dagen een suf gevoel wat logisch is maar wonder bij wonder voelt het aan of het studeren en de concentratie goed lukt. het dings is gewoon als ik iets geleerd heb ben ik het na 5 min vergeten ondanks het gevoel dat ik het wel ken.

Ik vraag me bij deze af of ik niet aan het studeren ben voor niks en dat het geleerde materiaal wel terug naar boven komt binnen enkele dagen als dat suf gevoel volledig weg is
d
dimitri1234556678Lid
01-01-2024, 00:00
#2
jaa, dat is het probleem ik slaap al 2 of drie nachten goed en eet goed en alles erop en eraan en het suffe gevoel gaat maar niet weg dusja...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Benzodiazepinen zoals valium/diazepam veroorzaken juist geheugenverlies omdat ze de overgang van de ene naar de andere slaapfase onderdrukken, waardoor herinneringen niet goed worden verwerkt (wat normaal tijdens de slaap gebeurt). Dus over het algemeen wordt studeren juist een stuk lastiger met benzo's. Indrukken die je gedurende de dag opdoet worden niet goed vastgelegd in het lange termijngeheugen.
Wel kan het natuurlijk zo zijn dat je eerst last had van stress, prestatiedruk, een te druk schema of teveel afleiding door alle notificaties en entertainmentopties van tegenwoordig. Dat je daardoor niet zo goed kon concentreren. Benzo's hebben een kalmerend effect waardoor je mogelijk minder last hebt van die hectiek. Maar je raakt er wel versuft van dus meestal kan je je minder goed concentreren en je geheugen functioneert dus ook een stuk minder.

Valium/diazepam heeft een lange werkingsduur van 3 dagen. Dus dat je je al een tijd suf voelt dat kan wel kloppen. 10 milligram is voor een ongewende gebruiker wel een aardige hoeveelheid.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het enige wat echt goed werkt tegen de stress van een studie is het brave burgerlijke leven. Dus van te voren een goede planning maken en dan heel gedisciplineerd die planning opvolgen. 's Ochtends op tijd opstaan, netjes aan je werk beginnen, niet te veel lanterfanten tussendoor en 's avonds ook tijd inplannen om te ontspannen. Het is helaas geen quick-fix, juist het tegenovergestelde. Maar het werkt wel een stuk beter dan welk kalmeringsmiddel dan ook. Kalmeringsmiddelen hebben sowieso de neiging om maar heel eventjes wel een beetje te werken. Maar op de lange termijn word je er juist gestrest van, omdat je niks doet aan de oorzaken van de stress en omdat je last krijgt van het rebound-effect. Je lichaam went aan het kalmeringsmiddel en als dat middel uitwerkt dan krijg je last van de tegenovergestelde effecten en dan moet je lichaam weer wennen aan de afwezigheid van een kalmeringsmiddel.
d
dimitri1234556678Lid
01-01-2024, 00:00
#5
bedankt voor uw moeite om te reageren op mijn verhaal!! dit helpt
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
dimitri1234556678 zei:
bedankt voor uw moeite om te reageren op mijn verhaal!! dit helpt
Klik om te vergroten...
Mocht je nog problemen hebben met slapen kan je beter een kortwerwerkende nemen zoals temazepam , of een z-benzo zoals zopiclon
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Denk dat een lekker dutje wel zal helpen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."