Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEnge ervaring XTC

Enge ervaring XTC

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JahalloLid
01-01-2024, 00:00
#1
Laatst heb ik op een festival voor het eerst XTC gebruikt. Alles ging op het begin goed, maar op den duur stond ik vooraan in het publiek, en werd ik als het ware in de visuals achter het podium “gezogen”, waarna ik eigenlijk voor een hele korte periode helemaal niks meer kon zien. Na deze korte periode schrok ik wakker, en ben ik direct begonnen met naar buiten lopen. Op de weg naar buiten had ik (ik denk door de flitsende witte lichten tijdens het festival), nog 2 of 3 keer dezelfde ervaring als ik hierboven heb beschreven. Op dit punt had ik 1 en een kwart pil op van 200mg. Toen ik eenmaal buiten was, ben ik even rustig gaan zitten, en na ongeveer een half uur probeerde ik weer naar binnen te gaan, maar toen had ik weer hetzelfde probleem. Al met al was het een enge ervaring voor mij, en ik vroeg me af of er andere personen zijn die dit ook hebben meegemaakt, en of er mensen zijn die hier mogelijk de oorzaak van weten. Op internet kon ik er niks over vinden, en mijn vrienden wisten er ook geen raad mee.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je hebt 250mg in 1 keer gebruikt als je in leest kom je er achter dat 1/1,5 mg per 1 kg lichaamsgewicht een aan te rade dosering is. Je weegt vast niet 166 kg? Dus de oorzaak te hoog gedoseerd.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jahallo zei:
Laatst heb ik op een festival voor het eerst XTC gebruikt. Alles ging op het begin goed, maar op den duur stond ik vooraan in het publiek, en werd ik als het ware in de visuals achter het podium “gezogen”, waarna ik eigenlijk voor een hele korte periode helemaal niks meer kon zien. Na deze korte periode schrok ik wakker, en ben ik direct begonnen met naar buiten lopen. Op de weg naar buiten had ik (ik denk door de flitsende witte lichten tijdens het festival), nog 2 of 3 keer dezelfde ervaring als ik hierboven heb beschreven. Op dit punt had ik 1 en een kwart pil op van 200mg. Toen ik eenmaal buiten was, ben ik even rustig gaan zitten, en na ongeveer een half uur probeerde ik weer naar binnen te gaan, maar toen had ik weer hetzelfde probleem. Al met al was het een enge ervaring voor mij, en ik vroeg me af of er andere personen zijn die dit ook hebben meegemaakt, en of er mensen zijn die hier mogelijk de oorzaak van weten. Op internet kon ik er niks over vinden, en mijn vrienden wisten er ook geen raad mee.
Klik om te vergroten...
Lees je eerst goed in, er is zoveel informatie over doseringen etc., voorkomt ellende en dit soort ervaringen.
Ik verwonder me slechts.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je gevoelig bent voor stroboscopische effecten kunnen de visuals en het licht zoals stroboscopen een epileptische aanval uitlokken.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Jahallo zei:
Laatst heb ik op een festival voor het eerst XTC gebruikt. Alles ging op het begin goed, maar op den duur stond ik vooraan in het publiek, en werd ik als het ware in de visuals achter het podium “gezogen”, waarna ik eigenlijk voor een hele korte periode helemaal niks meer kon zien. Na deze korte periode schrok ik wakker, en ben ik direct begonnen met naar buiten lopen. Op de weg naar buiten had ik (ik denk door de flitsende witte lichten tijdens het festival), nog 2 of 3 keer dezelfde ervaring als ik hierboven heb beschreven. Op dit punt had ik 1 en een kwart pil op van 200mg. Toen ik eenmaal buiten was, ben ik even rustig gaan zitten, en na ongeveer een half uur probeerde ik weer naar binnen te gaan, maar toen had ik weer hetzelfde probleem. Al met al was het een enge ervaring voor mij, en ik vroeg me af of er andere personen zijn die dit ook hebben meegemaakt, en of er mensen zijn die hier mogelijk de oorzaak van weten. Op internet kon ik er niks over vinden, en mijn vrienden wisten er ook geen raad mee.
Klik om te vergroten...
Klinkt als epilepsie. Dat triggert mdma bij mij ook.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jahallo zei:
Laatst heb ik op een festival voor het eerst XTC gebruikt. Alles ging op het begin goed, maar op den duur stond ik vooraan in het publiek, en werd ik als het ware in de visuals achter het podium “gezogen”, waarna ik eigenlijk voor een hele korte periode helemaal niks meer kon zien. Na deze korte periode schrok ik wakker, en ben ik direct begonnen met naar buiten lopen. Op de weg naar buiten had ik (ik denk door de flitsende witte lichten tijdens het festival), nog 2 of 3 keer dezelfde ervaring als ik hierboven heb beschreven. Op dit punt had ik 1 en een kwart pil op van 200mg. Toen ik eenmaal buiten was, ben ik even rustig gaan zitten, en na ongeveer een half uur probeerde ik weer naar binnen te gaan, maar toen had ik weer hetzelfde probleem. Al met al was het een enge ervaring voor mij, en ik vroeg me af of er andere personen zijn die dit ook hebben meegemaakt, en of er mensen zijn die hier mogelijk de oorzaak van weten. Op internet kon ik er niks over vinden, en mijn vrienden wisten er ook geen raad mee.
Klik om te vergroten...
MDMA is (met name in hoge doseringen) deels hallucinogeen. Als je veel MDMA binnenkrijgt dan kun je meer in jezelf gekeerd raken, minder aanspreekbaar zijn, en dus ook last krijgen van hallucinaties. Mogelijk is dat een deel van de verklaring. Maar wat @Hebbenzekezine? zegt zou ook nog wel aan de hand kunnen zijn:
Hebbenzekezine? zei:
Klinkt als epilepsie. Dat triggert mdma bij mij ook.
Klik om te vergroten...
Voor mij klinkt het dan voornamelijk als een absence. Dan ben je ongeveer een halve minuut even niet meer aanspreekbaar. Lees er hier meer over:

Soorten aanvallen - EpilepsieNL

Er zijn verschillende soorten epileptische aanvallen. Lees meer over deze soorten aanvallen en hoe ze eruit zien.
www.epilepsie.nl www.epilepsie.nl

Zowel MDMA als felle knipperende lichten kunnen dit soort aanvallen triggeren. Maar het is wel iets om goed op te letten.
Ik neem aan dat je verder niet bekend bent met epilepsie? Want als je daar ook nuchter last van hebt dan moet je erg oppassen met gebruik van oppeppende drugs zoals MDMA, speed of coke in drukke feestomgevingen. Sowieso is dit mogelijk ook een voorteken dat je gevoelig kan zijn voor epileptische aanvallen.

Ik kan aanbevelen om sowieso veel minder MDMA op een avond te nemen. 80 milligram is meer dan genoeg, en als je naar een paar uur weer zin krijgt om meer bij te pakken, dan misschien nog eens 60 milligram. Maar meer dan die 140 milligram per avond moet je echt niet nemen. Sowieso heeft het weinig zin omdat je juist steeds meer last krijgt van bijwerkingen zoals kaakschaatsen, zweten, grote pupillen, of angstklachten, en steeds minder kunt genieten van gewenste werkingen zoals een opgewekt gevoel, prosociaal gedrag en een diepere laag van acceptatie voor je gevoelens en gedachten. Bovendien lopen de risico's flink op als je meer dan 140 milligram MDMA per avond neemt.

Naast de dosis verminderen lijkt het me ook een goed idee om op te passen met drukke feestomgevingen en met name met flitsende lampen (stroboscopen). Mogelijk kun je beter dat soort omgevingen vermijden.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
MDMA is (met name in hoge doseringen) deels hallucinogeen. Als je veel MDMA binnenkrijgt dan kun je meer in jezelf gekeerd raken, minder aanspreekbaar zijn, en dus ook last krijgen van hallucinaties. Mogelijk is dat een deel van de verklaring. Maar wat @Hebbenzekezine? zegt zou ook nog wel aan de hand kunnen zijn:

Voor mij klinkt het dan voornamelijk als een absence. Dan ben je ongeveer een halve minuut even niet meer aanspreekbaar. Lees er hier meer over:

Soorten aanvallen - EpilepsieNL

Er zijn verschillende soorten epileptische aanvallen. Lees meer over deze soorten aanvallen en hoe ze eruit zien.
www.epilepsie.nl www.epilepsie.nl

Zowel MDMA als felle knipperende lichten kunnen dit soort aanvallen triggeren. Maar het is wel iets om goed op te letten.
Ik neem aan dat je verder niet bekend bent met epilepsie? Want als je daar ook nuchter last van hebt dan moet je erg oppassen met gebruik van oppeppende drugs zoals MDMA, speed of coke in drukke feestomgevingen. Sowieso is dit mogelijk ook een voorteken dat je gevoelig kan zijn voor epileptische aanvallen.

Ik kan aanbevelen om sowieso veel minder MDMA op een avond te nemen. 80 milligram is meer dan genoeg, en als je naar een paar uur weer zin krijgt om meer bij te pakken, dan misschien nog eens 60 milligram. Maar meer dan die 140 milligram per avond moet je echt niet nemen. Sowieso heeft het weinig zin omdat je juist steeds meer last krijgt van bijwerkingen zoals kaakschaatsen, zweten, grote pupillen, of angstklachten, en steeds minder kunt genieten van gewenste werkingen zoals een opgewekt gevoel, prosociaal gedrag en een diepere laag van acceptatie voor je gevoelens en gedachten. Bovendien lopen de risico's flink op als je meer dan 140 milligram MDMA per avond neemt.

Naast de dosis verminderen lijkt het me ook een goed idee om op te passen met drukke feestomgevingen en met name met flitsende lampen (stroboscopen). Mogelijk kun je beter dat soort omgevingen vermijden.
Klik om te vergroten...
Ik heb er tevens door vroeger vaak naar feesten te gaan wat aan overgehouden en het komt steeds na een paar maanden terug: epilepsie met intakte gewaarwording.

epilepsie van teveel mdma op feesten uitte zich bij mij in dat ik schokken kreeg, kortsluiting en dus telkens een seconde weg was, tegen de borsten van dansend publiek achter mij viel, en 1x wakker worden op EHBO post.
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeehond zei:
Ik verwonder me slechts.
Klik om te vergroten...
Ik ondertussen niet meer gezien deze opmerking dagelijks/ wekelijks kan worden gemaakt. Mensen zijn gewoon dom, ze proppen van alles naar binnen zonder daar over na te denken en achteraf maar klagen hier dat het toch niet helemaal goed ging. Als ze van te voren nou eens zouden nadenken en onderzoek gaan verrichten dan wordt veel miserie voorkomen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."