Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHopeloos en geĂŻrriteerd door dokters en apothekers

Hopeloos en geĂŻrriteerd door dokters en apothekers

32 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kwatzakottel zei:
Dat soort vragen zijn ingewikkelder dan je denkt, want wanneer is iets precies 'psycho-actief'? De Amanita Muscaria heeft
drie verschillende 'actiezones' en effect is afhankelijk van dosis. Tot een 2 gram gedroogd is het vooral een pepmiddel,
van 2-5 gram gedroogd een soort superieure alcohol (dronken maar ook erg helder) en boven de vijf gram gedroogd
krijg je vreemdere effecten, als je die zoekt kun je met grote hoeveelheden stevige Alice-in-wonderland achtige trips
beleven, maar ook in de andere zones zijn er tal van effecten die je psychoaktief zou kunnen noemen, het is vooral
ook een erg goede slaapbegeleider / slaapmiddel.
Klik om te vergroten...
En de bereiding die jij omschreef waarin je vliegenzwammen dus 3u kookt. Hoe doseer je die om bij volgende effecten te komen?
Want ik las dat je dus 15 exemplaren in 3l water 3u kookt, dan hoe je nog vrij veel vloeistof over. Hoe doseer je die en hoe lang is die thee dan houdbaar?
Ik heb al vele jaren vliegenzwammen gedroogd en laten trekken in alcohol etc, maar ik heb er nog nooit mee geëxperimenteerd, ook omdat gezegd werd dat de vliegenzwammen hier weinig werkzame stof zouden bevatten, al denk ik dat dit niet persé waar is.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik maak er een destillaat van.
Eens zien, wat dat wordt....( 50% )
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#3
jam zei:
En de bereiding die jij omschreef waarin je vliegenzwammen dus 3u kookt. Hoe doseer je die om bij volgende effecten te komen?
Want ik las dat je dus 15 exemplaren in 3l water 3u kookt, dan hoe je nog vrij veel vloeistof over. Hoe doseer je die en hoe lang is die thee dan houdbaar?
Ik heb al vele jaren vliegenzwammen gedroogd en laten trekken in alcohol etc, maar ik heb er nog nooit mee geëxperimenteerd, ook omdat gezegd werd dat de vliegenzwammen hier weinig werkzame stof zouden bevatten, al denk ik dat dit niet persé waar is.
Klik om te vergroten...
Het antwoord is heel simpel, dat doseer je: voorzichtig. Een klein borrelglaasje, en maar zien wat het effect is. Zeker niet ene hele fles leeg kloeken, je doet met een liter zeker wel 10-20 keer zeg maar. Dat vliegenzwammen hier minder werkzame stoffen zouden bevatten is een broodje aap verhaal.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een van de voordelen van vliegenzwam is dat het noch tolerantie noch verslavingsdrang kent. Ik geloofde dat eerst
niet want het klinkt onwaarschijnlijk, maar toch is het zo. Je kunt na dat borrelglaasje dus gerust een tweede glaasje
pakken als het niet afdoende werkte.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Ik maak er een destillaat van.
Eens zien, wat dat wordt....( 50% )
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat je vliegenzwam zelf kan vergisten, er zitten denk ik geen vergistbare suikers in. Maar je kan er natuurlijk wel tinctuur van maken, daar ben ik wel al wat recepten voor tegengekomen.
Kwatzakottel zei:
Een van de voordelen van vliegenzwam is dat het noch tolerantie noch verslavingsdrang kent. Ik geloofde dat eerst
niet want het klinkt onwaarschijnlijk, maar toch is het zo. Je kunt na dat borrelglaasje dus gerust een tweede glaasje
pakken als het niet afdoende werkte.
Klik om te vergroten...
Gebruik jij het soms ook voor de roes, of enkel ter pijnbestrijding? Of gaan die twee een beetje hand in hand.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Soms krijg ik op dit forum toch het gevoel dat er hier best veel mensen lid zijn, die (illegale) substanties gebruiken om te dealen met pijn, trauma's, depressie's, of anderszins psychisch in de knoop zitten.

Opiaatjehater zei:
Hai ik ben nieuw hier.
ik gebruik al 4,5 jaar 4 x 20 mg langwerkende oxycodon en 8 x 10 mg oxycodon. Nu heb ik een genetische afwijking in me lever zitten. Dat is getest in het Erasmus medisch centrum Rotterdam.
bij mij word het sneller afgebroken in me lichaam dan bij een “ normaal” mens. Ik geef een voorbeeld pil die 12 uur moet werken werkt bij mij na 4,5 uur al niet meer. Daarna kreeg ik fentanyl pleisters maar die moest ik elke dag vervangen en 2 tegelijk opplakken wilde dat werken. En ik kwam 21 kilo aan. Wat niet bevorderlijk was voor me gewrichten. Afgelopen oktober een maagverkleining gehad omdat geen een dieet hielp. Sporten word lastig met de pijn. Ik snap dat de dokters voorzichtig zijn en dat is maar goed ook. Maar bij mij houden ze totaal geen rekening met die lever dna afwijking. Ze hebben me nu op methadon gezet 7 x 5 mg per dag. Ochtend 3 middag 2 avond 2stuks. Nu sterf ik van de pijn. En ik val constant in slaap. Ook al 3 keer in de auto gebeurd. Ik ben nu zelf aan het afbouwen heb mezelf hier een week voor gegeven dan is de dokter terug van vakantie maar ik vang de pijn op met tramadol 50 mg zo’n 10 per dag. Dat gebruikte ik voor de oxy ook plus nog 10 lyrica tabletten. Ik heb chronische pijn vanwege poly artrose en reuma. Bijna geen kraak been meer tussen bepaalde gewichten. Plus carpal tunnel syndrome beide polsen plus fybromyalgie. Wie maakt het ook mee dat je zo tegen word gewerk door je huisarts ? Btw ik ben 12 jaar geleden verslaafd geweest aan coke basen. Dat duurde 2,5 jaar en ben zelfstandig in 1 dag gestopt zonder hulp. Maar dat levert me nog altijd het stigma junkie op. Ik word hier zo boos om. Hellup ik zoek goede raad en of adviezen
Ik ben een mama van een prachtige dochter van net 12 die momenteel de pech heeft Carona te hebben. Ik houd me zo sterk voor haar als mogelijk maar ik ga kapot van de pijn
Klik om te vergroten...

Zou je dit wel alleen doen, zonder hulp en begeleiding?

De Dunne zei:
Jij mag helemaal geen autorijden gok ik.

Niet met je dochter in de auto toch?
Hoop echt van niet. Dat je jezelf wat aanrijd ala maar met je geliefde dochtertje?
Klik om te vergroten...

Dit.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Opm. Dit geldt voor de helft van alle Nederlanders!
Klik om te vergroten...

Doen we hier iets niet zo slim, of geldt dit voor de hele wereldbevolking ?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
QueerMan zei:
Soms krijg ik op dit forum toch het gevoel dat er hier best veel mensen lid zijn, die (illegale) substanties gebruiken om te dealen met pijn, trauma's, depressie's, of anderszins psychisch in de knoop zitten.
Klik om te vergroten...
Opm. Dit geldt voor de helft van alle Nederlanders!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
QueerMan zei:
Doen we hier iets niet zo slim, of geldt dit voor de hele wereldbevolking ?
Klik om te vergroten...
Is echt overal… Heb veel contant met Engeland. En daar ook veel zelf medicatie. Voornamelijk benzo’s…
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Is echt overal… Heb veel contant met Engeland. En daar ook veel zelf medicatie. Voornamelijk benzo’s…
Klik om te vergroten...
het was een beetje een retorische vraag, maar thanx.

lullig dan als je lid bent van een stam in een Zuid-Amerikaans regenwoud en je geen toegang hebt tot drugs.

don't get me wrong, ik gebruik met enige regelmaat het een-en-ander en ik hou er van; maar ik weet niet of (zelf-) medicatie met deze substanties nou de beste oplossing is voor levensproblemen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
QueerMan zei:
het was een beetje een retorische vraag, maar thanx.

lullig dan als je lid bent van een stam in een Zuid-Amerikaans regenwoud en je geen toegang hebt tot drugs.

don't get me wrong, ik gebruik met enige regelmaat het een-en-ander en ik hou er van; maar ik weet niet of (zelf-) medicatie met deze substanties nou de beste oplossing is voor levensproblemen.
Klik om te vergroten...
Er wordt gewoon te weinig geholpen zonder meteen medicatie te gebruiken. Niemand die bij de dokters het probleem aanpakt, alleen maar verdringen met medicatie. Snap dat mensen zelf gaan experimenteren omdat er al weinig hoop in zit. Trieste wereld.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat bedoel je aangaande de Zandman?

Stillere mensen met psychische problemen worden logischerwijs met veel meer moeite geholpen...omdat tijd geld is, en er domweg de tijd niet voor genomen wordt.
Helaas, helaas.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Spyro zei:
Er wordt gewoon te weinig geholpen zonder meteen medicatie te gebruiken. Niemand die bij de dokters het probleem aanpakt, alleen maar verdringen met medicatie. Snap dat mensen zelf gaan experimenteren omdat er al weinig hoop in zit. Trieste wereld.
Klik om te vergroten...
Te weinig geluisterd wordt er sowieso.

Wat @De Zandman hierboven zegt over iedereen die meteen zeker weet wat jou kan helpen, maar waar niemand geen fuck aan heeft behalve diegene die klaarstaat met snelle adviezen zodat die een goed gevoel over zichzelf krijgt. En ik heb wel 's het gevoel dat het daar ook in de hulpverlening mis gaat.
De hardste schreeuwers krijgen wel hulp, maar de wat stillere, die echt een verhaal hebben...?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."