Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxazepam zucht

Oxazepam zucht

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
R
RollingGrassLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi ik had even een vraagje. Ik gebruik oxazepam omdat ik tegen het plafond vlieg van de paniek en ik slik er nogal wat. Hoe schadelijk is die shit nu echt en hoe kom ik er vanaf? Ik heb al 1000 uren therapie gehad. Zucht. Sorry.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoeveel gebruik je? Kom je er legaal of illegaal aan? Kun je terecht bij je huisarts?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#3
RollingGrass zei:
Hoi ik had even een vraagje. Ik gebruik oxazepam omdat ik tegen het plafond vlieg van de paniek en ik slik er nogal wat. Hoe schadelijk is die shit nu echt en hoe kom ik er vanaf? Ik heb al 1000 uren therapie gehad. Zucht. Sorry.
Klik om te vergroten...

Oei dat is een nare situatie, ik kan je adviseren om er zo veel mogelijk over op te zoeken en eens een goed gesprek met je huisarts aanvragen over de Oxazepam

Oxazepam is namelijk bij kortdurig gebruik niet al te schadelijk maar het zorgt voor gewenning, je brein zal zich aanpassen aan de Oxazepam en steeds minder effectief zijn.

Stop ook nooit accuut want dat kan heel verkeerd uitpakken, doe dit altijd in overleg met je huisarts/psycholoog en wijs hem of haar op de Ashton Manual.

Er is op het internet ontzettend veel informatie te vinden over dit soort medicatie en er zijn ontelbaar veel gebruikerservaringen geschreven door mensen die pammen gebruiken/misbruiken.

Maar er is absoluut een oplossing voor je probleem, maar je moet er ontzettend veel moed voor hebben om er open over te spreken. Zo zal je merken dat er tal van mensen zijn die je bij kunnen staan op moeilijke momenten wanneer de paniek toeslaat, zorg ook voor een hechte vriend/contactpersoon die je kan bellen of bezoeken tijdens een paniek aanval, als ze je begrijpen dan zijn ze van onschatbare waarde en slepen ze je door moeilijke tijden heen.

Heel veel sterkte en beterschap, maar ook jij kan erbovenop komen. Ongeacht je situatie!
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#4
RollingGrass zei:
Hoi ik had even een vraagje. Ik gebruik oxazepam omdat ik tegen het plafond vlieg van de paniek en ik slik er nogal wat. Hoe schadelijk is die shit nu echt en hoe kom ik er vanaf? Ik heb al 1000 uren therapie gehad. Zucht. Sorry
Klik om te vergroten...

Ja dat is een benzo verslaving.
Als het niet werkt dan zou je een zwaarder medicijn moeten nemen.
Maar dat moet je huisarts moeten weten.
Dingen zoals 200mg quetiapine kunnen je wel helemaal rustig houden maar dat moet je maar willen het is namelijk heavy spul.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bij het uitwerken van oxazepam kan je inderdaad nogal onrustige gevoelens krijgen en last van paniek. Nog even naast de eventuele mentale oorzaken voor die onrustige en angstige gevoelens. Dat is dus de ironie van benzo's: ze verergeren uiteindelijk klachten zoals angst en slaapproblemen, terwijl je ze daarvoor slikt.

Benzo's zijn lichamelijk niet per se schadelijk, maar ze zijn wel sterk lichamelijk verslavend. Je kunt dus last krijgen van een enorme waslijst aan bijwerkingen, voornamelijk als je stopt met gebruiken. Daarom zegt @Eve's drop ook terecht dat je toezicht van een arts nodig hebt om adequaat af te kicken.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jumping Jack zei:
Ja dat is een benzo verslaving.
Als het niet werkt dan zou je een zwaarder medicijn moeten nemen.
Maar dat moet je huisarts moeten weten.
Dingen zoals 200mg quetiapine kunnen je wel helemaal rustig houden maar dat moet je maar willen het is namelijk heavy spul.
Klik om te vergroten...
Quetiapine is ook een antipsychotica en niet bedoeld voor angsten of paniek. Maar het zal zeer zeker wel werken ja. Boem 16 uur slapen dan 2 uur eten dan ronddwalen als een zombie. Echt coole shit die quetiapine.

Antipsychotica worden niet aanbevolen voor de behandeling van angststoornissen, vanwege de kans op ernstige bijwerkingen als extrapiramidale stoornissen en metabool syndroom.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#7
Guapo Temudgin zei:
Quetiapine is ook een antipsychotica en niet bedoeld voor angsten of paniek. Maar het zal zeer zeker wel werken ja. Boem 16 uur slapen dan 2 uur eten dan ronddwalen als een zombie. Echt coole shit die quetiapine.

Antipsychotica worden niet aanbevolen voor de behandeling van angststoornissen, vanwege de kans op ernstige bijwerkingen als extrapiramidale stoornissen en metabool syndroom.
Klik om te vergroten...

Je leest overal over heen de hele tijd.
En dan ga je antwoord geven op dingen wat je wilt lezen.

Ten eerste zeg ik dat de huisarts dat moet bepalen.
Maar als iemand tegen het plafon aan vliegt zoals ts zegt dan zou een korte tijd quetiapine van 5 dagen de rust kunnen keren.
Coole shit? Het is een heel sterk maar effectief medicijn. En 200mg is een gemiddelde dosis 50mg word gewoon gebruikt als slaapmiddel.
400mg is zombie mode.
Na een paar dagen zijn die bijwerkingen niet zo.

Overdrijven is ook een vak! Smh 😒

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."