Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBuprenorfine 10mg pleisters ervaring?

Buprenorfine 10mg pleisters ervaring?

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Is hier iemand die ervaring heeft met deze pleisters. volgens De arts moeten ze net zo pijnstillend werken als oxycodon. Ik heb er een hard hoofd in, 10 mg pleister vis 160 mg oxy per dag. ik ga het een kans geven maar ben graag voorbereid en lees dus graag positieve en negatieve ervaringen. Ik besef me wel al dat dit puur alleen pijnstillend zal zijn en ik mijn warme oxy deken hiermee kwijt ben. bedankt alvast voor het reageren.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Buprenorfine is een stuk potenter dan oxycodon. De meeste opiaatverslaafden worden op 8/16mg buprenorfine per dag gezet, en dit gaat dan om oxy,hero,methadon verslaafden.

Is een goeie pijnstiller je wordt er idd niet high van en makkelijker te taperen dan methadon.

10mg is wel wat laag vergeleken 160mg oxy, beter voor 16mg gaan. Deze hebben ze van het merk suboxone.

Ga je deze pleisters gebruiken om je oxycodon te vervangen?

Je hebt ook tabletten van het merk suboxone deze zijn bedoeld voor opiaat verslaafden ik weet alleen niet of je hierbij net zo lange pijnstilling zult bereiken.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dopemonster zei:
Buprenorfine is een stuk potenter dan oxycodon. De meeste opiaatverslaafden worden op 8/16mg buprenorfine per dag gezet, en dit gaat dan om oxy,hero,methadon verslaafden.

Is een goeie pijnstiller je wordt er idd niet high van en makkelijker te taperen dan methadon.

10mg is wel wat laag vergeleken 160mg oxy, beter voor 16mg gaan. Deze hebben ze van het merk suboxone.

Ga je deze pleisters gebruiken om je oxycodon te vervangen?

Je hebt ook tabletten van het merk suboxone deze zijn bedoeld voor opiaat verslaafden ik weet alleen niet of je hierbij net zo lange pijnstilling zult bereiken.
Klik om te vergroten...

ja het is als vervanging van de oxycodon. Ik vermoed dat er toch ergens in mijn dossier een notitie ivm verslaving staat en ik daarom dit krijg. De arts benoemde het als zonde om terug te gaan terwijl ik al zo lang zo goed bezig ben geweest met afbouwen. De pijn was niet vol te houden en kon niet functioneren vandaar dat ze met deze optie zijn gekomen. Ik heb over 4 weken weer een consult om te bespreken hoe dit gaat. Ik heb het idee dat het de scherpe randjes van de pijn af haalt maar niet zoals met de oxy ik pijnvrij ben grootste deel van de dag. Misschien ook een kwestie van wennen en lichaam resetten. Voordeel hiervan is dat misbruik geen optie is dus een soort veiligheid voor mezelf. Bijwerkingen als sufheid merk ik weinig van.
ik merk dat het me allemaal te veel word. De 24/7 pijn; het niet normaal kunnen functioneren, het trauma, de constante spanning, de depressie en dan ook nog de cravings naar oxy en benzo’s. Mijn hoofd zit vol en er past niets meer bij. Vandaag kwam er ook nog een aanslag van 12k van de belasting binnen, ik kon alleen maar huilen. Gelukkig is het alleen maar geld maar dit soort dingen laten mijn emmer wel direct overlopen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."