Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa hoelang afkickverschijnselen voorgeschreven dosis Codeine?

Na hoelang afkickverschijnselen voorgeschreven dosis Codeine?

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste Leden,

Hierbij een kort vraagje maar wat waarschijnlijk wel voor iedereen zal verschillen.
Ik heb codeine voorgeschreven gekregen tegen het hoesten. 20mg 3x per dag. Dus uiteindelijk 60mg per dag. Ik zit nu op dag 3 en ik voel me gewoon prima. Maar ik wil nooit maar dan ook nooit de afkicksverschijnselen van een opiaat ervaren. Nu hoor ik bij benzo's dat mensen na flinke dosissen soms na 3/4 dagen al afkicksverschijnselen krijgen. Ik ben al genoeg ziek geweest en heb hier absoluut geen zin in. Ik heb voor nog 3 dagen aan pillen liggen. Als ik me hier gewoon netjes aan hou krijg ik dan geen afkicksverschijnselen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het advies is om codeïne niet langer te gebruiken dan 3 dagen achter elkaar. Je zit al op dag 3 en je zou er nog 2 dagen achteraan kunnen plakken. Dat zal denk ik niet meteen het verschil maken. Dus naar alle waarschijnlijkheid ga je geen last krijgen van ontwenningsverschijnselen.

Pas bij langdurig codeïne gebruik (een paar weken) krijg je last van ontwenningsverschijnselen. Maar sommige mensen zijn daarvoor gevoeliger dan anderen. Met 3 dagen zit je altijd goed.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
Het advies is om codeïne niet langer te gebruiken dan 3 dagen achter elkaar. Het is nu dag 3 en je hebt nog genoeg voor vandaag. Dus ze hebben je precies genoeg gegeven voor 3 dagen. Dan zul je naar alle waarschijnlijkheid geen last krijgen van ontwenningsverschijnselen.

Pas bij langdurig codeïne gebruik (een paar weken) krijg je last van ontwenningsverschijnselen. Maar sommige mensen zijn daarvoor gevoeliger dan anderen. Met 3 dagen zit je eigenlijk altijd goed.
Klik om te vergroten...
Oke duidelijk man. Ben weer goed opgeknapt gelukkig. Ik heb nog 5 stuks over dan smikkel ik die morgen allemaal in 1x weg onder het genot van een baco’tje en dan is het weer schlüss met die zooi. Vakantie voorbij en weer lekker aan ‘t werk!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Woezoe zei:
Ik heb nog 5 stuks over
Klik om te vergroten...
Ah, ik had je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je nog 3 stuks over had, maar je had nog voorraad voor 3 dagen. Hoe dan ook, een dagje extra zal het verschil niet maken (maar ik heb mijn bericht wel even aangepast).
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."