#1
Nee maar ook mijn psychiater zei dat dexamfetamine vergoed wordt, lisdexamfetamine nou weer net niet.En als je bij de apotheek niet hoeft te betalen, betekend zeker niet dat het "gratis" is. Meestal krijg je een eigen bijdrage rekening. Dat is dus geen eigen risico.
Is dit erger dan bij ritalin/methylfenidaat?De rebound vind ik bij dexamfetamine akelig. Maar het is geven en nemen bij deze medicijnen.
Ik heb nu 3x per dag om 8 uur sochtends, 11 uur sochtends & 2 uur smiddags en ben een dagboekje aan het bijhouden voor de psychiater zodat we zometeen duidelijk hebben hoe vaak en welke dosering ik nodig heb. Vandaar ook iedere 5 dagen een evaluatie.Ik merk zelf dat het tussen 3.5/4u uitwerkt en ik nieuwe dosis nodig heb. Echter is het uitzoeken naar de juiste dosis van cruciaal belang bij dexamfetamine.
Hoe werkt dat met die apotheek? Sturen zij die medicatie door naar je eigen apotheek ofzo? Of wordt dat naar mijn psychiater/behandeld team gestuurd.Ikzelf gebruik dexamfetamine van de regenboog en dit bevalt mij als één van de weinige erg goed. Wel de kortwerkende, ook lisdexamfetamine geprobeerd maar vond ik minder fijn.