Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAnti-depri Fluoxetine opbouwen? Bijwerkingen?

Anti-depri Fluoxetine opbouwen? Bijwerkingen?

4 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
J
JJM_boyedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi all!

Na enkele jaren gestopt te zijn met antidepressiva kreeg ik het advies van mijn psychiater om eens te starten met Fluoxetine 20mg.
De reden hiervoor is met name een gebrek aan energie. Voel me verder prima.... geen stemmingsproblemen of iets dergelijks.

Het idee hierachter is dat mijn gebrek aan energie wel eens psychosomatisch zou kunnen zijn als een soort 'overblijfsel' van een zware burn-out die ik heb gehad.

Helaas heb ik vanaf de eerste dag behoorlijke hoofdpijn door het middel ervaren.
Ik ben me er wel van bewust dat dit soort medicatie pas na enkele weken 'werkt' maar trekken bijwerkingen zoals hoofdpijn
over het algemeen na een paar dagen weg of spreken we eerder over weken?

De hoofdpijn is zo ernstig dat ik eigenlijk niet eens echt kan werken....
Twijfel dus of ik niet gewoon hiermee moet kappen.

Ik vroeg me af of hier misschien mensen zijn die ervaring hebben met het opbouwen van antidepressiva
of vergelijkbare middelen? Ik begrijp natuurlijk dat dit voor iedereen anders kan zijn.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
JJM_boyed zei:
maar trekken bijwerkingen zoals hoofdpijn
over het algemeen na een paar dagen weg of spreken we eerder over weken?
Klik om te vergroten...
Meestal worden bijwerkingen zoals hoofdpijn na 1 week minder volgens apotheek.nl. Ik kan me dat ook herinneren van de laatste keer dat ik begonnen ben met antidepressiva. Let wel, sterke bijwerkingen kunnen al vroeg een reden zijn om te stoppen met een antidepressivum, dus overleg met je psychiater. Het zal er een beetje aan liggen hoe dragelijk het op dit moment nog is.
J
JJM_boyedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja precies.... meestal is dat ook wel zo dat lichte bijwerkingen verdwijnen na een paar dagen.
Maar ik ben het helemaal met je eens, als het echt niet goed voelt dan stop ik er gewoon mee na een week.

Aangezien er ook niks aan de hand is met mijn stemming vind ik het ook een beetje onzin om dan 2 of 3 weken
door een hel te moeten gaan.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
JJM_boyed zei:
Aangezien er ook niks aan de hand is met mijn stemming vind ik het ook een beetje onzin om dan 2 of 3 weken
door een hel te moeten gaan.
Klik om te vergroten...
Ja snap ik, maar die vermoeidheid kan wel iets te maken hebben met depressie. Je moet het maar even aankijken idd en zien hoe het gaat. Als het echt ondraaglijk wordt moet je aan de bel trekken.
J
JJM_boyedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gelukkig merk ik dat de bijwerkingen iedere dag iets afnemen :) Thanks voor je reactie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."