#1
Hi all!
Na enkele jaren gestopt te zijn met antidepressiva kreeg ik het advies van mijn psychiater om eens te starten met Fluoxetine 20mg.
De reden hiervoor is met name een gebrek aan energie. Voel me verder prima.... geen stemmingsproblemen of iets dergelijks.
Het idee hierachter is dat mijn gebrek aan energie wel eens psychosomatisch zou kunnen zijn als een soort 'overblijfsel' van een zware burn-out die ik heb gehad.
Helaas heb ik vanaf de eerste dag behoorlijke hoofdpijn door het middel ervaren.
Ik ben me er wel van bewust dat dit soort medicatie pas na enkele weken 'werkt' maar trekken bijwerkingen zoals hoofdpijn
over het algemeen na een paar dagen weg of spreken we eerder over weken?
De hoofdpijn is zo ernstig dat ik eigenlijk niet eens echt kan werken....
Twijfel dus of ik niet gewoon hiermee moet kappen.
Ik vroeg me af of hier misschien mensen zijn die ervaring hebben met het opbouwen van antidepressiva
of vergelijkbare middelen? Ik begrijp natuurlijk dat dit voor iedereen anders kan zijn.
Na enkele jaren gestopt te zijn met antidepressiva kreeg ik het advies van mijn psychiater om eens te starten met Fluoxetine 20mg.
De reden hiervoor is met name een gebrek aan energie. Voel me verder prima.... geen stemmingsproblemen of iets dergelijks.
Het idee hierachter is dat mijn gebrek aan energie wel eens psychosomatisch zou kunnen zijn als een soort 'overblijfsel' van een zware burn-out die ik heb gehad.
Helaas heb ik vanaf de eerste dag behoorlijke hoofdpijn door het middel ervaren.
Ik ben me er wel van bewust dat dit soort medicatie pas na enkele weken 'werkt' maar trekken bijwerkingen zoals hoofdpijn
over het algemeen na een paar dagen weg of spreken we eerder over weken?
De hoofdpijn is zo ernstig dat ik eigenlijk niet eens echt kan werken....
Twijfel dus of ik niet gewoon hiermee moet kappen.
Ik vroeg me af of hier misschien mensen zijn die ervaring hebben met het opbouwen van antidepressiva
of vergelijkbare middelen? Ik begrijp natuurlijk dat dit voor iedereen anders kan zijn.