Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Antipsychotica en Anxiolytica Benzo

Afkicken van Antipsychotica en Anxiolytica Benzo

3 antwoorden
931 weergaven
18-5-2026
F
Farmaceutical IncLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er is best veel informatie beschikbaar als je er naar wilt zoeken. Van alle medicijnen is het eigenlijk helaas zo dat je die meestal kort kan gebruiken. Als je ze langer gebruikt dan een bepaalde termijn, dan raak je verslaafd aan de medicijnen. Je hebt dan zowel het originele probleem alswel een verslaving.

Om het kort te houden, psychiaters houden meestal vast aan dat spectaculaire effect wat je op de korte termijn bereikt. En ik verzeker je, dat effect is bijzonder effectief. Maar echter,... Velen raken verslaafd aan medicijnen. Ik probeer hier jou een perspectief te laten zien waarbij je zowel omgaat met jouw onzekerheid, en alswel verslaving, want je weet zelf ook wel dat tegen de tijd dat je dit topic opent je misschien nog net niet verslaafd bent of verslaafd gaat worden.

Mijn persoonlijke mening is dat alle medicatie in de GGZ geestelijke gezondheidszorg meer zorgvuldig moeten worden gebruikt. Maar je weet, het is makkelijker om je een pilletje hier en daar voor te schrijven, en helaas blijft de meerderheid van de GGZ psychiaters bijvoorbeeld ook gewoon mensen een pilletje voorschijven.

In het verleden was Valium een wondermiddel bijvoorbeeld.

Anxiolytica zijn effectieve geneesmiddelen voor het behandelen van angststoornissen, maar kunnen vaak slechts een korte periode worden gebruikt. Dit komt door de mogelijke bijwerkingen en het grote verslavingspotentieel. De groep medicijnen kan zeer nuttig zijn om de symptomen van angst tijdelijk weg te nemen, waardoor dagelijks functioneren weer mogelijk is. Ze verhelpen echter niet de onderliggende oorzaken van angst en moeten daarom worden gecombineerd met therapie en andere behandelingen. Op deze pagina vind je uitleg over de werking van anxiolytica, de risico’s ervan en hoe je veilig kunt stoppen met het gebruik.
Klik om te vergroten...

Het is dus niet mogelijk om jouw zonder angsten te laten leven zonder therapie die anders is dan medicijnen.

Ik ga er van uit dat je verslaafd bent aan bijvoorbeeld Diazepam, Xanax, Lorazepam, Oxazepam, Temazepam


Mijn ervaring met antidepressivia toen ik kind was wordt helaas in de onderstaande video uitgelegd. Ik was toen heel jong. Het blijkt achteraf dat suicide normaal is bij dit soort medicijnen. Ik was een kind in de jaren 90 en ik wist niet beter. Ik was echt een kind. Hoe kon ik dit weten?


Hier bij afkicken van Benzo kan je je afvragen of je een hersenbeschading hebt, maar ik hoop het van niet. Wel zijn je hersenen anders gaan werken.

Als het jouw is toegestaan om van die producten die eigenlijk medicijnen worden genoemd, en eigenlijk in korte tijd verslavend zijn, als het jouw is toegestaan om zelf te mogen beslissen om daarmee af te bouwen? Net zoals een junkie?

www.youtube.com

Dr. Josef

Board-Certified Psychiatrist | Former FDA Medical Officer | Founder of the World’s Largest Psychiatric Drug Tapering Clinic - TaperClinic Disclaimer: All content on this channel is for educational purposes only and not intended as specific or personal medical advice. Watching the videos or...
www.youtube.com www.youtube.com

Ook ik ben een Benzo junk, dat Valium Diazepam tabletje, slik ik 3 maal daags, soms vaker, maar ik weet wat er gebeurt als ik plotseling stop, dan komt er een ontwenningsverschijnsel dat lijkt op de film de Exorcist als het gaat om bevingen en trillingen in bed, als ik ontwen.

Zoals ik begrijp is Benzo ontwenning vergelijkbaar met Hero, en daarom hoop ik dat je een paar video'tjes vind waarin wordt uitgelegd hoe je zorgvuldig kan afbouwen.

Mocht je antipsychotica krijgen, dan adviseer ik je om die te vervangen langzaam door Benzo zoals Diazepam, op de lange termijn werkt het toch niet, behalve dat je accuut ontwenning zal krijgen. Dit is een zeer heftige video, eigenlijk iedereen die ik heb gekend noemt het gif.

F
Farmaceutical IncLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb de zegen van Valium gekend, en van andere producten zoals Alcohol, gewoon bier 5%, ik ben er nu wel een beetje klaar mee, alleen het probleem is wat jij ook begrijpt, ik ben verslaafd. Sorry. Het spijt me.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Farmaceutical Inc zei:
Mocht je antipsychotica krijgen, dan adviseer ik je om die te vervangen langzaam door Benzo zoals Diazepam, op de lange termijn werkt het toch niet, behalve dat je accuut ontwenning zal krijgen.
Klik om te vergroten...

Slechtste advies van de dag gaat naar jouw. Als je antipsychotica slikt dien je gewoon met antipsychotica af te bouwen. Er is geen enkele meerwaarde om over te stappen op een benzo. Dat is een gevaarlijk advies omdat benzo verslaving erg zwaar is om vanaf te komen.

Daarnaast vind ik in het geval van medicijnen dat je het verschil tussen een afhankelijkheid en verslaving wel moet blijven zien. Afhankelijkheid aan een medicijn is in zekere zin een verslaving. Maar de definitie van verslaving is veel meer dan ontwenningsverschijnselen krijgen bij plots stoppen.

Ik slik bijvoorbeeld al lang een SSRI, daar zal ik niet alles door kwijt raken zoals ik dat wel heb met drugs. Aan drugs ben ik verslaafd, en afhankelijk van mijn SSRI. Ik zal niet liegen om mijn ssri gebruik, meer nemen dan het voorschrift, in geld problemen raken door mijn ssri enzovoort. Dat zou wel gebeuren met drugs.

Psychiatrische medicijnen zijn inderdaad niet iets om lichtzinnig over te zijn. Ze worden vaak snel voorgeschreven, misschien soms te snel zoals je aangeeft.
Maar ze helpen ook vele mensen, de wereld zou een onveilige plek zijn zonder antipsychotica bijvoorbeeld.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Slechtste advies van de dag gaat naar jouw. Als je antipsychotica slikt dien je gewoon met antipsychotica af te bouwen. Er is geen enkele meerwaarde om over te stappen op een benzo. Dat is een gevaarlijk advies omdat benzo verslaving erg zwaar is om vanaf te komen.
Klik om te vergroten...
't Is allebei troep.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."