Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGele GHB

Gele GHB

11 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
G
GerardusLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb zelf voor het eerst ghb gemaakt. Maar de kleur is een beetje gelig. Wat is er dan mis gegaan? Hoe krijg ik de kleur helder?
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#2
bij mij was de ph te hoog toen hij geel zag
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#3
dat is omdat je 200ml gbl en 100g naoh gebruikt :P
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#4
slunse zei:
dat is omdat je 200ml gbl en 100g naoh gebruikt :P
Klik om te vergroten...
de andere keren was de ph perfect normaal.
had het alleen de eerste keer dat hij wat geel zag.
h
hayangLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hij zou 104g gebruikt moeten hebben.
Voor een liter gbl gebruik je 520g dat is de molverhouding 1 : 1.
Dus 100g klopt wel ongeveer voor 200ml gbl.
En de gele ghb komt door polymerisatie van gbl dat veroorzaakt de gele kleur dus dat de reactie te warm is geworden en te heftig is verlopen.
b
bobdebierbrouwerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je 520 gram gebruikt krijg je een ph die veel te hoog is.Ik gebruik minder NaOh ,hij is zo helder als wat en je kan een lepel er recht op in zetten(nou ja,bijna dan ). En, het mooiste is ...de ph is perfect.....ongeveer7.8.
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#7
hayang zei:
En de gele ghb komt door polymerisatie van gbl dat veroorzaakt de gele kleur dus dat de reactie te warm is geworden en te heftig is verlopen.
Klik om te vergroten...

zou wel eens goed kunnen zijn.
dat was ook de eerste keer dat ik het deed.
en toen heb ik ook te snel de ghb toegevoegd.
heb een paar keer gehad dat het ineens fel begon te pruttelen.
c
c&mLid
01-01-2024, 00:00
#8
ineens fel begon te pruttelen.
Klik om te vergroten...

als je dit zo ineens leest had ik zoiets van ...wat een troep eigenlijk he ......maarjah soms op zn tijd wel lekker :grin:
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#9
maar euh.. 520g op een liter gbl klopt wel hoor.
gbl heeft een grotere dichtheid dan water, een liter gbl is 1120 gram.
een mol gbl weegt 86.15g. dus 1120g is 13 mol.
een mol NaOH weegt 40g. dus 13 x 40 = 520g NaOH
dan heb je perfecte 1:1 verhouding en zuurtegraad
h
hayangLid
01-01-2024, 00:00
#10
Klopt wat slunse zegt het is de molverhouding maar ik hoor ook vaker dat de pH te hoog uit komt maar molair gezien klopt het wel.
Misschien verdamping water of de hygroscopiteit van NaOH.
h
hayangLid
01-01-2024, 00:00
#11
De reactie is dan te hevig geweest en dan ontstaan er bij producten maar niet veel daarom kleurt het heel licht geel.
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#12
niet erg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."