Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfbouwen of in één keer. Individueel advies aub.

Afbouwen of in één keer. Individueel advies aub.

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
d
drmartinLid
01-01-2024, 00:00
#1
advies

Als je de mogelijk hebt, ga bij de dokter langs. Hij kan je slaappillen geven (oxazepam) en rustgevende pillen (diazepam). Of doorverwijzen naar het ziekenhuis als hij dat nodig vind. Met die pillen gaat het je een stuk makkelijker af. Afbouwen is moeilijk als je ook geestelijk afhankelijk ben.
N
NiqueLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal. Ik zou om te beginnen mijzelf het liefst zo uitgebreid als mogelijk aan jullie willen voorstellen maar helaas wil ik eigenlijk anoniem blijven. Niemand (zelfs mijn beste vrienden niet) weet hoe beroerd ik er aan toe ben, en dat wil ik toch zo houden.

Zoals de titel al doet vermoeden luidt mijn centrale vraag: Afbouwen of in één keer stoppen.
Voor beide methodes valt in mijn geval wel iets te zeggen dus al jullie hulp en tips zijn meer als welkom.

Twee en een halfjaar geleden voor het eerst G gedaan en sinds anderhalf jaar grotendeels wel dagelijks. Dat grotendeels zal ik even toelichten. Van het afgelopen anderhalf jaar kan ik mij nog meedere periodes herinneren dat ik meer als vierentwintig uur niets gebruikte.

Voorbeelden:

Eind 2006. Dealer was op vakantie. 3 dagen niet gebruikt, waarbij de nacht na dag drie de laatste nacht is geweest welke ik nuchter goed heb kunnen slapen.

Deze zomer twee weken in het buitenland gezeten. Vrienden raadde mij aan om toch vooral enkele dagen voor het begin van de vakantie te stoppen om zodoende problemen met eventuele drugscontrole op schiphol te voorkomen. Nou, de nacht voor het vertrek sliep ik nog gewoon ouderwets op de G, maar de dagen erna maakte ik nuchter wel gewoon de nodige kilometers die horen bij het begin van een vakantie naar een ander continent. Inmiddels kan ik het gemak waarmee mij dit afging allang niet meer voorstellen ondanks dat het nog niet eens een half jaar geleden is.

Daarna zijn er ook dagen genoeg geweest dat ik even zonder zat. Geen poen, dealer had niets meer, nu ga ik echt een paar weken stoppen. Voorbeelden te over eigenlijk. Al laat mijn geheugen op dit gebied mij momenteel in de steek.

Meest recent (afgelopen maand) heb ik ook wat periodes van dik meer als zes uur meegemaakt dat ik een comateuze toestand van alcohol slaap verkeerde. Of telt dit niet bij de 6 uur coldturkey-regel

Al het bovenstaande ging bij mij gepaard met een verminderde eetlust, een gebrek aan energie, en wat kramp in mijn benen welke ik er onder hield met vitamine B. Niets onoverkomenlijks in ieder geval.

Duidelijke zaak derhalve: gewoon in één keer stoppen, en dit nu eens langer als een aantal weken volhouden. Niet dus. De laatste weken lijkt er iets te zijn veranderd waar ik zelf erg bang van wordt. Minder gebruiken levert vaak na een paar uur angst, depresiviteit en de gebruikelijke ontwenningsverschijnselen op. Wat er na meer als drie a vier uur gebeurt weet ik niet en wil ik ook niet weten.

Op dit ogenblik voel ik mij best wel gestresst, vooral ook omdat ik vandaag in eerste instantie ben begonnen met minderen (wat kleinere hoeveelheden 3 a 4 ml en wat langere tussenperiodes). Tot drie uur vanmiddag ging dat eigenlijk best goed. Toen had ik 17,5 ml (hier sta ik normaal gesproken wel eens mee op) in mijn mik zitten, en voelde mij best wel okay.

Inmiddels ben ik daar al weer een beetje vanaf gestapt, met als smoes eerst jullie antwoord maar eens afwachten. En dan misschien toch gewoon in één keer mijn G-infuusje ontkoppelen, of toch maar afbouwen...................
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Afbouwen is in het algemeen onmogelijk met een hardnekkige verslaving... De kans is te groot om te vervallen in het oude patroon aangezien het spul binnen handbereik blijft... Een verslaving is maar op 1 manier echt op te lossen en dat is cold-turkey vaarwel zeggen tegen GHB... Je zal zelf door de moeilijke situaties heen moeten bijten... Ik denk dat drmartin je een goede tip geeft om langs te gaan bij je huisarts... Deze heeft een zwijgplicht dus bij hem/haar is je ''geheime probleem'' veilig...

Ik wens je erg veel sterkte op hoop dat je zal genezen van deze verslaving!

Succes/Sterkte

Sp@ce
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#4
1 2 - 0 2 - 2 0 0 1

Ineens stoppen met GHB dodelijk


GHB is niet alleen gevaarlijk als je het gebruikt. Ook de ontwenningsverschijnselen kunnen de dood tot gevolg hebben.


Onderzoekers van de University of California beschreven een geval met dodelijke afloop. Ze bestudeerden gebruikers die om de drie uur een dosis GHB nodig hadden, en die het middel al minimaal twee maanden gebruikten. De meesten waren bodybuilders.


Plotseling stoppen leidde bij hen tot angstaanvallen, slapeloosheid, versnelde hartslag en hoge bloeddruk.


De eerste zes uur na het stoppen met GHB zijn de verschijnselen het ergst, maar ook daarna kan het nog vijftien dagen duren voordat ze helemaal zijn verdwenen.


Volgens de onderzoekers zijn niet alleen bodybuilders een risicogroep. Ook mensen met slaapstoornissen en tieners die nog niet aan alcohol kunnen komen lopen kans verslaafd te raken.


Annals of Emergency Medicine nr. 37, 2001, blz. 147-153. In: Reuters, 6-2-2001.
Klik om te vergroten...

je lichaam is gewend aan het gebruik van ghb... ineens stoppen zonder afbouw/detox kan er voor zorgen dat je harttritmestoornissen krijgt... ik zou een arts raadplegen of je vraag stellen via www.drugsinfoteam.nl, daar krijg je een objectief antwoord van een verslavingsarts
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Enesteene zei:
1 2 - 0 2 - 2 0 0 1

Ineens stoppen met GHB dodelijk


GHB is niet alleen gevaarlijk als je het gebruikt. Ook de ontwenningsverschijnselen kunnen de dood tot gevolg hebben.


Onderzoekers van de University of California beschreven een geval met dodelijke afloop. Ze bestudeerden gebruikers die om de drie uur een dosis GHB nodig hadden, en die het middel al minimaal twee maanden gebruikten. De meesten waren bodybuilders.


Plotseling stoppen leidde bij hen tot angstaanvallen, slapeloosheid, versnelde hartslag en hoge bloeddruk.


De eerste zes uur na het stoppen met GHB zijn de verschijnselen het ergst, maar ook daarna kan het nog vijftien dagen duren voordat ze helemaal zijn verdwenen.


Volgens de onderzoekers zijn niet alleen bodybuilders een risicogroep. Ook mensen met slaapstoornissen en tieners die nog niet aan alcohol kunnen komen lopen kans verslaafd te raken.


Annals of Emergency Medicine nr. 37, 2001, blz. 147-153. In: Reuters, 6-2-2001.
Klik om te vergroten...

je lichaam is gewend aan het gebruik van ghb... ineens stoppen zonder afbouw/detox kan er voor zorgen dat je harttritmestoornissen krijgt... ik zou een arts raadplegen of je vraag stellen via www.drugsinfoteam.nl, daar krijg je een objectief antwoord van een verslavingsarts
Klik om te vergroten...

FOKKING HELL, dacht ik even verstandig advies te geven!

Veel dank oplettende Enesteene :openmouth:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."