Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal. Ik zou om te beginnen mijzelf het liefst zo uitgebreid als mogelijk aan jullie willen voorstellen maar helaas wil ik eigenlijk anoniem blijven. Niemand (zelfs mijn beste vrienden niet) weet hoe beroerd ik er aan toe ben, en dat wil ik toch zo houden. Zoals de titel al doet vermoeden luidt mijn centrale vraag: Afbouwen of in één keer stoppen. Voor beide methodes valt in mijn geval wel iets te zeggen dus al jullie hulp en tips zijn meer als welkom. Twee en een halfjaar geleden voor het eerst G gedaan en sinds anderhalf jaar grotendeels wel dagelijks. Dat grotendeels zal ik even toelichten. Van het afgelopen anderhalf jaar kan ik mij nog meedere periodes herinneren dat ik meer als vierentwintig uur niets gebruikte. Voorbeelden: Eind 2006. Dealer was op vakantie. 3 dagen niet gebruikt, waarbij de nacht na dag drie de laatste nacht is geweest welke ik nuchter goed heb kunnen slapen. Deze zomer twee weken in het buitenland gezeten. Vrienden raadde mij aan om toch vooral enkele dagen voor het begin van de vakantie te stoppen om zodoende problemen met eventuele drugscontrole op schiphol te voorkomen. Nou, de nacht voor het vertrek sliep ik nog gewoon ouderwets op de G, maar de dagen erna maakte ik nuchter wel gewoon de nodige kilometers die horen bij het begin van een vakantie naar een ander continent. Inmiddels kan ik het gemak waarmee mij dit afging allang niet meer voorstellen ondanks dat het nog niet eens een half jaar geleden is. Daarna zijn er ook dagen genoeg geweest dat ik even zonder zat. Geen poen, dealer had niets meer, nu ga ik echt een paar weken stoppen. Voorbeelden te over eigenlijk. Al laat mijn geheugen op dit gebied mij momenteel in de steek. Meest recent (afgelopen maand) heb ik ook wat periodes van dik meer als zes uur meegemaakt dat ik een comateuze toestand van alcohol slaap verkeerde. Of telt dit niet bij de 6 uur coldturkey-regel Al het bovenstaande ging bij mij gepaard met een verminderde eetlust, een gebrek aan energie, en wat kramp in mijn benen welke ik er onder hield met vitamine B. Niets onoverkomenlijks in ieder geval. Duidelijke zaak derhalve: gewoon in één keer stoppen, en dit nu eens langer als een aantal weken volhouden. Niet dus. De laatste weken lijkt er iets te zijn veranderd waar ik zelf erg bang van wordt. Minder gebruiken levert vaak na een paar uur angst, depresiviteit en de gebruikelijke ontwenningsverschijnselen op. Wat er na meer als drie a vier uur gebeurt weet ik niet en wil ik ook niet weten. Op dit ogenblik voel ik mij best wel gestresst, vooral ook omdat ik vandaag in eerste instantie ben begonnen met minderen (wat kleinere hoeveelheden 3 a 4 ml en wat langere tussenperiodes). Tot drie uur vanmiddag ging dat eigenlijk best goed. Toen had ik 17,5 ml (hier sta ik normaal gesproken wel eens mee op) in mijn mik zitten, en voelde mij best wel okay. Inmiddels ben ik daar al weer een beetje vanaf gestapt, met als smoes eerst jullie antwoord maar eens afwachten. En dan misschien toch gewoon in één keer mijn G-infuusje ontkoppelen, of toch maar afbouwen..................."