Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswie heeft er nog meer last van lichte steekjes in het hart

wie heeft er nog meer last van lichte steekjes in het hart

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
b
bloempjuhLid
01-01-2024, 00:00
#1
en het zit heel erg in me hoofd ik denk er aan als ik in bed lig me hart in de gaten houden en me ademhaling maar ze zeggen dat ik dat juist niej moet doen want dan ga je straks wel wat mankeren.
a

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
acidboy
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Neem al het bovenstaande maar in acht, sporten is een ontzettend goede tip, net als gezond eten.

Verder voelt een serieus infarct meestal niet als steken.. maar meer een heel erg drukkend gevoel. Alsof er iemand op je borstkas staat.
b
bloempjuhLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik heb al eerder een berichje achter gelaten en het ging goeg ik was er een week vanaf maar ben toch weer door gegaan en als ik mijn linkerarm een beetjuh beweeg voel ik lichte steekjes in me hart en afentoe bij het ademen. wie weet wat dat kan zijn heeft het met de ghb te maken? en ik heb de hele dag nergens last van maar als ik savonds in bed lig kan ik niej in slaap komen krijg ik zweet handen en rillingen ik wil het afbouwen ik pak doordeweeks 1tot 2 potjes maar ook weer niej elke dag soms alleen een halve en in het weekend 6 a 7 buisjes per dag hoe moet ik dit dan afbouwen?

alvast bedankt voor de tips!! xxx
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rook je? Weet je zeker dat het je hart is, en niet je longen?
Anders als het wel je hart is...

1
Steken kunnen veroorzaakt worden door een vernauwing in de bloedvaten die om het hart heen liggen en het hart van zuurstof moeten voorzien. Als het hart geen zuurstof krijgt, krijg je steken.

2
Een belangrijke oorzaak is het krijgen van een paniekaanval. Dit is de meest voorkomende oorzaak van pijn in de hartstreek bij jonge mensen. De paniekaanval uit zich hyperventileren, hartkloppingen, tintelingen in de vingers en rondom de mond, pijn in de hartstreek en angst om dood te gaan. Deze door angst veroorzaakte pijn in de hartstreek is hoe akelig ook, onschuldig. Met het verdwijnen van de angst gaat ook de pijn over.

3
Een andere bekende oorzaak van pijn in de hartstreek is een blijvende vernauwing van de bloedvaten rondom het hart. Dit komt in de meeste gevallen voor bij mensen die al wat ouder zijn en heeft te maken met slechte leefgewoonten zoals vet eten, roken etc. Deze leefgewoonten geven op den lange duur 'aderverkalking'.


Optie 1 of 2 is bij jouw het geval.
Tip: ga sporten
B
BROWSERLid
01-01-2024, 00:00
#5
yeps, en praat jezelf niks aan.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lees het laatste van punt 2 is eens goed
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kijk uit bloempjuh. Dit zijn typisch hele lichte afkicks namelijk.

Het is het bewustzijn dan je hart klopt en je gaat geestelijk mee in het ritme van het hart. Vooral als je je ogen sluit en probeerd te slapen heb je het idee opeens heel onrustig te worden.

Ik kan je helaas niet direct vertellen wat je moet doen, maar als je voelt dat er ook maar iets fout kan gaan schakeld een dokter in en je ouders evt.

Print eventueel informatie over GHB afkicks/verslavbing en laat een arts dit zien.

Schaam je niet want het is echt belangrijk dan je volledig clean wordt en niet te lang doorgaat, ook niet op hetzelfde niveau want je lijf gaat er anders aan wennen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."