Dit was de eerste keer dat ik lsd deed
ik had er al zo lang zin in, ik wou het al bijna een jaar doen, en uiteindelijk lukte het me om eraan te komen.
Het was afgelopen zaterdag.
Ik werd opgehaald door een vriend van me om naar de acid toe te gaan, alles verdelen en de acid droppen. nog meer mensen opgehaald en naar het huis van een vriend van ons. Daar uiteindelijk de lsd gedaan, een halve zegel rolling stones, ongeveer 60-65 mic.
Ik was erg nerveus, had een paar sigaretten gerookt en ben 2 keer naar de wc geweest. Ik vond het echt heel spannend. De rest van de mensen ging naar een cybergotik feest, leek mij niks en daarom ben ik niet mee gegaan.
Toen gaan fietsen, ik had er echt zin in, naar iemand anders thuis geweest waar wat vrienden aan het gamen waren, Ze waren van plan om te gaan blowen, en dan weer terug te gaan. Toen we eenmaal gingen blowen was het alweer bijna een uur verder, ik had de zegel echt een halfuur op mn tong gehouden. Buiten een paar jointjes gerookt met zn allen, was echt heel gezellig. Ik voelde me energieker en vrolijker dan normaal, dit kwam door de lsd, dat wist ik.
Mijn gedachten waren nog normaal, en ik had nog helemaal niks qua visuals, dat was zeker wel teleurstellend.
Eemaal terug bij het huis heerlijk gezeten met zn allen, iedereen was lekker vrolijk en er was een goede sfeer. Toen we daar een tijdje waren was er al zeker anderhalf uur verstreken sinds de halve zegel. Ik wou echt visuals en een hardere trip. Ik denk dat de lsd toch mijn gedachten beinvloed heeft, want ik had toen besloten om, rond half 1, nog anderhalve zegel erbij te nemen. Ik had er even over nagedacht, en het leek me wel een goed idee. Daar had ik langer over na moeten denken, ik nam 3 keer meer dan wat ik al op had. En lsd is niet zomaar een drugs, het kan gewoon echt fout aflopen. Door het blowen waren de rest van mijn vrienden inmiddels wel moe, en gingen naar huis. Toen had ik de anderhalve zegel net 5 minuten geleden op de tong gelegd.
Ik had iemand gevraagd of die nog even wou blijven, zodat er iemand bij was als de anderhalve zegel insloeg. We gingen nog buiten zitten, sigaretjes roken en naar de zee kijken. Ik zag dat hij erg moe was, en zei dat het goed was als hij ging, de anderhalve zegel was nu 15 minuten geleden, en ik zei tegen hem dat het voelde alsof er wat aan zat te komen. Dat gevoel had ik echter al eerder gehad, zonder dat de lsd echt hard insloeg, dus vertrouwde ik het niet helemaal. Ik werd nog door een andere vriend gebeld onderweg naar huis en was blij dat ik nog even bij iemand kon zijn.
Toen ik op hem aan het wachten was had ik mijn allereerste visual ooit, ik keek naar de grond van de straat die bestond uit allerlei kleine gele bakstenen, deze begonnen in te deuken, te verzakken en te draaien en veranderen van vorm. Ik zag het wel, maar besefte niet dat de trip echt begonnen was. Het wachten was voorbij, hij was er, nog even gerookt en gepraat, vooral over de lsd. De visuals kwamen niet terug, en na weer 10 minuten ging ik echt naar huis.
Thuis aangekomen waren mijn gedachten al behoorlijk verwarrend, allerlei lades opengetrokken op zoek naar eten, en dan beseffen dat ik geen honger heb. De tv maar aangezet uit gewoonte. Lekker gaan zitten op de bank, het was een uurtje of half 2. Mtv aan, en ja hoor, een trippend muziekje, teardrop van massive attack. Ik ging achterover leunen en keek naar het plafond. Toen sloeg de lsd echt heel hard in, en dat terwijl ik alleen was, en mijn ouders boven sliepen! De omstandigheden waren dus niet echt perfect, maar desondanks was vond ik het erg vet. Het plafond begon groen en rood te worden en verworden in een soort van bergen, alsof er punten en deuken inzaten. Het was erg mooi om te zien, en het had ongelofelijk veel detail.
De beslissing werd gemaakt om naar mijn kamer te gaan, het naar boven lopen was een erg vreemde ervaring, het was moeilijk om me te concrentreren op de traptreden en het naar boven lopen. Ik kwam mijn kamer binnen en ging op een bankje achter de computer zitten. De computer ging alle kanten op, maar ik kon de letters nog netaan lezen. Typen viel me ook erg zwaar.
Ik wou erg graag slapen, maar dat was onmogelijk, ik ben op bed gaan liggen en heb er lang over gedaan om mijn deken normaal over me heen te doen. Er staat met krijt een tekst van the velvet underground op mijn muur, toen ik daarnaar keek begonnen de letters op te lichten, door elkaar heen te dansen, en bleven maar bewegen. Alles in mijn kamer bewoog, niks kon stil staan. Ik kon de kou mijn kamer in zien trekken als een wolk met een lichte kleur toen ik de ramen opendeed.
De ramen opendoen gaf me mijn eerste slechte ervaring met lsd. Het was een uur of 3, 4 inmiddels, en er fietsen veel dronken mensen naar huis, op een weg naast mijn huis, ik kon ze horen praten, gillen etc. in mijn kamer. Het gillen kwam slecht aan op alice. Ik hoorde een schreeuw, uit angst leek het wel, die zette zichzelf vast in mijn hoofd en herhaalde zich. Toen voelde ik me erg bang, al helemaal omdat ik alleen was. Gelukkig kon ik mijn hoofd erbij halen, en zei tegen mezelf dat het kwam door alice, en dat ik het me inbeelde. Dit hielp me enorm.
Een ander negatieve ervaring kwam toen ik aan mijn ex dacht, nadat ze het had uitgemaakt was ik emotioneel kapot. Het voelde alsof we heel goed bij elkaar pasten, en de manier waarop het uitging is erg pijnlijk. Ik vind het nog steeds naar. Toen ik aan haar dacht, zag ik ons als heel, samen, alsof we voor elkaar gemaakt waren, en het we bij elkaar moesten zijn. Dit zorgde ervoor dat ik me wel erg rot voelde, omdat ik er zowiezo al onder lijd. Deze gedachte doet me nog steeds pijn, dit vond ik een bijzonder naar moment. Gelukkig kon ik weer mijn hoofd erbij halen, en moest en zou aan iets anders denken, dat lukte wel, maar de ervaring is er nog steeds.
De komende uren lag ik in bed muziek te luisteren, de muziek leek zich niet aan tijd te houden, alsof het vertraagt afgespeeld werd. Alsof de muziek telkens op pauze stond voor echt een miliseconde, en dan weer op play, en dan weer pauze, en zo maar door. Dat vond ik erg vreemd. Dat was ook een effect wat ik niet zozeer verwacht had, dat je allerlei geluiden apart hoort, als het ware. Verder nog veel visuals op een poster op mijn kamer met grote witte letters en een zwarte achtergrond, die rekten uit, krompen weer en met elke verandering van de letters veranderde de kleur van de kamer.
Ik ben nog tot 8 uur blijven liggen, viel toen in slaap, en toen ik mijn ogen opendeed was het half 4 smiddags, ineens was het zoveel verder en was de lsd voorbij.
Ik vond het een geweldige trip, ik ga het volgende zaterdag overdoen, nu met mensen erbij, vroeger op de dag, en meer aandacht voor de trip zelf, nu wou ik vooral erg graag slapen omdat het laat was.
Een geweldige ervaring, ben echt heel blij dat ik het toch eindelijk zelf heb meegemaakt.