Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAtlantische Truffeltjes (Psilocybe Atlantis)

Atlantische Truffeltjes (Psilocybe Atlantis)

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
Mr.DelegatorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Met wie: Alleen, met 2 Tripzitters
Waar: Kamertje van een van de Tripzitters
Wanneer: Dinsdag 5 januari 2010
Wat: Circa 13 gram, Psilocybe Atlantis

[Initiatief]

Control Freak als ik ben wilde ik wel weer eens alles losgooien, Alcohol is leuk, maar heeft niet het gewenste Resultaat, evenals Wiet en Hash (oke, vanuit een Bong is de impact best heftig), ik was dus op zoek naar wat nieuws.

[Voorbereiding]

Nu is er zat te krijgen, maar ik wil het zo onschadelijk mogelijk houden. Via Spuiten & Slikken werd mijn mind geprikkeld voor de "Hawaiian Baby Woodrose", na de nodige research bleek dit niet altijd een succes, en ook had ik geen zin in buikpijn en kotsen. Ik werdt door mijn adviseur X. gewezen op Truffels, ik had hier het uitroeien van de Paddo eigenlijk niet meer aan gedacht en na wat onderzoek kwam ik uit bij de "Psilocybe Atlantis". Deze scoorde hoog op Visuals (hetgeen mij juist deed prikkelen), en de bodyload en brain effect waren het minste in mijn vergelijkende waren onderzoek. Ben juist altijd bang geweest dat ik door dergelijke middelen overladen wordt met rare gedachtes (al dan niet uit het verleden).

Onzeker als ik ben heb ik zoveel mogelijk uitgesloten, veel lezen, rondkijken en reports lezen. Het zag er allemaal uiterst doenbaar uit, en ik kreeg er zin in. Later zal blijken dat ik misschien wel "teveel" heb gelezen.

[D-Day - Aanschaf]

Mind Geprikkeld, keuze gemaakt, time to go with the flow! Gisteren was het zover, kon heel de dag niet wachten. Om 12:00 gestopt met eten en drinken, Smartshop bezocht (waar ik altijd een laag beeld van had, maar door Spuiten & Slikken een heel ander beeld van kreeg (red. mensen met kennis van zaken e.d.), maar uiteindelijk bleek mijn vermoeden waar te zijn, een simpel type bediende mij, maar had wat ik moest hebben (had toevallig de McSmart affiches op de raam gezien, precies hetgeen dat mij een fijn gevoel gaf). Ik wilde zo'n 8 tot 10 gram nemen maar er waren enkel "1 persoons porties" van 15 gram, €17,50 armer stond ik binnen 1 minuut weer buiten. Nog even langs de supermarkt voor wat pure chocolade (wederom een advies).

Had gelezen dat ik 4u moest wachten met innemen, maar op de verpakking stond dat 1u voldoende was, ik kon niet wachten, dus heb water bij de wijn gedaan en om 15:30 beginnen met smikkelen.

[D-Day - Inname]

In de flyer stond vermeld dat ik eerst de helft moest nemen, en zo'n 45 minuten later moest oordelen, of ik de andere helft nuttigde, ik nam dus naar schatting zo'n 7 á 8 gram en inderdaad, het was niet lekker, vooral het vele gekauw en gesabbel maakte het niet bepaald aantrekkelijker en dus was ik blij met de toevoeging van de pure chocolade. Dat was dat, en nu wachten, en wachten, en wachten...voelde niks, dus wachtte ik nog wat meer, en plots was ik misselijk, had ik daar nou compleet overheen gelezen? Gelukkig had ik een emmer gepakt en deponeerde ik de lading daarin :kots:.

[D-Day - Take Off]

Ik voelde me na zo'n 20 minuten een beetje zweverig, niet de scherpe visioenen die beschreven waren, maar wellicht dat ik me daar teveel op probeerde te focussen. 45 minuten later was ik nog steeds wat zweverig, ik besloot toch nog zo'n 5 á 6 gram bij te nemen, wat binnen 10 minuten weer resulteerde in kotsen, gelukkig geen hoofd of buikpijn en ik zette de emmer uit het loop pad. Zodat Mr. A. en Mr. B. zo min mogelijk last van me hadden (waren gewoon aan het chillen / stonen), maar plots moest ik weer kotsen, dus ik grijp naar die emmer maar daardoor klotst de huidige inhoud deels over m'n been en de vloer. Mr. A. en Mr. B. gingen dat logischerwijs niet opruimen, het was toen dat ik merkte dat normale dingen toch allemaal minder makkelijk gingen. Moest wel steeds lachen om alles terwijl ik maar al te goed wist dat het helemaal niet grappig was en dat ik ervan baalde dat ik moest opruimen.

Na het opruimen wilde ik mijn handen afwassen aan een handdoek, ik stond tegen het keukenblok en zo'n 1 á 2 meter voor me lag die handdoek op de bank. Ik kon er rustig op af lopen, maar wanneer ik mijn arm er naar reek kon ik zo'n 5 cm van tevoren niet verder en werd ik naar achter getrokken waardoor ik even uit evenwicht was en een aantal passen naar achter moest doen. Dat gebeurde zo'n 4 keer en was echt frustrerend, maar op een grappige manier, kon het gewoon niet bevatten.

Toen ik hem even later te pakken had hield ik hem vast, ik voelde mij als een kind van een jaar of 9 dat zijn "knuffel of tut" overal mee naar toe sjouwt, maar dit besefte ik me ook en kon ik ook gewoon bloedserieus uitleggen aan Mr. A. en Mr. B. waarna ik weer terug viel in het gevoel dat ik 9 was.

[D-Day - The Flow]

Ik ging rustig een beetje in elkaar gekropen op de bank zitten en dacht dat ik nu wel in een soort van Flow zou komen te zitten, kleuren waren wat intenser, maar niet dermate verbluffend (te hoge verwachtingen?), wat ik wel ervaarde was de manier waarop ik mijn eigen handelingen ervaarde. Het leek alsof dat alles op een TV gebeurde, zegmaar alsof je je personage in Modern Warfare 2 een Gun ziet reloaden, zo ervaarde ik alles bij mezelf, maar dan zonder het TV scherm.

Al met al waren het eerder kleine events die plaatsvonden in plaats van een grote veranderde gewaarwording, opzich best jammer, omdat ik hiervoor ging, maar als ik terug denk aan die kleine momentjes, was dat toch ook wel erg mooi.

Ik voelde me inmiddels geen klein meer en zat midden op de bank, Mr. A. zat links van me en Mr. B. rechts op een andere stoel, en toen ik op een gegeven moment naar rechts keek leek het alsof hij een Helikopter Petje op had, met een propellor op z'n hoofd die ronddraaide, ik wist dattie dit niet had, maar toch zag ik het steeds weer. Ik bescheurde mezelf zeker 5 minuten lang tot ergernis van Mr. B. aan toe. Links van me zag ik ineens Jason, de Rode Power Ranger, die later zelfs in vol oornaat naast me zat. Gewoon niet te bevatten hoe mooi dat was.

Ik merkte dat het allemaal minder werd, het petje verdween en de lol leek er af. Misschien kwam het doordat het al heel de tijd druk was (Modern Warfare 2 werdt er gespeeld dus echt relaxen zat er niet in), toen de TV aan ging kwam ik echter wel weer in een soort Roes, de Muren werden vager en bogen zich wat, gewoon eenmalig dus geen wave effect o.i.d. daarna werdt er weer gegamed en besloot ik me even terug te trekken.

Ik kroop onder de teken met mijn eigen muziek aan, ik begon met rustige Roosbeef en Spinvis muziek waarbij ik gewone beelden in 2D zag, wanneer ik dus de zijkant van een personage of bosje wilde bekijken was dit gewoon plat en keek ik er direct achterlangs. Dit ging over in de Zangers die zich vlakbij m'n oren bogen maar nog steeds op afstand waren. Bij het nummer "In de staat van Narcose" van Spinvis verwachtte ik heerlijke visuals, maar niets bleek minder waar, ik ervaarde het als beangstigend, creaties die ik nooit eerder had gezien en totaal geen binding mee heb deden zich voor, het waren een soort trollen maar totaal niet lief, maar eng e.d. ik was blijf dat ik niet in het bos was en dat de trip aan het uitwerken was zodat de wezens op afstand bleven (zoals ook de Zanger dat deed in de heerlijke "live" ervaring van zojuist).

Voelde me redelijk ontnuchteren en dacht, ik neem nog een ballonetje Lachgas, dit terwijl ik switchte naar Junkie XL met "Action Radius" en dit was wel weer een heerlijke ervaring, visueel niet echt actief maar de intensiteit van de muziek was heerlijk, dit nummer ging over in "Love Like Razorblade" waarin ik me waande aan een tafel waar ik omringd was door een 3 á 4 personen en er een potje Russian Roulette gespeeld was, heel erg vet. Kennelijk was ook het nummer "Legion" nog voorbij gekomen, de hectische trommel en toeter ensemble op het eind voelde als een heerlijke eind climax.

Ik besloot onder de deken uit te komen en merkte dat het toch echt ver over was. Zo'n 10 minuten later had ik het gevoel dat ik gewoon weer normaal was en feitelijk gewoon een auto zou kunnen besturen. Al met al heeft de trip 4 uur geduurd.

[D-Day - 2 gram]

Pas toen werd er een film (Land of the Lost) opgezet waar ik enigszins van baalde, ik besloot de resterende Truffels nog even naar binnen te werken en de film kreeg toen een mooi kleurenspectrum over zich heen, of dit aan de film lag, of aan mijn gemoedstoestand is me tot op de dag van vandaag niet duidelijk.

[D-Day - Nasleep]
Die avond op bed waren de wezens weer terug, niet beangstigend maar de meest vreemde creaties kwamen voorbij, ik snap nog steeds niet hoe vele van deze creaties tot stand komen aangezien het hele grafische stijltje maar ook de wezens an sich totaal geen betrekking hebben op mijn smaak en interesses.

Ze waren nu echter niet in een enigszins beangstigende mate terug, maar bevonden zich op een afstand en zoefde als het ware langs me heen. Later ging het over in wat leukere creaties waar ik toch wel blij om was.

[Conclusie]
Al met al vond ik het een mooie trip, ik had er meer van verwacht maar de kleine events waren het zeker waard. Ik zal dan ook zeker nog een keer gebruik maken van deze Atlantische Truffels, echter houden de enge creaties mij enigszins tegen, gezien ik bang ben dat deze bij een "goede" trip zullen overheersen waardoor ik me niet op m'n gemak zou voelen.

P.S. Dit was m'n eerste Report ooit, sorrie dat deze zo f*ckn' lang is, maar wilde zoveel mogelijk de situatie beschrijven.
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#2
probeer je trufels volgende keer in je buik te houden :mrgreen:
zal je ook meer effect kunnen krijgen

denk dat het efect niet helemaal de tijd heeft gehad om optekommen doordat je hebt :kots:


voorderest mooie report :stoned:
M
Mr.DelegatorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mr. B. gaf nog wel wat drinken na mijn kotssessie en Mr. A. was best relaxed, die hielp wel enigszins met aangeven van doekjes e.d.

Maar ik was allang blij dat ze er waren, mocht er iets mis gaan, dan kon ik in iedergeval daarop terug vallen.
M
Mr.DelegatorLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat was me zeker niet gelukt, het was ook echt een hele rare manier om te spouwen, heel veel tegendruk enzo, echt f*cked up. Weet zeker dat ik dat ook de volgende keer niet tegen kan houden.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mooi report :)

Uit je verhaal lijken de 2 tripsitters niet bepaald de meest gezellige chille personen? Dat ze ook niet een beetje geholpen hebben met het opruimen van de kots...'Tuurlijk het is een vies karweitje, maar op z'n minst even helpen met het pakken van benodigde schoonmaak spullen is toch niet teveel gevraagd? Anders moet je je mijns inziens ook niet aanbieden als tripsitter :rolleyes:
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ah,dat klinkt al wat beter :wink:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb ook alles moeten uitkotsen na het eten van P. Atlantis. Daarna heb ik er zo goed als niet van gevoeld, geef mij maar de oldschool paddenstoelen!!
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb laatst nog gekotst van mexicana truffels. Het gebeurde een kwartier na inname, maar de truffel had zijn werk toch goed gedaan die middag. Iets wat help tegen het spugen, is het eerst fijnsnijden van de truffel, en het dan innemen met een grote slok fruitsap :wink:
De lengte van het report viel reuze mee hoor.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
soldiermoney zei:
Ik heb laatst nog gekotst van mexicana truffels. Het gebeurde een kwartier na inname, maar de truffel had zijn werk toch goed gedaan die middag. Iets wat help tegen het spugen, is het eerst fijnsnijden van de truffel, en het dan innemen met een grote slok fruitsap :wink:
De lengte van het report viel reuze mee hoor.
Klik om te vergroten...

Toch vind ik dat je evengoed (eigenlijk beter) een growbox besteld... Ik prefereer nog altijd de paddenstoelen boven de truffels ondanks ze dezelfde stoffen bevatten het is toch een heel andere ervaring. Truffels zijn echt milder, paddenstoelen draaien niet rond de pot en zijn echt into your face...
M
Mr.DelegatorLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk dat ik er vanavond thee van ga zetten, moet nog even uitzoeken hoe dit precies in zijn werk gaat.

Denk dat het ook al meewerkt als ik niet de enige ben in de "verloren wereld", zodat je met minstens 1 iemand in de kamer levelt wat je trip als een kettingreactie voortzet, ik noem maar iets in mijn nuchtere toestand :tongueout:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mr.Delegator zei:
Ik denk dat ik er vanavond thee van ga zetten, moet nog even uitzoeken hoe dit precies in zijn werk gaat.

Denk dat het ook al meewerkt als ik niet de enige ben in de "verloren wereld", zodat je met minstens 1 iemand in de kamer levelt wat je trip als een kettingreactie voortzet, ik noem maar iets in mijn nuchtere toestand :tongueout:
Klik om te vergroten...

Water in een pan (het aantal kopjes dat je wil gaan gebruiken) licht aan de kook brengen (dus gewoon wat borrelen), de truffels erin gooien en een half uurtje laten mee borrelen.

Afgieten in een tas en een theezakje erbij en misschien wat honing ofzo om de smaak wat te verlichten. Dit zou moeten werken.. :)

Trip ze!
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#12
KoxBox zei:
soldiermoney zei:
Ik heb laatst nog gekotst van mexicana truffels. Het gebeurde een kwartier na inname, maar de truffel had zijn werk toch goed gedaan die middag. Iets wat help tegen het spugen, is het eerst fijnsnijden van de truffel, en het dan innemen met een grote slok fruitsap :wink:
De lengte van het report viel reuze mee hoor.
Klik om te vergroten...

Toch vind ik dat je evengoed (eigenlijk beter) een growbox besteld... Ik prefereer nog altijd de paddenstoelen boven de truffels ondanks ze dezelfde stoffen bevatten het is toch een heel andere ervaring. Truffels zijn echt milder, paddenstoelen draaien niet rond de pot en zijn echt into your face...
Klik om te vergroten...

Jammer genoeg woon ik nog bij mijn ouders. Het eerste wat ik ga doen als ik mijn eigen plek heb is een growbox kopen. Je hebt me verdorie nog nieuwsgieriger gemaakt naar de 'echte' paddo :P
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeker doen!! Ik heb natuurlijk maar 1 ervaring met truffels en die was niet bepaald geweldig ofzo maar toch. Blijkbaar voel je zelfs niet altijd iets van die truffels wat bij paddestoelen toch maar heeeel zelden voorkomt.

Bij een halve portie zelfkweek kan je al de pan uit trippen, terwijl je bij truffels nog niet eens genoeg hebt aan een volledige portie... Zegt voor mij genoeg.
M
Mr.DelegatorLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het worden vanavond Dragon's Dynamites (Psilocybe Pajateros), denk dat ik hiervan ook niet een volledige portie pak aangezien jullie zeggen dat deze echt knallen. Mr. A. gaat vanavond de Atlantische Oceaan over.

Ze zien er wel verrekte anders uit zeg :|.
M
Mr.DelegatorLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Ondergrondse Draken (Psilocybe Pajateros)

Dat was me het weggegooide geld wel, eigenwijs geweest en geen zin om thee te zetten, alles naar binnen smikkelen en maar kauwen. Helaas ook weer :kots:, ondanks de tip om melk te drinken, maja moet misschien ook van tevoren ipv erna.

Vervolgens 30 minuutjes enigszins wazig, heerlijk gelegen en allemaal creative verbeeldingen, na het openen van mn ogen was zelfs de muur machtig mooi (zo'n ouderwets patroon dat helemaal krioelde enzo), toen ik even later in de spiegel lag te staren leek het alsof mijn hele gezicht plat uitzakte en ik ongelofelijk scheel keek, mijn vrienden konden dit echter niet beamen, maar zodra ik weer in de spiegel keek was het er weer, jammer dat dit soort visuals niet doorzette. Daarna nog een momentje gehad op de Plee waarbij ik me in een doolhof met eindeloze gangen leek te bevinden (al was het wel donker, maar dacht dat het gewoon eindeloos door ging). Op het moment dat ik de deur naar het licht opende had ik zoiets van, het is klaar, na minder dan 1u was ik uitgetript.

Vervolgens nog geprobeerd semi te activeren met Lachgas, maar tevergeefs, toen dacht ik, ik ga gewoon mn ding doen, ff de stad in, langs maten geweest, wel lekker gefilosofeerd, maar daar sta ik om bekend, denk niet dat ik (veel) dieper ging dan normaal, maar was wel een stuk losser. Had het gevoel alsof ik alles wel aan zou kunnen, maar het was niet "verbluffend" maar gewoon, ja aanwezig.

God wat baal ik hier van :(.

Mr. A nam deze avond een bakje Atlantische Truffeltjes, na 45min en een half bakje voelde hij niks, ook niet met ogen dicht enzo, ook na een heel bakje niks. Hij vond het al zwaar kut enzo, weggegooid geld. Maar na 2 / 3u werd hij fucking druk en hij zag geen dingen ofzo, maar beleefde alles wel zwaar relaxt, vond echt dat hij een rare trip had, kon het niet bevatten, normaal zo rustig nu druk enz, maar wel langzaam in alles. Echt mooi om te zien, heel eventjes ging die niet zo lekker en wilde die maar even rust enzo, en toen was ook hij uitgetript, maar dit had bijna 5 a 6u geduurt. Hij had overigens niet gekotst, maar wel nog gegeten (soep welliswaar maar toch).

Ga het volgende keer toch is proberen als ik gewoon gematigd eet en wel blijf drinken, in plaats van 4u voor aanvang algeheel onthouder te worden. Thee zetten is toch te veel gedoe :P.
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jammer dat je zo weinig hebt gevoeld van de psilocyb pajateros. Ik kan het me bijna niet voorstellen eigenlijk, want het kan erg hard gaan :rock:
M
Mr.DelegatorLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heerlijke nieuwe trip beleefd op mijn ouder vetrouwde vrienden (15 gram van De Atlantische Truffeltjes), deze keer nam ik het niet zo nauw met de 4u van tevoren niks eten maatregel. Een uurtje vantevoren had ik een lekker jointje gerookt en ik had verder dan ook wat melk gedronken en na het innemen van de Truffels (die ik uiteraard weer innam met Chocola) ben ik wat Kaasstengels gaan eten om dat Hongergevoel (wat me denk misselijk maakt) weg te krijgen. Vrijwel geen Visuals of kleuren belevingen dit keer, maar heerlijke bewegingsgevoelens (heb zeker een uur zitten dansen met een vloeitje (althans, dat denk ik, want gevoel van tijd had ik niet)). Ook had ik het idee dat ik alles kon regelen, als mijn Tripsitters ergens zin in hadden zou ik het wel even regelen, ik had het allemaal voor elkaar, vette lol :).

Verder nog een machtig film gevoel, alsof ik aan het kijken was naar een Film vanuit de ik persoon, bewust wist ik wat ik deed, maar ik besefte het niet, heb op een gegeven moment een scene lopen schoppen met mezelf in de WC (een hokje van 1 bij 1), niemand om me heen. Echt geweldig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."