Wat mij betreft mijn laatste post betreffende deze report.
Vrijdagochtend om 6 uur mocht ik nog even lekker douchen. Kreeg vervolgens nog een pilletje dormicum (kalmeringsmiddel) en wat antibiotica. Rond half 8 werd ik naar de post-operatie (uitslaap) gebracht. omstreeks 8 uur lag ik op de operatietafel waarbij ik 2x wat ingespoten kreeg en beademing en geen 5 sec later was ik weg.
Even later (uren natuurlijk) werd ik in de uitslaap wakker. man ik had pijnnnnn.
Me pik deed zeer, me zij deed zeer. me blaas deed zeer. Ik kon niet eens stil blijven liggen van de pijn. ik had niet eens de tijd om verward te zijn. de pijn bracht me helemaal weer bij. Ik kreeg via een zakje 100mg tramadol maar dat was met diclofenac samen niet werkend.
vrij snel begonnen ze met het intraveneus geven van 2cc morfine per keer tot ze uiteindelijk 14mg morfine hadden gespoten. Maar ook was te weinig. Er kwam een arts langs waarschijnlijk de anesthesist en die gaf de verpleegkundige aan 5mg (dacht ik) ketamine te spuiten.
EN IK HEB HET GEWETEN.
in luttele seconden pijnvrij, slightly dissociatief gevoel maar door mijn toestand ervaarde ik het niet als prettig. (volgens mij is 5mg ketamine namelijk veel te weinig om er van te trippen)
De operatie was succesvol. de steen werd verwijderd.
Zaterdag mocht ik weer naar huis.
De ketamine werkt redelijk snel uit maar ik bleef mij tot zeker zondagavond raar voelen.
Het grappige van al dit is dat ik in een korte tijdbestek enorme hoeveelheid verschillende stoffen heb binnen gekregen.
heb voor mezelf een lijstje gemaakt.
Heb helaas geen idee wat ik voor de narcose heb gekregen. Heb het niet kunnen vragen.
waarschijnlijk iets kort werkends aangezien de ingreep nog geen 25min duurde.
Opiaten:
Tramadol, intraveneus & pilvorm
Pethidine, intramusculair in de been of arm bij kolieken
Morfine, intramusculair bij kolieken & intraveneus na de operatie
Fentanyl, kortwerkende variant intraveneus, bij ESWL behandelingen
Oxycodon, pil vorm kortwerkend, en retard variant
Benzodiazepinen:
temazepam, eenmalig avond voor de operatie
Dormicum, eenmalig voor de operatie
Anesthetica:
Ketamine, eenmalig na de operatie.
onbekend, voor narcose.
Ik heb na de ingreep me twee dagen ellendig en angstig gevoeld.
De angst was irrationeel en omdat ik mij daar bewust van was heeft dat nooit geleid tot paniekaanvallen o.i.d.
Een depressie wil ik het niet noemen maar neerslachtigheid had ik denk ik te danken aan de afkickverschijnsel van het niet meer toegediend krijgen van opiaten.
Inmiddels een halve week verder en ik ben herstellende.
Kan weer normaal schijten.. OLÉ! hehe
Zaterdagavond ben ik nog even langs vrienden geweest waarvan er 3 voor het eerst salvia 30x extract hebben gebruikt. ik passeerde mijzelf, leek me niet echt verstandig zo kort na de operatie. ik heb me in ieder geval doodgelachen om ze hahaha.
Heb dan ook meteen 1gr 5x en 1gr 30x extract besteld.
Binnen een paar weken samen met mijn vriendin uitproberen, maar nu eerst nog maar even uitrusten.
laterz
btw, zondag niet de xtc ingeslikt en me vriendin sufgeneukt... was iets te hoogmoedig ik was zondag zoals eerder aangehaald nog zwaar neerslachtig, maar ik heb wel een onwijs lekkere blowbeurtje gehad. hehe
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.