Plaats : hartje Gent.
Personen : Winter , Paco (sitter)
Wanneer : enkele jaren geleden.
Wat : LSD (Maya's)
Winter en ik hadden besloten onze eerste keer te trippen. Omdat het onze eerste keer was , en we vrij zware zegeltjes hadden , besloten we een sitter te kiezen (Paco).
We hadden afgesproken om vroeg op te staan en tegen 11 uur al te trippen.
Winter en ik wonen dicht bij elkaar , dus gingen we samen richting stad naar Paco toe. We hadden al redelijk wat zenuwen en soort van kriebels in de buik.
Eenmaal daar aangekomen , gaan we in Paco zijn kamer zitten , de zegeltjes door 2 knippen.
Na een half uur te twijfelen of we het wel zouden doen of niet , stak ik als eerte het zegeltje in mijn mond , waarna Winter volgde.
We trekken richting een park hier in Gent , we zetten ons op ons gemakje in het gras.
Opgaand in goa muziek die Paco perse wou opleggen tijdens de trip.
We besloten te voetballen. Na ongeveer 10 minuten te voetballen beginnen Winter en ik super hard te lachen , ik moest achter de bal renen maar ik rende er cirkeltjes rond omdat hij me steeds weer ontglipte. We hebben nog zo'n uurtje hard zitten lachen tijdens het voetbal.
We besloten weer eens een andere plaats uit te kiezen. Vlak aan een kanaal.
Eenmaal daar besloten we wat te eten. We hadden zelf eten meegenomen.
Ik had boterhammen met hesp en kaas mee.
Ik nam een hap en merkte direct hoe droog brood eigenlijk is , kauwen was heel moeilijk geworden , slikken nog moeilijker. Ik had 't opgegeven.
Ik stelde me recht en keek naar de grond , dat weren oude stenen , die de hele tijd bewogen naar links en naar rechts , ik was echt enorm verbaasd.
Toen ging ik aan het rand van het kanaal staan en kijk in het water naar mezelf , ik herkende mijzelf niet meer , ik begon lichtjes verward te worden.
Plots wist ik helemaal niet meer wie ik was , ja mijn naam wist ik , maar mijn persoonlijkheid was ik vergeten.
Ik wist niet meer aan welke dingen ik normaal denk. Ik wou effe met rust gelaten worden om diep te denken.
Plots schoot het me te binnen , ik wist weer wie ik was.
Ik krijg tegelijk het gevoel dat er iets van mijn lichaam ontbrak , alsof een lichaamsdeel weg was. uiteindelijk besloot ik gewoon dat het komt omdat ik maar een half tripje had gepakt.
Vervolgens gingen we naar de gemeente waar ik en Winter wonen , we gingen op het kleine stationetje zitten. Eenmaal daar was alles magisch.
Ik zag patroontjes overal op de grond en op gebouwen , ik zag een soort van perkament zegeltjes waar in het midden een hoekpunt van een huis stond geillustreerd.
Ik kijk rond me heen en zag exact het zelfde hoekpunt van een huis recht voor me , ik dacht dat ik mezelf daar onbewust op gefocuusd had.
Toen gingen we richting een industriepark vlakbij , daar zaten nog wat vrienden van ons.
Een bepaalde vriend van me zag er echt eng uit , zijn ogen straalde agressie uit , ik voelde me effe niet zo lekker.
Hij kwam ook met irriterende vragen af , hij vroeg me hoeveel 62+89 : 2 was , ik kon helemaal niet antwoorde , ik kon mezelf niet laten starten aan die soms.
Vervolgens vroeg hij of ik dom was , ik antwoorde dat ik LSD had gepakt.
Ik vertrouwde hem niet , ik ging dus weg.
Toen hebben we nog wat gevoetbalt tot het effect over was. Uiteindelijk richting huis.
Jammer dat ik dit reportje niet beter kan beschrijven , het is namelijk zo lang geleden.
Maar nog steeds 1 van mijn favoriete trips ooit.
EDIT : Ik ben een stuk vergeten merk ik net.
We gingen wat drinken kopen in een winkeltje , we stormen binnen en staan versteld.
Al die kleuren waren zo intens , ik heb zeker 15 minuten staan rondgapen terwijl de kassierster vroeg wat ik wou hebben.
De kleuren voelden aan als een Indisch doek voor aan de meur te hangen , zo intens , zo genotvol.
Ik wist niet dat een gewone krantenwinkel zoveel invloed op me zou kunnen hebben , blijkbaar al trippend wel.