Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen keertje 2CB gebruiken...

Een keertje 2CB gebruiken...

3 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
H
HuggybearLid
01-01-2024, 00:00
#1
Correct me if I'm wrong, maar eh.... Ik dacht dat een lagere dosis 2c-b (bij de meeste mensen rond de 10 mg dacht ik) meer aanzat tegen een soort MDMA gevoel en naarmate je meer neemt er hallucinaties komen. Misschien de volgende keer 20-24mg?
F
Foxy*Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Een keertje 2CB gebruiken, die uitdaging greep ik graag aan. En eindelijk was de avond dan zo ver. Ik ken mezelf en mijn drugs gebruik gelukkig erg goed, en hoewel ik weet dat ik niet gemaakt ben voor de effecten van LSD of Paddo’s ben ik er van overtuigd dat ik deze kleine 2CB pilletjes wel aan kan. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik van 2CB inhoudelijk niet zo veel verstand heb maar de pillen waren getest op 16 mg geloof ik.

Gezellig zaten wij met een groep van ongeveer 15 man bij een vriend van ons thuis. Hij heeft een behoorlijk huis met een tuin die ook niet klein is en de inrichting is ruimtelijk zonder al te veel spullen. De ideale setting voor een goede trip. Het was net na de winter en nog vroeg donker buiten, maar de temperaturen waren goed te doen met een dikke jas aan. Om ongeveer half 10 namen we met zijn alle een magisch klein pilletje en het wachten was begonnen.

Gelukkig was er genoeg afleiding omdat we met zo veel mensen waren en heeft niemand echt op de klok zitten te kijken tot de eerste aanwijzingen er waren. Ik vertel deze trip vanuit mijn oogpunt en mijn belevingen maar het viel me direct al op dat het een compleet andere trip werd als ik altijd over 2CB las.

Ik was de eerste die iets van de werking begon te merken toen ik lekker op de bank lag te kletsen met wat vrienden. Het spiertje boven mijn rechter oog begon in eens te trillen en dit was zo irritant dat ik er spontaan de slappe lach van kreeg. Door mijn gelach rolde ik van de bank af en belande met een flinke plof op de grond. De gene die dit voorval hadden gemist keken verbaasd en bezorgd naar mij toen ik op de grond lag, ik had gelukkig nergens last van maar mijn lachkick werd alleen maar versterkt. Ik lag echt te huilen van het lachen, toen iedereen doorhad wat er nu precies gebeurde begon iedereen het uit te proesten. Met z’n alle hadden wij een lachkick die zeker anderhalf uur heeft aangehouden. Alles was grappig, iedereen was grappig het was echt een hilarische boel. Overal rolde mensen over de grond van het lachen. En als het dan even afnam en we elkaar weer aankeken begon het weer van voor af aan.

Na deze training voor de lachspieren zijn de jongens buiten een jointje gaan roken. De tuin is groot genoeg en het was droog maar ze hadden het idee dat ze IN het kippenhok moesten gaan roken. Deze was niet bepaald ruim genoeg voor een man of 10 en de kippen begonnen spontaan eieren te leggen. Van een afstandje stond ik dit te bekijken en heb er smakelijk om staan lachen. Toen ik om me heen keek merkte ik dat een geen intense ervaring van kleuren en vormen had waar iedereen altijd over spreekt. Terwijl mijn vriendinnen de ramen in de muur aan het beheksen waren omdat ze ze zagen bewegen. Duidelijk had dit spulletje een iets minder invloed op mijn waarneming, helaas!

Omdat ik nogal een koukleum ben, en de werking van de drugs even tot me door wilde laten dringen ben ik in mijn eentje weer naar binnen gegaan. Ik ben met een sigaret op de bank gaan liggen, bij een tv die nog aan stond. Nog steeds voelde ik mij erg melig en toen ik een reclame over arme mensen in het buitenland zag proestte ik het weer uit omdat de situatie eigenlijk maar belachelijk was. Ik lag hier lekker onder de drugs, terwijl veel mensen nog niet eens kunnen eten. Tja, de hersenkronkels van een persoon onder invloed….

Toen ben ik de woonkamer maar is nader gaan inspecteren vanuit mijn warme plekje op de bank, ik zag niets bijzonders en gaf de moed al bijna op. Toen ik uit wanhoop naar het plafond ging staren zag ik de muren ineens dichterbij komen. Maar toen ik naar de muren keek was er niets aan de hand, dit herhaalde zich een paar keer. Ik dacht dat ik achterlijk was geworden.. Helaas is het ook bij deze visuals gebleven.

Toen ben ik maar weer naar buiten gegaan Wel vond mijn lichaam het grappig om mij het idee te geven dat er beestjes over mijn hele lichaam liepen, ook al kon ik ze niet zien. Ik had overal jeuk en begon ook fanatiek te krabben. Gelukkig had ik na een opmerking van een vriendin al snel door dat dit niet de juiste aanpak was, en ik zo alleen maar mijn huid kapot zou krabben.. Mijn vriendinnen waren nog er ver heen en mijn vrienden vermaakte zich prima met elkaar.. Ook al voelde ik me wat buitengesloten ben ik toch bij mijn vriendinnen aan de tuintafel gaan zitten. Ik was heel ontspannen, kon rustig na denken en vond de achterlijke opmerkingen van iedereen wel grappig. Alleen besefte ik me heel goed dat zij het op dit moment veel gaver hadden dan mij.

Na een tijdje heb ik me er bij neer gelegd en heb ik toch nog een gezellige avond gehad. Omdat ik thuis al wat problemen had gehad over drugs gebruik bleef ik bij mijn beste vriendin ( K ) slapen en dat was ongeveer 10 minuten fietsen naar haar. Op de fiets had ik nog steeds last van ‘beestjes’ en voelde ik me erg melig, hier had ik K dan ook mee aangestoken. Gierend van het lachen fietsen wij midden in de nacht naar haar huis. Toen we op haar zolderkamer lagen en het vrijwel helemaal donker was merkte ik dat ik her en der toch wat dingen zag bewegen tegen het schuine dak. Het leken wel een hoop slangetjes die af en toe hun hoofd uit het donker staken. Ook K zag dit, wat ons allebei flink verbaasde. Hierna ben ik al snel in slaap gevallen en had de volgende dag ook nergens last van..
Helaas niet de meest geweldige 2CB ervaring ooit. Maar ik wilde het toch even met jullie delen omdat ik deze manier van werking nog nooit bij iemand heb gehoord. Bij mij werkte de 2CB heel anders dan bij de rest uit mijn vriendengroep, en ik vraag me vooral af waarom. Maar vooral de hilariteit die heel de avond bij iedereen heerste was heel speciaal.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#3
te weinig genomen voor goede hallucinaties
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als met MDMA gevoel bedoeld word dat je er heel blij van word lijkt me dat ze dat ook kreeg? Ze had namelijk nogal veel lachkicks. Maar ik betwijfel dat je dat gevoel echt met MDMA kan vergelijken :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."