#1
toch maar eens besloten mn eerste keer truffels als reportje te droppen hier.
wie: ik P, S en J
waar: mijn huis zomervakantie (ouders waren 2 weekjes weg
)
hoeveelheid: 3 porties oftewel 45 gram verdeeld in 4 gelijke delen.
de voorbereiding: 10 uur sochtends. de wekker ging af en ik wrijf ff in mn ogen. shiit het is alweer zo ver, vandaag gaan we truffels eten, dacht ik bij mezelf. snel gedoucht tandjes gepoetst licht ontbijtje gepakt en op weg naar het station. daar zou ik P S en J ontmoeten samen met nog een vriend die 18 was. we waren allemaal 17 en omdat we niet zeker wisten of we de smartshop inkwamen ging hij maar mee. de bus kwam eraan en wij met zn allen gezellig naar groningen.
ik was al vaak genoeg in groningen geweest dus ik wist de weg al redelijk, en ik wist uiteraard ook waar de smartshop zat :P .
toen de truffels binnenwaren zo snel mogelijk de bus teruggepakt en zo snel mogelijk naar mn huis gefietst. eenmaal aangekomen hebben we de huiskamer wat verbouwd (bank anders neerzetten, overal kussens en dekens enzo).
Inname tegen 16:00;
allemaal een bakje met ongeveer 11 gram truffels, en happen maar. uuuulllgghhh wat is dat ranzig, zei P na 3 keer kauwen al. ik vond het zelf wel meevallen. ik kreeg een beetje een zure smaak achter in de hoek van mn kaken, maar ik vond het wel grappig smaken. dikke minuut lopen kauwen als een gek, en toen begon het papje toch wel een beetje vies te smaken. snel een flinke slok 7up en weg waren de truffels. en nu maar wachten.
we hadden de tv aanstaan op discovery channel (denk ik) en het was niet heel erg interresant dus we begonnen alvast wat te fantaseren over hoe raar en leip we straks wel niet zouden worden of gaan doen.
na 10 minuten voelde ik nog niks, maar schijn bedriegt. want ik kon mn plekje niet vinden. ik zat heerlijk op mn stoel met kussens alles was lekker zacht. maar ik zat toch niet lekker, het begon overal te kriebelen dus ik moest per se anders zitten. nou even opstaan en wat proberen. even wat frummelen met de kussens en misschien gewoon op de grond gaan liggen. ik was zo druk bezig met een plekje voor mezelf maken dat ik niet eens doorhad dat de rest helemaal parra van me werd. ze begonnen te zeuren over dat ik veel te druk deed en dat ik lekker chill moest doen, maar daar had ik geen zin in. ik wou mn plekje perfect hebben.
afijn ik besloot de hele zachte hoek met kussens enzo gewoon om te gooien en alle kussens achter de bank op de grond te gooien. S zag er meteen een lekkere lichplek in en ging van de bank naar de kussens op de grond. vanaf hier word de volgorde misschien wat vaag maar het ging allemaal heel snel en heel verwarrend.
16:20 ik loop rondjes in de keuken op zoek naar mn peuken mn mobiel en mn koptelefoon. ik weet niet waarom ik ze nodig heb maar ik moet ze hebben.
P en J lopen steeds met me mee want ze willen me iets vertellen maar ze weten niet wat. en toch snap ik ze, ookal sloegen we allemaal wartaal uit. we konden geen enkele zin afmaken, maar toch begrepen we mekaar.
16:30 ik loop ineens boven op mn kamer en kom er daar achter dat ik mn peuken in mn zak heb
even later: ik loop op de gang en pak een stripboek uit de boekenkast, verwonder me een paar minuten over de fantastische plaatjes en kleuren. daarna leg ik het boek terug en wil ik de trap aflopen. maar er klopt iets niet. de trap staat scheef. hij staat 45 graden naar links gekantelt. ik pak mn peuken uit mn broekzak die er ineens ook inzitten, en wil er eentje opsteken. oh kut ik mag binnen natuurlijk niet roken denk ik bij mezelf. en pak mn peuk weer uit mn mond en kijk ernaar. HUHH, die staat ook scheef. de filter was recht, maar vanaf daar aan liep de sigaret ook scheef naar links. ik snapte niet hoe het kon en zag ineens P J en S alledrie de trap opkomen. ze waren me kwijt geraakt dus ze gingen me zoeken. ik begon zo keihard te lachen toen ineens om dat die sigaret scheef was, want hun zagen het ook.
16:50 denk ik: ik zit op de wc en ineens begint er iets in de grond te trillen. het begint steeds harder en harder en nu trilt ineens mn hele broek. ik zat op de wc te schijten dus het was nogal lastig om te bepalen wat er nou aan de hand was. na nog wat getril had ik het door. ik werd gebeld. ik pak meteen mn mobiel uit mn zak en twijfel geen moment, doe de deur naar de gang open en loop naar buiten. vergeten om mn broek op te trekken begint P die ook in de gang stond keihard te lachen want ik kwam ineens de wc uitgestommeld met mn broek op mn enkels. afijn ik trok mn broek snel op en keek wie mij in dat vredige toiletmoment moest onderbreken. 'papa'.
papa? oh kut MN VADER.
papa zat lekker in italie met moeders van een wijntje te genieten, en ze vondne het een goed idee mij te bellen. ik kon niet anders dan opnemen want ik wist dat als ik het neit zou doen ze zouden blijven bellen en ik helemaal para zou worden. ik met mn eigenwijze hoofd gewoon opnemen, en in een ontdane staat (en keihard trippend) mn vader begroeten. heey zoon hoe is het daar? euh ja wel goed hoor. de rest van het gesprek ben ik vergeten ik weet alleen nog dat ik zo snel mogelijk naar boven naar mn kamer liep want ik moest ff alleen zijn om te bellen. als ik steeds naar P moest kijken tijdens het bellen zou het echt fout gaan. op de een of andere manier volgde P me naar boven en toen ik dat zag maakte ik hem duidelijk dat hij ff weg moest gaan. het rare is dat op het moment dat hij aangaf oke ik ga weg hij een indruk op me maakte van oke chill alles is goed. hierdoor voelde ik me ineens ook helemaal goed, het was alsof er helemaal niks aan de hand was. alles was perfect. ik het gesprek afgerond en snel naar beneden, waar ik S bij de keukendeur zie staan.
hij doet de deur open en de warmte van de zomer straalt naar binnen. kom zeg ik, we gaan de tuin verkennen.
mn moeder is nogal een vrouw met groene vingers en we hebben dus ook een fantastisch mooie tuin. ik heb een uur lang door de tuin heen gedwaald terwijl hij helemaal niet belachelijk groot is. maar elk plantje, elk bijtje, en elk stukje grond was zoo belachelijk mooi. de lucht was ook prachtig, de natuur in volle glorie. nog nooit had ik zo genoten van mijn tuin. man wat mocht ik me eigenlijk gelukkig prijzen dat ik zo'n fantastische tuin had. toen ik door de tuin heen liep had ik ook constant een loop in mn gedachte. het was een hele rare loop want hij was heel kort maar toch allesomvattend. het ging een beetje van 'wauw we kunnen eigenlijk gewoon alles doen, we kunnen overal heengaan maar ja we kunnen ook echt gewoon alles doen, en we kunnen het doen wanneer we willen, en als we ergens heel willen kunnen we erheen gaan'.
dit stukje tekst kwam constant opnieuw in me op, en het stelde me gerust. ik dacht ook heel snel want ik kon in mn hoofd al deze zinnen niet eens afmaken, als ik iets dacht kon ik het niet afmaken of er was al een nieuwe gedachte. echt tornado's van gedachten die mekaar blijven opvolgen. af en toe weer die loop en in daarna weer wat random dingen. maar toch was de loop totaal niet vervelend om in te geraken.
na het ontdekken van de tuin zijn we op de veranda gaan zitten. hier hebben we ongeveer een uur lang zitten filosoferen over van alles en nog wat. veel gezien in de wolken ook. wolken waren zo prachtig, het ene moment zag ik een heks in een pot roeren, en het volgende moment zag ik twee nijlpaarden die naar het water toe renden. en het ging maar door, non stop elke minuut weer een ander verbazingwekkend mooi plaatje.
even later: ik was ineens weer binnen en ik lag op de bank en J zat naast me op het tapijt. we zaten nog wat te genieten van de muziek die we constant binnen op hadden staan en dit bracht een heel grappig perspectief. binnen was er ambient music van bonobo wat je in een trippy sfeer bracht en liet nadenken over van alles en nog wat. als ik mn ogen sloot had ik het gevoel dat ik over de wereld heen vloog en alles in een oogopslag zag. en buiten kon je heerlijk zitten en genieten van de natuur, wat ook weer heel anders maar fantastisch mooi was. toen ineens kwam er een scooter de oprit oprijden, ik zag het door de ramen in de woonkamer heen.
ik herkende de scooter meteen, het was M, een andere vriend van ons.
hij kwam binnen en we onthaalden hem met geschreeuw en gekrijs en we wilden hem alles tegelijk vertellen. hij was helemaal ontdaan over hoe leip we nog waren en hij had zelf ook al flink wat jointjes gerookt dus zat hem wel lekker te spacen tussen ons. toen hebben we op de veranda nog sinaasappel en pizza gegeten en daarna zijn we naar binnen gegaan en hebben we de hele avond na zitten praten en tv zitten kijken.
al met al was het een hele aparte beleving maar zo mind-blowing en fantastisch dat ik het binnenkort zeker vaker ga doen.
hoop dat het niet te onduidelijk is, maarja trippen is altijd onduidelijk haha
wie: ik P, S en J
waar: mijn huis zomervakantie (ouders waren 2 weekjes weg
)hoeveelheid: 3 porties oftewel 45 gram verdeeld in 4 gelijke delen.
de voorbereiding: 10 uur sochtends. de wekker ging af en ik wrijf ff in mn ogen. shiit het is alweer zo ver, vandaag gaan we truffels eten, dacht ik bij mezelf. snel gedoucht tandjes gepoetst licht ontbijtje gepakt en op weg naar het station. daar zou ik P S en J ontmoeten samen met nog een vriend die 18 was. we waren allemaal 17 en omdat we niet zeker wisten of we de smartshop inkwamen ging hij maar mee. de bus kwam eraan en wij met zn allen gezellig naar groningen.
ik was al vaak genoeg in groningen geweest dus ik wist de weg al redelijk, en ik wist uiteraard ook waar de smartshop zat :P .
toen de truffels binnenwaren zo snel mogelijk de bus teruggepakt en zo snel mogelijk naar mn huis gefietst. eenmaal aangekomen hebben we de huiskamer wat verbouwd (bank anders neerzetten, overal kussens en dekens enzo).
Inname tegen 16:00;
allemaal een bakje met ongeveer 11 gram truffels, en happen maar. uuuulllgghhh wat is dat ranzig, zei P na 3 keer kauwen al. ik vond het zelf wel meevallen. ik kreeg een beetje een zure smaak achter in de hoek van mn kaken, maar ik vond het wel grappig smaken. dikke minuut lopen kauwen als een gek, en toen begon het papje toch wel een beetje vies te smaken. snel een flinke slok 7up en weg waren de truffels. en nu maar wachten.
we hadden de tv aanstaan op discovery channel (denk ik) en het was niet heel erg interresant dus we begonnen alvast wat te fantaseren over hoe raar en leip we straks wel niet zouden worden of gaan doen.
na 10 minuten voelde ik nog niks, maar schijn bedriegt. want ik kon mn plekje niet vinden. ik zat heerlijk op mn stoel met kussens alles was lekker zacht. maar ik zat toch niet lekker, het begon overal te kriebelen dus ik moest per se anders zitten. nou even opstaan en wat proberen. even wat frummelen met de kussens en misschien gewoon op de grond gaan liggen. ik was zo druk bezig met een plekje voor mezelf maken dat ik niet eens doorhad dat de rest helemaal parra van me werd. ze begonnen te zeuren over dat ik veel te druk deed en dat ik lekker chill moest doen, maar daar had ik geen zin in. ik wou mn plekje perfect hebben.
afijn ik besloot de hele zachte hoek met kussens enzo gewoon om te gooien en alle kussens achter de bank op de grond te gooien. S zag er meteen een lekkere lichplek in en ging van de bank naar de kussens op de grond. vanaf hier word de volgorde misschien wat vaag maar het ging allemaal heel snel en heel verwarrend.
16:20 ik loop rondjes in de keuken op zoek naar mn peuken mn mobiel en mn koptelefoon. ik weet niet waarom ik ze nodig heb maar ik moet ze hebben.
P en J lopen steeds met me mee want ze willen me iets vertellen maar ze weten niet wat. en toch snap ik ze, ookal sloegen we allemaal wartaal uit. we konden geen enkele zin afmaken, maar toch begrepen we mekaar.
16:30 ik loop ineens boven op mn kamer en kom er daar achter dat ik mn peuken in mn zak heb
even later: ik loop op de gang en pak een stripboek uit de boekenkast, verwonder me een paar minuten over de fantastische plaatjes en kleuren. daarna leg ik het boek terug en wil ik de trap aflopen. maar er klopt iets niet. de trap staat scheef. hij staat 45 graden naar links gekantelt. ik pak mn peuken uit mn broekzak die er ineens ook inzitten, en wil er eentje opsteken. oh kut ik mag binnen natuurlijk niet roken denk ik bij mezelf. en pak mn peuk weer uit mn mond en kijk ernaar. HUHH, die staat ook scheef. de filter was recht, maar vanaf daar aan liep de sigaret ook scheef naar links. ik snapte niet hoe het kon en zag ineens P J en S alledrie de trap opkomen. ze waren me kwijt geraakt dus ze gingen me zoeken. ik begon zo keihard te lachen toen ineens om dat die sigaret scheef was, want hun zagen het ook.
16:50 denk ik: ik zit op de wc en ineens begint er iets in de grond te trillen. het begint steeds harder en harder en nu trilt ineens mn hele broek. ik zat op de wc te schijten dus het was nogal lastig om te bepalen wat er nou aan de hand was. na nog wat getril had ik het door. ik werd gebeld. ik pak meteen mn mobiel uit mn zak en twijfel geen moment, doe de deur naar de gang open en loop naar buiten. vergeten om mn broek op te trekken begint P die ook in de gang stond keihard te lachen want ik kwam ineens de wc uitgestommeld met mn broek op mn enkels. afijn ik trok mn broek snel op en keek wie mij in dat vredige toiletmoment moest onderbreken. 'papa'.
papa? oh kut MN VADER.
papa zat lekker in italie met moeders van een wijntje te genieten, en ze vondne het een goed idee mij te bellen. ik kon niet anders dan opnemen want ik wist dat als ik het neit zou doen ze zouden blijven bellen en ik helemaal para zou worden. ik met mn eigenwijze hoofd gewoon opnemen, en in een ontdane staat (en keihard trippend) mn vader begroeten. heey zoon hoe is het daar? euh ja wel goed hoor. de rest van het gesprek ben ik vergeten ik weet alleen nog dat ik zo snel mogelijk naar boven naar mn kamer liep want ik moest ff alleen zijn om te bellen. als ik steeds naar P moest kijken tijdens het bellen zou het echt fout gaan. op de een of andere manier volgde P me naar boven en toen ik dat zag maakte ik hem duidelijk dat hij ff weg moest gaan. het rare is dat op het moment dat hij aangaf oke ik ga weg hij een indruk op me maakte van oke chill alles is goed. hierdoor voelde ik me ineens ook helemaal goed, het was alsof er helemaal niks aan de hand was. alles was perfect. ik het gesprek afgerond en snel naar beneden, waar ik S bij de keukendeur zie staan.
hij doet de deur open en de warmte van de zomer straalt naar binnen. kom zeg ik, we gaan de tuin verkennen.
mn moeder is nogal een vrouw met groene vingers en we hebben dus ook een fantastisch mooie tuin. ik heb een uur lang door de tuin heen gedwaald terwijl hij helemaal niet belachelijk groot is. maar elk plantje, elk bijtje, en elk stukje grond was zoo belachelijk mooi. de lucht was ook prachtig, de natuur in volle glorie. nog nooit had ik zo genoten van mijn tuin. man wat mocht ik me eigenlijk gelukkig prijzen dat ik zo'n fantastische tuin had. toen ik door de tuin heen liep had ik ook constant een loop in mn gedachte. het was een hele rare loop want hij was heel kort maar toch allesomvattend. het ging een beetje van 'wauw we kunnen eigenlijk gewoon alles doen, we kunnen overal heengaan maar ja we kunnen ook echt gewoon alles doen, en we kunnen het doen wanneer we willen, en als we ergens heel willen kunnen we erheen gaan'.
dit stukje tekst kwam constant opnieuw in me op, en het stelde me gerust. ik dacht ook heel snel want ik kon in mn hoofd al deze zinnen niet eens afmaken, als ik iets dacht kon ik het niet afmaken of er was al een nieuwe gedachte. echt tornado's van gedachten die mekaar blijven opvolgen. af en toe weer die loop en in daarna weer wat random dingen. maar toch was de loop totaal niet vervelend om in te geraken.
na het ontdekken van de tuin zijn we op de veranda gaan zitten. hier hebben we ongeveer een uur lang zitten filosoferen over van alles en nog wat. veel gezien in de wolken ook. wolken waren zo prachtig, het ene moment zag ik een heks in een pot roeren, en het volgende moment zag ik twee nijlpaarden die naar het water toe renden. en het ging maar door, non stop elke minuut weer een ander verbazingwekkend mooi plaatje.
even later: ik was ineens weer binnen en ik lag op de bank en J zat naast me op het tapijt. we zaten nog wat te genieten van de muziek die we constant binnen op hadden staan en dit bracht een heel grappig perspectief. binnen was er ambient music van bonobo wat je in een trippy sfeer bracht en liet nadenken over van alles en nog wat. als ik mn ogen sloot had ik het gevoel dat ik over de wereld heen vloog en alles in een oogopslag zag. en buiten kon je heerlijk zitten en genieten van de natuur, wat ook weer heel anders maar fantastisch mooi was. toen ineens kwam er een scooter de oprit oprijden, ik zag het door de ramen in de woonkamer heen.
ik herkende de scooter meteen, het was M, een andere vriend van ons.
hij kwam binnen en we onthaalden hem met geschreeuw en gekrijs en we wilden hem alles tegelijk vertellen. hij was helemaal ontdaan over hoe leip we nog waren en hij had zelf ook al flink wat jointjes gerookt dus zat hem wel lekker te spacen tussen ons. toen hebben we op de veranda nog sinaasappel en pizza gegeten en daarna zijn we naar binnen gegaan en hebben we de hele avond na zitten praten en tv zitten kijken.
al met al was het een hele aparte beleving maar zo mind-blowing en fantastisch dat ik het binnenkort zeker vaker ga doen.
hoop dat het niet te onduidelijk is, maarja trippen is altijd onduidelijk haha