Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[XTC] Oud en nieuw - Oranje Q-Dance

[XTC] Oud en nieuw - Oranje Q-Dance

11 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
q
qwertyuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey,

Afgelopen week heb ik samen met een maat van mij XTC gedaan, ik wil graag mijn ervaring met jullie delen.

Wie?: Ik(19 Jaar 100 kilo), J(18 Jaar 75 Kilo), F(18 Jaar) en M(21 Jaar)
Wat?: Oranje Q-Dance
Waar?: In een vakantiehuisje
Wanneer?: Oudjaarsnacht 2011-2012

De voorbereiding:
J wilde al een tijdje XTC doen, hij had het al 1 keer eerder gedaan maar dat waren echt troep pillen, weinig MDMA en een hoop troep. Zelf had ik het 1x goed gedaan en ook nog 2x met dezelfde troep. We hadden een vakantie op een Bungalowpark in het vooruitzicht met Oud en Nieuw, dan zouden we het gaan doen. Het liefst op oudjaarnacht, onder het motto van “Knallend het nieuwe jaar in”. Ik had dus mijn dealer gebeld en hij kon aan oranje Q-Dance pillen komen. Ik heb een hoop goede verhalen gelezen over oranje Q-Dance pillen dus ik heb er gelijk 10 gehaald, dan hebben we nog een voorraadje liggen.

Oudejaarsdag:
Vandaag zou het gaan gebeuren, we doen alles rustig aan en hebben lekker uitgeslapen. F en M zijn lekker aan het zuipen en blowen en we roken nog eventjes een jointje mee. Ook proberen we een beetje gezond te eten zodat het niet zo zwaar op de maag ligt. De planning was om ze vanavond te nemen.

19:15
We zijn lekker aan het hangen voor de TV en oudejaarsconferences aan het kijken. Ik en J hebben allebei een beetje last van onze maag (maagzuur) en besluiten eventjes buiten een rondje te lopen, frisse lucht doet ons goed en we voelen ons weer helemaal fris.

20:00
J vraagt of we ze zo maar is gaan nemen. Ik voel me direct zenuwachtig worden en stem in. We hadden afgesproken om eerst met een halfje te beginnen ondanks dat ik wat zwaarder ben. Ik hak ze doormidden met een mes, waardoor de ene helft een beetje verpoederd. J nam de helft die nog heel was en ik nam de rest, even wegspoelen met water en het avontuur kon beginnen.

20:05
Ik stuur alvast de nodige sms’jes voor oudjaarsnacht zodat ik daar geen zorg meer over zou hebben. Ik probeer een beetje mijn tijd te verdrijven dus ik draai nog even 2 jointjes voor als ik zin zou krijgen om te blowen maar niet om te draaien. Ook ruim ik nog eventjes de boel op. J draait ook nog 2 jointjes en stuurde nog wat sms’jes, daarna gaat hij nog even pokeren op mijn laptop. We zitten ondertussen nogsteeds TV te kijken.

20:30
ik begin heel licht iets te voelen maar twijfel of het zenuwen is of XTC. Inmiddels heb ik plaatsgenomen op de bank. J voelt nog niks

20:45
Ik ben er zeker van dat wat ik voelde om 8:30 XTC was, het word steeds sterker en ik begin om me heen te kijken naar allemaal dingen en begin allemaal plukjes uit de bank te trekken. F en M die nog steeds lekker aan het zuipen en blowen zijn merken het op. “je begint hem te voelen hé” Ik antwoord met “volgens mij wel”. J zegt dat hij het heeeeel lichtjes begint te voelen.

21:00
Hij is lekker aan het opkomen, het gaat allemaal heel geleidelijk. Ik voel me steeds beter en ben nog steeds aan de bank aan het plukken. J zegt dat hij hem nu ook begint te voelen. F en M besluiten om de TV maar uit te zetten en wat lekkere muziek op te zetten. Ik vond dat een geweldig idee. J had inmiddels ook de laptop weggezet en we waren gewoon lekker aan het hangen.

21:15
Hij gaat lekker, de muziek klinkt steeds beter en ik begin aardig te spacen. J gaat mij achterna en begint ook te spacen. J vertelt dat hij dit niet had verwacht (gezien de ervaring met de vorige keer) maar dat hij het wel echt lekker vind, maar toch heel vaag.

21:30
We zitten er nu echt goed in, we genieten van alles om ons heen en de heerlijke muziek. Er wordt weinig gepraat omdat J en ik aardig aan het spacen zijn. Het gezicht van J ziet er behoorlijk strak uit en zijn kaken gaan flink tekeer. Ik heb er zelf totaal geen last van, m’n pupillen zijn behoorlijk groot maar mijn ogen hangen een beetje. Mijn kaak is ook zeker in controle te houden.

21:45
Paniek! Opeens word hij wel heeeel erg heftig, Kleuren veranderen, Alles trilt, is 3 dubbel en ik word helemaal gek! Ik krijg een gigantische zweetaanval en mijn hele lichaam is kleddernat, het druppelt van mijn neus en ik ben voorover gaan zitten met mijn handen op mijn hoofd. “Hoe ga ik dit ooit overleven?” “hoe lang blijft dit?” “heb ik niet te veel genomen?” Waren vragen die door mijn hoofd raasde. F en M die inmiddels ook al lang niet meer nuchter zijn merken het op en vragen of het wel goed gaat, ik antwoord dat dit wel erg heftig is, verder laten ze me met rust. Gelukkig neemt het binnen een halve minuut weer af en kom ik bij. Nog steeds staat het zweet overal op mijn lichaam maar ik begin me weer beter te voelen. J heeft zijn T-shirt uitgetrokken en zegt dat hij het ook behoorlijk heet heeft.

22:00
Ik voel me weer helemaal geweldig. Er worden ondertussen nog wat foto’s gemaakt en ik begin wat actiever te worden. Ik zit te stuiteren op de bank en begin wat meer te praten over hoe geweldig dit wel niet is. J probeert een sms’je te typen waar hij duidelijk moeite mee heeft en staat flink te malen, ik heb nog steeds nergens last van. Wel hebben we allebei behoorlijk veel rare trekjes, J en ik zit continu aan ons haar. Ik zit m’n onderlip steeds te likken en half op te eten en we hebben nog veel meer van dat soort gekke dingen.

22:50
De tijd vliegt, we besluiten wat bij te nemen. Ik neem iets minder dan de helft en J neemt een Kwartje omdat hij nog behoorlijk hard ging. Ik zit nog steeds te stuiteren als een malloot op de bank tot irritatie van M die inmiddels behoorlijk bezopen is.

23:10
M besluit eventjes te gaan liggen omdat hij behoorlijk van de kaart is. Ik begin behoorlijk veel te lullen en besluit dat ik mijn dealer maar is ging bellen om hem te bedanken (is een goede maat van mij) Ik vond het zo geweldig lekker om te praten met mensen met andere mensen dat ik besluit meer mensen te bellen om ze een geweldig Nieuwjaar toe te wensen. Ik ben inmiddels flink aan de wandel en blijf in top tempo op en neer lopen in de keuken. Ik ben druk bezig met het bellen van alle contacten die ik “mag” bellen van mezelf. Het was echt het geweldigste gevoel van de wereld ik liep met een giga grijs op mijn gezicht als een malloot door de keuken. Ondertussen zit J zich nog heerlijk te voelen op de bank en staat nog flink te malen. F neemt nog een biertje.

23:50
Bijna oud en nieuw, snel M wakker maken! Met mijn veel te blije gezicht ga ik M wakker maken die ik hevig aan het wakker schudden ben met de mededeling dat ik zo veel energie heb dat ik er zeker nog wel 3 uur mee kan doorgaan. Helaas wil M verder slapen en heeft hij het gehad. We zijn dus nog met zijn 3en over. Ik ga weer verder met mensen bellen.

00:00
Huh? Wat is dat buiten? Ohh lol, het is 12 uur. Zo ging ons 12 uur moment. Met mijn veel te blije bui wens ik iedereen en ook M een gelukkig Nieuwjaar en J en ik gaan snel naar buiten. WOOOW wat is dat geweldig mooi zeg! Daar zijn mensen! Die gaan we Nieuwjaar wensen! Wij lopen er langs en wensen ze nieuw jaar maar we proberen ze niet aan te kijken, stel je voor dat ze het doorhebben! Nog geen paar meter verder komen we er achter dat we geen drinken bij ons hebben dus gaan we snel terug.

00:05
Terug bij het huisje, J vult een fles water en vraagt tegelijk of we nog bij zullen pakken. Ik pak snel mijn zakje en verdeel het. J neemt iets minder dan een halfje en ik neem ongeveer hetzelfde. Snel gaan we weer naar buiten. Gewapend met een 2 liter fles water onder onze arm lopen we gigantisch snel over het park, iedereen die we tegenkomen wensen we veel te blij nieuw jaar.

00:20
We lopen nog steeds buiten, wat is buiten lopen toch heerlijk. We voeren een gesprek over hoe geweldig dit wel niet is en hoe heerlijk alles is. We lopen behoorlijk snel en J stelt voor om langzamer te gaan lopen, Het halfje begint er ook in te komen.

00:30
We zijn terug bij het huisje, F die alleen was achtergebleven was blij dat we er weer waren. Ik ging weer mensen bellen en J ging weer lekker zitten op de bank.

2:00
Ik ben non-stop mensen aan het bellen en probeer zo veel mogelijk nummers te fixen die ik kan bellen. Vriend of vijand, ik heb iedereen gebeld om ze de allerbeste wensen te doen. Ik zit nog steeds geweldig in m’n vel. J heeft al meerdere malen aan mij gevraagd of ik nou is ging stoppen met het bellen maar het was zo geweldig om te bellen!

2:30
Ik besluit op de bank te gaan zitten en zit te stuiteren als een gek, nog steeds druk aan de telefoon en alles helemaal geweldig.

3:00
Het begint wat af te nemen bij J en hij zegt dat hij hoofdpijn begint te krijgen. Ik voel geweldiger dan ooit dus besluit nog een klein beetje bij te nemen. Er zat nog veel gruis in het zakje en ik dacht dat dat niet zo veel was dat had ik dus maar opgemaakt, achteraf bleek dat dus praktisch een halve te zijn. Er nemen steeds minder mensen op en ik kan niemand meer bellen, ik baal maar besluit om lekker nog even te lullen met F en J.

3:20
Pff, ik ga hier behoorlijk van spacen, ik kom tot de ontdekking dat ik misschien iets te veel heb genomen voor de situatie. Ik zit nog wel flink te stuiteren op de bank. J wordt er helemaal gek van want hij heeft hoofdpijn maar, stilzitten gaat niet voor langer dan een paar seconde.

3:35
J is die hoofdpijn zat en besluit naar bed te gaan. F zegt dat hij ook gaat. Toen zat ik dus alleen, ik ben flink aan het spacen op de visualisaties van Windows media player en op alle andere dingen. No steeds zit ik lekker in mijn vel.

4:15
Ik kom tot de conclusie dat sigaretten beter smaken met de aansteker die ik van mijn klasgenoot heb gekregen want wat was dat toch een geweldige klasgenoot dat hij mij zomaar zijn aansteker had gegeven en dat daardoor die sigaretten zo lekker smaakte.

4:20
J heeft overgegeven, maar ik realiseer het niet met als gevolg dat ik gewoon bleef zitten.

4:30
Ik zit behoorlijk te spacen en word helemaal gek van die visualisaties van Windows media player en besluit ze uit te zetten. Muziek draait nog steeds maar ik begin me te vervelen.

5:00
Ondanks dat ik nog zwaar onder invloed ben besluit ik toch maar naar bed te gaan. In een donkere ruimte ga je nog veel harder spacen, ik zie overal handen vandaan komen en dingen zien er echt raar uit maar ik kan er wel van genieten.

5:30
Ik val in slaap

De volgende dag:
4keer overgegeven, ik heb tot 18:30 op bed gelegen en me echt verschrikkelijk gevoeld. 26 uur niks gegeten en alleen maar water gedronken. Maar ’s avonds begon ik me al weer beter te voelen.

Dit was mijn report van in mijn ogen een geweldige nacht.

MVG, qwertyu
c
curiouscoupleLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey, leuk verslag, leest makkelijk weg.
De neiging om iedereen te bellen is herkenbaar, wel balen dat je uiteindelijk alleen overbleef, juist met meerdere vrienden is dit goedje zo heerlijk.

Hoe voelde de rest zich de volgende dag?
q
qwertyuLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey,

Bedankt voor je reactie! Dit zijn allemaal leerpunten voor mij om de volgende keer XTC nog beter te maken. Het is voor mij tenslotte ook nog maar de 2e "echte" keer. Die laatste keer bijpakken was gewoon iets te veel van het goeie maar al doende leert men:)

J had de volgende dag eigenlijk nergens last van behalve dat hij zich nog niet helemaal "normaal" voelde. Voor mij kwam dat allemaal wat later maar ik had daar inderdaad ook last van, ook had ik een hele hoop van die vage tikjes nog.

F en M die zaten de volgende morgen ook al weer aan het bier(die 2 zijn echt niet dood te krijgen)
W
WhiteSpeakerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leuk report, goed geschreven en duidelijk!
ik herken het allemaal en ziet er na uit dat jullie en voral jij een goede nacht hebben gehad.
ook jammer voor jullie dat M niet wakker wou worden, dit heeft de trip zeker een beetje laten zakken of viel dat wel mee?
q
qwertyuLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey,

Bedankt voor je reactie! J heeft er zeker ook van genoten maar ik het vanuit mijn opzicht geschreven, ik was de hele tijd ook zo druk met mezelf en mensen aan de telefoon dat ik een hele hoop dingen niet weet wat J heeft meegemaakt.

Dat M niet meer wakker wilde worden vond ik eventjes jammer maar was ik ongeveer 3 seconde later al weer vergeten en heeft eigenlijk geen invloed gehad op mijn trip. Toen hij naar bed ging had ik me er al een beetje op ingesteld dat hij misschien niet meer wakker zou willen worden.

J en ik zaten tijdens de trip ook niet helemaal op hetzelfde niveau. J was vooral lekker aan het spacen terwijl ik als een dolle door het huis heen stuiterde. Ik merkte bij mezelf ook dat als ik had bijgepakt dat ik dan ook wat meer ging spacen en even wat stiller werd maar daar kwam ik heel snel weer uit. Ik zat steeds tegen de grens van het spacen aan terwijl J daar over heen zat. Pas bij de laatste keer waar ik iets te veel had bijgepakt kwam ik over deze grens heen. Die grens was voor mij heel erg duidelijk en gaf me een veilig gevoel van controle, ik weet niet of iemand deze grens herkend?

Ik kon ook echt niks bedenken om over te praten met J en F maar wilde wel dolgraag praten en J en F waren ook niet echt praatgraag. J had weinig zin om te praten en F die normaal gesproken de oren van je kop af lult was ook erg stil. Daarom heb ik ook zo veel mensen gebeld om heerlijk mee te praten, het was heerlijk om te praten maar luisteren was nog veel lekkerder omdat iedereen vrolijk was aan de andere kant van de lijn. Dat kan alleen maar op oudjaarsnacht! Ik heb in totaal 65 mensen gebeld die nacht en was flink wat belminuten kwijt.

Ik kan me nog herinneren dat ik een smsje kreeg van mijn broer. Ik vond het zo geweldig dat iemand de moeite had genomen om mij een smsje te schrijven! en dan nog mijn broer ook! Ik werd daar zo gelukkig van dat ik de neiging kreeg om hem spontaan te bellen maar dat mocht niet van mezelf want hij mocht er niets vanaf weten dus dat hebben we ook maar niet gedaan.

Ik herkende bij J een hele boel dingen uit mijn 1e trip. We hadden pillen van 200mg+ MDMA (wat ik niet wist(dom)) en toen ik na 3 kwartier nog niks voelde van mijn halfje en de rest al wel besloot ik maar gelijk nog een halfje te nemen (nog dommer, ik zat dus op 2mg per kilo lichaamsgewicht bij m'n 1e trip). Het resultaat was dat ik de hele nacht zwaar geïnteresseerd naar visualisaties van windows media player heb zitten kijken en geen woord heb gezegd. Het was een geweldige en heftige trip maar het verliefde en actieve gevoel was er toen niet echt bij, dat heb ik deze trip voor het eerst mogen meemaken. Als je aan het spacen bent wil je gewoon met rust gelaten worden en lekker genieten van alles. Dat herkende ik vooral terug bij J. Ik had trouwens ook toen geen last van m'n kaken(kun je daar imuum voor zijn :confused:)
s
steakerLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik heb me laten wijsmaken dat die zogenaamde 'last van de kaken'(bijten enzo) door rattenvergif komt. correct me if I'm wrong :)
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
steaker zei:
ik heb me laten wijsmaken dat die zogenaamde 'last van de kaken'(bijten enzo) door rattenvergif komt. correct me if I'm wrong :)
Klik om te vergroten...
Lol. Nee dat komt door MDMA.
D
Dark_ShadLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik snap alleen niet, hoe kon je zo snel slapen? myn eerste x Q-dance pillen In belgie noemen we die Q-base pillen normaal toch; Ik had er 1 gepakt in een club, en contstant op zitten drinken, bier, sterke drank enzo, rond 1 uur gepakt en 8 uur was ik thuis en tot 10 uur wakkergelegen.. voor ik eindelyk kon slapen..
m
mealkenceLid
01-01-2024, 00:00
#9
how are you,i 'm a unique comer

Ben Southall, 34, of Petersfield, best extinguished nearly 35,000 applicants from around the magic exchange for the fantasy naming to swim, scrutinize and mitigate on Hamilton Archipelago in the Eager Barrier Reef, while writing a blog to assist the area. He was selected for the $111,000 gig - a six-month contract to useful to as caretaker of a tropical Australian island. He instant has to animate rent-free in a three-bedroom villa, unqualified with pool. funny jobs

In front of getting the function he had to spend four days on the island for an extended interview get ready, which required applicants to snorkel under the aegis crystalline waters, gorge themselves at a beachside barbecue and temper at a spa. He also had to demonstrate his blogging abilities, nab swimming tests and sit through in-person interviews.
q
qwertyuLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hey,

Hoe ik zo snel heb kunnen slapen vraag ik mij ook af maar het was me toch gelukt, om 8 uur werd ik wel al weer wakker voor mijn 1e kotsbeurt maar ook daarna steeds tussen de kotsbeurten door kunnen slapen.

Ik heb ook nog een vraag: ik vroeg me al tijden af hoe het zou zijn om een klein beetje MDMA te nemen (gezien ik er alleen nog maar knetterhard op ben gegaan) en besloot om afgelopen vrijdag dit eens uit te testen (dom, ik weet het, er zaten geen 6 weken tussen). Ik begon met een kwartje en voelde na een tijdje een lichte buzz, k voelde me lekker maar niet echt veel bijzonders, t was een aangenaam gevoel, pupillen niet te groot, gewoon lekker. 3 uur later voelde ik dat het begon af te nemen en besloot nog een kwartje bij te pakken omdat deze buzz wel aangenaam was.

3 kwartier na het bijpakken klapte hij er ineens keihard in, kleuren kregen meer diepte en ik voelde me raar in m'n hoofd. het werd steeds erger en ik werd duizelig, dit had ik niet verwacht van een kwartje! ik voelde dat het niet goed ging maar met het idee dat het maar een kwartje was dacht ik dat het niet zo heel erg zou gaan worden. Ik pakte mijn telfoon even erbij voor wat afleiding en het werd steeds erger, ik voelde dat het echt de foute kant op ging en raakte een beetje in paniek. Ik maakte op m'n telefoon een notitie aan en begon mezelf toe te spreken dat ik het wel kon overleven en dat het maar tijdelijk was. en toen kwam het: precies hetzelfde gevoel als bij oud en nieuw om 21:45 heel zwaar in mn hoofd, keihard aan het zweten, beeld trilde en de enige optie was naar beneden kijken of anders had ik het idee dat ik heeeel hard fout zou gaan (in de vorm van nock out gaan). dit keer was langer dan met oud en nieuw (terwijl de dosis daar een halve was!) en het heeft zeker wel 5 minuten geduurt (het leek een eeuwigheid) dat ik echt zwaar bad aan het gaan was. M'n kaken stonden strak op elkaar en ik was ondertussen in gigantisch tempo aan het typen op m'n telefoon en raakte volledig in paniek. Na een paar minuten ging het geleidelijk beter maar ik had ook de hele tijd een misselijk gevoel en ik had het idee dat ik binnen de kortste keren nog wel zou gaan overgeven. Ik heb vanaf dat moment niets meer gerookt, gegeten of gedronken. Mn kaken stonden loeistrak (nu nogsteeds last van) en ik voelde dat echte XTC gevoel in m'n hoofd. Het hele Love gevoel was er totaal niet en ik was daar ook echt niet voor in de stemming door wat er gebeurt was, ik had het gehad.

Onderweg naar huis had ik het buiten loeikoud en stond keihard te klappertanden. Thuis in de spiegel zag ik dat mijn pupillen behoorlijk groot waren en ik heb die nacht tot half 6 wakker gelegen, totaal geen slaap. Uiteindelijk heb ik alles binnen gehouden maar de volgende morgen had ik nog totaal geen trek. al met al heb ik best een leuke avond gehad tot dat gebeurde.

Mijn vraag:
Het bad gaan op XTC voelt precies hetzelfde als het bad gaan op wiet (wat mij in het afgelopen jaar ongeveer 6 keer is overkomen) wat ik erg raar vind, bij XTC is het ietsje heftiger maar het zekerweten exact hetzelfde gevoel. Ik heb het idee dat ik op zo een moment een stof te weinig heb ofzo want anders kan het nooit hetzelfde voelen. Ik heb melkallergie en dat betekend dat ik dus nooit melk drink. Daarnaast heb ik wat overgewicht. Is er iemand die dit herkend of weet wat dit zou kunnen zijn?

Is het trouwens ook mogelijk dat de MDMA concentratie hoger is op de ene plek van de pil dan op de andere plek? want ik vind het echt gigantisch raar dat dit ineens gebeurt na een kwartje.

Ik ben na wat er gebeurt is afgelopen vrijdag wel wat anders gaan denken over XTC, t is niet zomaar iets en je moet het nooit onderschatten. Ik heb ook duidelijke afspraken met mezelf gemaakt over mij XTC gebruik en heb er zeker van geleerd.

Ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen.

MVG, qwertyu
q
qwertyuLid
01-01-2024, 00:00
#11
na enige onderzoek op het internet ben ik er achter gekomen dat XTC en Wiet allebei je bloedsuiker verlagen, daarnaast heeft mijn opa ook suikerziekte. Ik heb het idee dat ik misschien ook wel eens een zeer lichte vorm van suikerziekte zou kunnen hebben en dat de te lage bloedsuikerspiegel een zogeheten Hypo zou kunnen veroorzaken waarvan de symtonen enigsinds lijken op die ik had. is er iemand die dit zou kunnen bevestigen?
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#12
zo geweldig die xtc ! krijg er weer meteen zin in na zon verhaaltje :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."