Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffel (Dragon's Dynamite, Psilocybe Pajateros)

Truffel (Dragon's Dynamite, Psilocybe Pajateros)

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
c
cosmiqLid
01-01-2024, 00:00
#1
4 Maart 2012, 14:50

Ik had in totaal 15 Gram Psilocybe Pajateros - Dragon's Dynamite Truffels, een standaard 'bakje' van de shop.

14:50 Inname van ongeveer 60% van de hoeveelheid. Advies van de verkoper was dat dit ook voor twee personen een redelijke trip oplevert, dus dan maar voorzichtig beginnen. Rond de middag had ik nog twee gebakken eitjes gehad als ontbijt. Ik vind toch dat je altijd wel wat moet eten, ook al gaat dit ten koste van de intensiteit. Een lichaam heeft voedsel nodig.

Mijn persoonlijkheid is rustig, ik ben rond de 30 jaren oud, hou van Ambient en elektronische muziek. Dit was de derde trip in mijn leven. De tweede waarbij niemand anders aanwezig was dan ikzelf. Om de een of andere reden ben ik rustiger als er geen mensen bij zijn. Vooral geen 'nuchtere' mensen die niet op hetzelfde level belanden. Dit is belangrijk voor mijn gemoedsrust.

15:30 Een euforische gevoel in mijn maag, niet wetende of dit komt door de natuurlijke spanning en de vraag hoe het deze keer zou zijn, of dat het komt door de werkzame stof. Ik heb een lege emmer klaargezet in geval dat mijn maag zich omkeert. Gedurende de trip heb ik hier totaal geen last van gehad, maar dat even terzijde. Ook heb ik even mijn tanden gepoetst om de smaak uit mijn mond te halen.

16:00 Nog steeds datzelfde euforische gevoel, zweethandjes, en een licht gevoel van duizeligheid. Hierdoor merk ik dat het begint te werken. Ik kijk naar buiten, liggend op de bank, doe de koptelefoon op met een plaat van Zilent Zpott. Ik woon op twee hoog, heb derhalve geen tuin, en heb gelukkig ook niet de drang gehad naar buiten te gaan.

De trip begint rond deze tijd. Het is altijd moeilijk te bepalen wanneer precies een trip begint, en wanneer hij eindigt. Dit vind ik zo vreemd: Bij blowen weet je wel wanneer iets erin hakt, en wanneer het eindigt. Of bij drank merk je ook wel dat je zat bent. Maar psylocebine is een soort mindfuck, een serie van 'waves' die komen en gaan. Dwing jezelf tot focus en je kunt de realiteit zien... maar blijf je naar een punt staren en je gedachten dwalen af naar die overweldigende dreamstate. Vooral met een goede koptelefoon kun je daar helemaal opgaan.

Rond 16:20 nog twee grote stukken truffels naar binnen gewerkt. De smaak viel mee en ik had geen last van mijn maag. Integendeel: Ik voelde mij nog steeds euforisch en ik had inmiddels door welk gevoel mij te wachten stond. In mijn vorige twee trips had ik korte 'bads' gehad, momenten van angst die ik redelijk snel van mij af kon zetten door te denken dat het toch maar de paddo's zijn die hun werk doen. Deze keer waren er echter totaal geen slechte momenten. Ik heb van ieder moment genoten, dus bij extra inname was ik volkomen kalm.

Visueel viel het een beetje tegen. Er was wel een moment dat ik op de bank lag en naar het plafond staarde. Deze is gewoon wit met een soort ruwe textuur (kleine puntjes). Zodra er een auto voorbij rijd wil het licht nog wel eens schaduwen veroorzaken die zichtbaar zijn. Dit was duidelijk zichtbaar als een 'vloeibare golf' iets waar ik lang geboeid naar heb gekeken.

Naast de tv heb ik een lamp (die uit stond). Maar om een of andere reden leek deze lamp helemaal 2D in de muur verzonken te zijn. Het leek alsof de muur als het ware een gat had waarin deze lamp stond. Moeilijk uit te leggen, maar ook dat was leuk om naar te kijken. Muziek was ondertussen ontzettend intens en de momenten van 'raar' waren er volop.

Ook nog even naar een grote spiegel gelopen om mezelf nauwkeurig te bekijken. Dit is altijd leuk in een trip: de spiegel kan je helemaal gek maken. Mijn pupillen sprongen van groot naar klein, het bekende mickey mouse verhaal - dikke pupillen en een gevoel van flexibel rubber.

Ondertussen had ik de rest van het doosje naar binnen gewerkt. Ik heb midden in de trip nog gechat met een maat van me. Het wit van het chatvenster was zo ontzettend wit.. en het versprong ook een beetje naar rood en groen. Ook tijdens het typen voelde de knoppen aan als kleine wolkjes, en meteen daarna was het weer normaal.. weer een wave dus.

18:30 De trip was rond deze tijd al redelijk over. Visuals waren er niet meer, maar ik voelde me nog wel helemaal relaxed. Ik was blij met hoe het was gegaan en kreeg ondertussen honger. Dik drie uur genoten van de trip: Dit was redelijk kort en ook de visuals zelf mogen bij een volgende reis heftiger zijn. Deze staat overigens al in de planning, en dan zal het psylocibe cubensis zijn (de 'normale' paddo), van welke ik hoop een intense reis te kunnen maken.

Mijn les was deze keer dat ik blij ben dat ik gestopt ben met roken. Ik heb een aantal keren lekker 'gezucht' wat een heel fijn gevoel opleverde. Deze truffel lijkt me heel geschikt voor de beginnende tripper. Zeker voor herhaling vatbaar, alhoewel mijn voorkeur toch naar de meer visuele paddo gaat.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuk omschreven Cosmiq!

Idd, een koptelefoon is altijd wel een goeie tijdens je trip, vind ik zelf ook zéér interresant om in de muziek te gaan en je laten mee te voeren door extatische warme tonen en ritmes.

Zelf vind ik het ook knap lastig als er nuchtere mensen bijzijn, die houden onbewust je trip wat tegen vind ik en zijn onbegrijpelijk :grin:

Verder zoals je zegt dat dragon's dynamite voor beginnende trippers zijn lijkt me niet echt een goed advies :) , je moet maar eens de zelfde hoeveelheid nemen van bv Psilocybe Tampanensis.
het verschil van sterkte is wel duidelijk te merken imo.

Hoop nog meer leuke reportjes van je te mogen lezen!

grts
c
cosmiqLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dank je voor de reactie Mandragora,
Bedoel je dat de Tampanensis een stuk zwakker zijn? Ik vraag me tevens af of dit te compenseren is door een grotere dosis te nemen. Ook heb ik gehoord dat het nemen van cacao de werking versterkt (MAO) maar of dit werkelijk zo is....
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
cosmiq zei:
Bedoel je dat de Tampanensis een stuk zwakker zijn?
Klik om te vergroten...
Ja dat zijn ze.


cosmiq zei:
Ik vraag me tevens af of dit te compenseren is door een grotere dosis te nemen.
Klik om te vergroten...

Ja dat kan, al zou ik dan een sterkere soort opteren waar je dezelfde hoeveelheid van consumeert.

cosmiq zei:
Ook heb ik gehoord dat het nemen van cacao de werking versterkt (MAO) maar of dit werkelijk zo is.
Klik om te vergroten...
Dit is een fabelte, of je zou er belachelijk extreem veel van moeten eten maar dan zal jij je eerder ziek eten in plaats van een 'beetje' harder te trippen.

grts
I
IntangibleLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je schrijft zeer lekker, leest lekker weg :)

Ik vond bij de truffels die ik had (Atlantis) dat de visuals nogal meevielen.. wist niet goed wat ik kon verwachten, maar heb eigenilj vrij weinig visuals gehad. Meer wat jij ook beschijft.. dat lekkere ontspannen tintelende gevoel.. heb denk ik niet zo'n ervaring met visuals vermoed ik :P
c
cosmiqLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vond je het niet een beetje teleurstellend dat die visuals er niet waren? Ik had me daar stiekem wel op verheugd. Maar ondanks dat was het inderdaad wel continu fijn, zeg maar.

Over die muziek : Ik las ergens in een thread dat er een soort van plotselinge leegte was wanneer de muziek ophield. Dat heb ik ook extreem ervaren: Wanneer de plaat afgelopen was, kwam er een golf van leegte.. een heel sterk gevoel. Dus snel maar weer de koptelefoon op en een streampje aangegooid :)

Mooi spul. En ergens merk ik dat ik nu, een aantal dagen later, een stuk relaxedter ben. Ook op het werk enzo. Misschien beeld ik het me in, maar het heeft me volgens mij geholpen dingen wat beter te relativeren.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
cosmiq zei:
Misschien beeld ik het me in, maar het heeft me volgens mij geholpen dingen wat beter te relativeren.
Klik om te vergroten...

Dat beeld jij je niet in hoor, dat is 1 van de vele positieve effecten van trippen imo. :)

grts
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#8
leuk reportje!

idd muziek is echt onmisbaar in een trip, ik heb nog nooit getript zonder muziek.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."