Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZolpidem, de magische slaappil

Zolpidem, de magische slaappil

4 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
m
mrDjentlyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zolpidem(1 pil=10mg)

ik vertel eerst wat over mezelf. Ik ben een jongen van 16 jaar en zit op de havo. Ik heb voornamelijk door stress heel veel moeite om in slaap te vallen. Ik maak me teveel zorgen over school (als ik dit jaar niet zou halen werd ik naar het MBO gestuurd).
Ik had al eerder ervaring met deze slaappil. Na inname van de pil is het de bedoeling dat je de ogen dicht doet en je overgeeft aan de pil. Ik merkte dat het een zware pil was. Ik viel er snel door in slaap en werd redelijk fit wakker.

Het gaat nu beter op school maar ik wil de laatste dagen nog even goed slapen dus neem heel af en toe zo'n pil in (het kan verslavend werken als je het te vaak doet). Het leek mij eens leuk om me te verzetten tegen de slaap. Ik voelde me al snel heel relaxed. Daarna merkte ik dat het heel moeilijk was om op het scherm van mijn telefoon te kijken. Ik zat te whatsappen met een vriend maar ik maakte heel veel fouten. Uiteindelijk besloot ik toch maar te gaan slapen en ik heb die nacht zoals altijd met zolpidem heerlijk geslapen.

(niet de hele periode word hieronder beschreven. Alles zit heel vaag in mijn geheugen en ik kan me ook niet alles meer goed herinneren)

De volgende nacht had ik best zin om het nog een keer mee te maken. Ik zat al met die vriend te whatsappen en zou dit keer precies vertellen wat ik voelde. Ik nam de pil in en merkte na een half uur dat ik nog niks voelde. Ik werd zelfs niet een beetje moe. Ik vond het niet heel erg en liep naar de badkamer waar ook de medicijnen stonden en zocht de bijsluiter om de bijwerkingen te lezen. Ik zag dat er nog een halve pil in zat. Ik besloot er nog een halve bij te nemen en had dus 15mg binnen. Ik ging naar beneden en besloot een sigaret te roken

Toen begon het feest. Ik keek weer naar mijn telefoon maar dit maal was het veel heftiger. Ik begon echt rare dingen te zien. Het scherm van mijn telefoon leek 2x zo groot en de kleuren barstte uit de telefoon. Ik vond het erg fijn. Ik ging zitten in mijn bed en bleef met mijn ogen naar de telefoon kijken. Ik hoorde opeens allemaal gesprekken om mij heen. Zodra ik dacht aan een onderwerp (bijv een vrachtwagen) hoorde ik allemaal gesprekken over vrachtwagens. En er werd gezongen. Ik hoorde gewoon muziek om me heen. Ook de muren leken een heel klein beetje te bewegen.

Ik heb die nacht ook weer naar mijn vriend gewhatsapped wat ik voelde en ik ga nu kleine stukjes citeren. De spelling is in de originele berichten niet goed en ik probeer het een beetje aan te passen:

''Haha ik kan dit niet uitleggen. Ik denk aan vrachtwagens. Ik denk 3x vrachtwagen en hoor alleen maar vrachtwagen nu of nu hoor ik: op deze wagen zit een explosie,,

''Als het donker is zie je zo veel shit om je heen. Nu hoor ik ook een vette chille Drum 'n bass beat en zag net ook iets van een tijger,,

en tot slot

''Haha dit is sick. Ik hoor muziek naast me. En steeds Henk en Henk en Henk,,

Na de eerste dag (dat het nog meeviel) heb ik ook pas opgezocht of meer mensen dit hadden. Er zijn meerdere tripreports te vinden maar meestal was het gemengd met wiet of alcohol. Ik zou dat zelf nooit doen. Het blijft een slaapmiddel . Maar ik neem zolpidem in als een slaappil omdat het ook heel goed werkt en ga het dus ook maar af en toe gebruiken. Maar ik lieg als ik zeg dat ik niet genoten heb van deze nachten.

Koop het echter niet als hallucinerende drug. Er zijn veel betere alternatieven. Dit is echt een slaapmiddel
m
mrDjentlyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bedankt voor je advies. ik ben ook niet van plan het te gebruiken als hallucinerende drugs. Ik neem het in als een slaappil en ben ook niet meer van plan meer dan 10 mg(1 pil) in te nemen. Ik slik de pil nu al een lange tijd en heb dus 2 keer deze effecten gehad. 15mg is trouwens geen gevaarlijke dosis. Er zijn mensen die zelfs 2 pillen innemen om goed in slaap te vallen maar het is inderdaad niet de bedoeling om het te slikken alsof het snoepjes zijn. Bedankt voor je reactie.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Niemand zei ook dat het 15mg een hoge dosis is. Dossisen boven de 15 mg worden echter wel als zodanig aangegeven, dus 15 mg is ook niet laag.
B
Bart1981Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je al problemen hebt met slapen is een slaappil niet echt de beste oplossing. Ga je over het algemeen niet beter van slapen, zeker niet op de langer termijn. Dus inderdaad, neem het alleen heel sporadisch, anders wordt je niet slapen probleem alleen maar groter.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geen ervaring mee. Ik zou je wel echt op het hart willen drukken het middel incidenteel te blijven gebruiken. Ook kan ik mee voorstellen dat je door het op deze manier te gebruiken onwenselijke effecten kan krijgen op het bedoelde effect, zeker aangezien je de tweede eer al 50% meer hebt gedoseerd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."