Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen mooie ayahuasca ervaring

Een mooie ayahuasca ervaring

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
Psychonaut123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi, bij deze wil ik graag verslag uitbrengen van mijn ayahuasca ervaring welke ik ongeveer een maand geleden heb meegemaakt. De setting was donker, woonkamer, paar kaarsjes aan, matras op de grond, goa muziek erop. Ik heb gekozen voor caapi en cabrerana. Een milde dosering, maar genoeg voor een mooie ervaring. De trip begon als volgt; ik begon een warme sensatie te voelen in mijn lichaam. Vervolgens had ik de ervaring alsof ik uit mijn matras gelift werd, de lucht in terwijl ik daar lag, en ging het "licht in".... het was alsof alles met elkaar verbonden was, en dat alles werd dus dat licht. Ik hoorde ook een mannelijke stem die mij over een en ander wat ik heb meegmaakt gerust stelde. De inzichten die ik heb gekregen; Ik hoefde niet bang te zijn voor iets wat de dood heet (daar ben ik jaren lang bang, of ongerust over geweest, dit in verband met een thc ervariing welke ik ook op het forum heb beschreven) En dat ik altijd mijn gevoel moest volgen, mijn hart moest volgen. En dat ik dat niet moest verwarren met mijn "verstand". Het scheen mij zo, dat dat gevoel, een weg is die de ervaring kleurde. Moeilijk uit te leggen. "Het gaat erom wat je van je leven maakt". Wat je in de tussentijd doet. Constructief bezig zijn dus. Niet in het verleden blijven hangen etc. Uit nare ervaringen kracht halen, en niet langer zielig over doen (en mijn problemen wegdrinken) laat ik het zo maar zeggen dan. Toen ik eenmaal "neerdaalde" zag ik voor mij erg gedetaileerde gezichten, voornamelijk wit van kleur, naar mij lachen, erg mooi. Ik heb ook een probleem om 's avonds in slaap te komen. Ook hier kreeg ik een antwoord op hoe dit op te lossen. Mooie ervaring, ga ik zeker herhalen op de korte termijn. Ik neem dan wel een hogere dosering, of dat wat uitmaakt weet ik niet. :rolleyes: Vraagje overigens: Ik lees weleens dat aya wordt gecobineerd met andere componenten als mescaline. Heeft iemand hier ervaringen mee? zou ik aya kunnen combineren met bijvoorbeeld salvia? :smoke: Of andere componenten? Bedankt voor het lezen! Grtz
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#2
goed report, kort maar duidelijk! Bedankt voor het delen.
Mooie inzichten gehad. Ik ervaar het vaak dat ik deze soort dingen al weet, maar vaak met een trip (lsd) begrijp en voel ik ze pas echt. Dit neem ik dan weer mee in mijn "waking life".

Hoe was het voor jou om Salvia te gebruiken? ik heb het een aantal keer geprobeerd, maar het enige dat bij mij gebeurd, is dat ik een soort van "out" ga, er gebeurd niet veel en daarna voel ik mij erg slecht.
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mooi trip report (;
Hoop dat je volledig hersteld!
Greets Herbalisme
P
Psychonaut123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor je reactie. Ik heb zelf geen ervaring met lsd. Op je vraag met Salie, ik kan er geen simpel antwoord op geven. Het ligt ingewikkeld. Als je mijn vorige topic leest over mijn bad trip van jaren terug met thc, dan moet je van mij begrijpen dat ik hierna onbewust een angst heb ontwikkeld om bijvoorbeeld keuzes te maken. Ik kon dingen moeilijk overzien, ik was bang om te "vallen". Was erg instabiel. Ik ben hierdoor (die ervaring) erg introvert geworden.
Toen ik begon met salvia, viel ik met mijn neus in de boter, ik viel met mijn gezicht naar voren, zag een groen geometrisch patroon (oog van shiva), en richtte mijn blik vervolgens naar voren. Dat was het effect. Ik hoorde een vrouwelijke stem in mijn linkeroor fluisteren.... ik vind het raar om het hierover te hebben, een psychiater zou me voor gek verklaren. Maar het bang zijn om te vallen was plots verdwenen. Het heeft daarna nog jaren geduurd om dit inzicht te onwikkelen. Ayahuasca helpt mij hierbij.
Nu: wat ik je wel kan vertellen over het gebruik van salie is dat het respect verdient. Gebruik het niet met alcohol en dergelijke... en begin met lagere extracten. Een donkere ruimte, wat kaarsjes aan, inspirerend muziekje erop. telefoon uit. losse kleding. gordijnen dicht. mobiel uit. En het belangrijkste, als je eenmaal het spul hebt geinhalleerd, ga dan niet "scheef hangen". Ik lees hier en daar dat salie erg geschikt is voor mediteren, en dat is niet voor niets. Het heeft iets met trek en duw krachten te maken... Over dat je je slecht voelt na afloop, daar kan ik verder weinig over kwijt, maar of het de salie is die dat gevoel veroorzaakt betwijfel ik... :rolleyes:
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychonaut123 zei:
Bedankt voor je reactie. Ik heb zelf geen ervaring met lsd. Op je vraag met Salie, ik kan er geen simpel antwoord op geven. Het ligt ingewikkeld. Als je mijn vorige topic leest over mijn bad trip van jaren terug met thc, dan moet je van mij begrijpen dat ik hierna onbewust een angst heb ontwikkeld om bijvoorbeeld keuzes te maken. Ik kon dingen moeilijk overzien, ik was bang om te "vallen". Was erg instabiel. Ik ben hierdoor (die ervaring) erg introvert geworden.
Toen ik begon met salvia, viel ik met mijn neus in de boter, ik viel met mijn gezicht naar voren, zag een groen geometrisch patroon (oog van shiva), en richtte mijn blik vervolgens naar voren. Dat was het effect. Ik hoorde een vrouwelijke stem in mijn linkeroor fluisteren.... ik vind het raar om het hierover te hebben, een psychiater zou me voor gek verklaren. Maar het bang zijn om te vallen was plots verdwenen. Het heeft daarna nog jaren geduurd om dit inzicht te onwikkelen. Ayahuasca helpt mij hierbij.
Nu: wat ik je wel kan vertellen over het gebruik van salie is dat het respect verdient. Gebruik het niet met alcohol en dergelijke... en begin met lagere extracten. Een donkere ruimte, wat kaarsjes aan, inspirerend muziekje erop. telefoon uit. losse kleding. gordijnen dicht. mobiel uit. En het belangrijkste, als je eenmaal het spul hebt geinhalleerd, ga dan niet "scheef hangen". Ik lees hier en daar dat salie erg geschikt is voor mediteren, en dat is niet voor niets. Het heeft iets met trek en duw krachten te maken... Over dat je je slecht voelt na afloop, daar kan ik verder weinig over kwijt, maar of het de salie is die dat gevoel veroorzaakt betwijfel ik... :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Een psychiater zou je voor gek verklaren, dat is nou eenmaal zijn/haar werk :wink: Een psychiater werkt vaak te veel volgens het boekje, goed dit onderwerp wil ik nu ff niet aansnijden, dan zijn we 3 pagina's verder.

Ik heb salvia altijd thuis gebruikt, alleen, donkere ruimte, muziekje, alcohol drink ik niet, telefoon ben ik alergisch voor :wink:
Maar ik ben altijd op bed gaan liggen. misschien is dit dan wel niet goed voor het gewenste effect. Ik sta er ook van te kijken dat het erg negatief werkt op me gemoedstoestand. Terwijl ik met elke andere drugs altijd zoo positief ben. Met LSD heb ik me in de meest onmogelijke situaties mijn hoofd nog zo helder gehouden. En ook een coming down heb ik nooit van andere drugs. Toch nog maar meer research doen over Salvia. Nog enige tips voor goede bronnen?
P
Psychonaut123Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mmm, zou het niet eens een "trip"report willen noemen. Ik vind aya geen tripmiddel zoals andere. Het heeft een eigen effect, veel beter en helderder dan paddo's vind ik. Ik zou het eerder een geneesmiddel of een medicijn willen noemen. Spiritueel. Paddo's vind ik eigenlijk maar raar spul. Kan aan mij liggen, heb er wel aparte ervaringen op gehad, sommige zelfs zeer bizar. Ik wil aya iig vaker gaan gebruiken. Heb dit eerder bij een "workshop" gedaan. Veel te duur, en goedkoop spul. Zelf maken met wat duurder materiaal (maar in vergelijking veel goedkoper uit) is zeker de moeite waard. De volgende keer zou ik wel graag "dieper" willen gaan, had nmlk niet zo'n grote dosis. Vond het ook moeilijk om te drinken, begon gelijk over te geven. Vreemd was wel dat dat spul bruin is, maar wat er uit kwam, bijna gelijk daarna was doorzichtig met vies geel erin, jigggg... Ik had ook geen zin in roken in die tijd dat ik onder de "invloed" was. Zou ik het kunnen gebruiken om te stoppen met roken? Ik hoop dan met een hogere dosering van wel. "ik hoop dat je volledig herstelt". --> Dankjewel, ik ben ook in behandeling bij een psycholoog welke mij helpt met mijn trauma('s). Ik combinatie hiermee hoop ik ook op herstel, en stiekem eigenlijk meer dan dat. De ervaring "zei" dat ik iets met mijn creativiteit moest doen. (kunstacademie?) Hoop ook bijvoorbeeld inspiratie op te doen zoals vele andere kunstenaars... Ennn lsd heb ik nog nooit gebruikt, kom er niet zo snel an. Maar goed. Ik laat spoedig van me horen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."