#1
Hoi, bij deze wil ik graag verslag uitbrengen van mijn ayahuasca ervaring welke ik ongeveer een maand geleden heb meegemaakt. De setting was donker, woonkamer, paar kaarsjes aan, matras op de grond, goa muziek erop. Ik heb gekozen voor caapi en cabrerana. Een milde dosering, maar genoeg voor een mooie ervaring. De trip begon als volgt; ik begon een warme sensatie te voelen in mijn lichaam. Vervolgens had ik de ervaring alsof ik uit mijn matras gelift werd, de lucht in terwijl ik daar lag, en ging het "licht in".... het was alsof alles met elkaar verbonden was, en dat alles werd dus dat licht. Ik hoorde ook een mannelijke stem die mij over een en ander wat ik heb meegmaakt gerust stelde. De inzichten die ik heb gekregen; Ik hoefde niet bang te zijn voor iets wat de dood heet (daar ben ik jaren lang bang, of ongerust over geweest, dit in verband met een thc ervariing welke ik ook op het forum heb beschreven) En dat ik altijd mijn gevoel moest volgen, mijn hart moest volgen. En dat ik dat niet moest verwarren met mijn "verstand". Het scheen mij zo, dat dat gevoel, een weg is die de ervaring kleurde. Moeilijk uit te leggen. "Het gaat erom wat je van je leven maakt". Wat je in de tussentijd doet. Constructief bezig zijn dus. Niet in het verleden blijven hangen etc. Uit nare ervaringen kracht halen, en niet langer zielig over doen (en mijn problemen wegdrinken) laat ik het zo maar zeggen dan. Toen ik eenmaal "neerdaalde" zag ik voor mij erg gedetaileerde gezichten, voornamelijk wit van kleur, naar mij lachen, erg mooi. Ik heb ook een probleem om 's avonds in slaap te komen. Ook hier kreeg ik een antwoord op hoe dit op te lossen. Mooie ervaring, ga ik zeker herhalen op de korte termijn. Ik neem dan wel een hogere dosering, of dat wat uitmaakt weet ik niet.
Vraagje overigens: Ik lees weleens dat aya wordt gecobineerd met andere componenten als mescaline. Heeft iemand hier ervaringen mee? zou ik aya kunnen combineren met bijvoorbeeld salvia?
Of andere componenten? Bedankt voor het lezen! Grtz
Vraagje overigens: Ik lees weleens dat aya wordt gecobineerd met andere componenten als mescaline. Heeft iemand hier ervaringen mee? zou ik aya kunnen combineren met bijvoorbeeld salvia?
Of andere componenten? Bedankt voor het lezen! Grtz