Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede keer truffels: Psilocybe Atlantis

Tweede keer truffels: Psilocybe Atlantis

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TuneritusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal, 
ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste tripreport 

Wat: Psilocybe Atlantis Truffels (15 gram)
Waar: Overal en nergens in Amsterdam
Wie: Ik en twee goede vrienden van me, K en J

Ik had al met K, J en nog wat andere vrienden een keer truffels gebruikt maar die keer was niks vergeleken met deze keer.

Het was een heerlijk warme dag en de zon scheen fel, dus ik had er zin in   :mrgreen:

Om 12:00 s' ochtends hadden we afgesproken op een bankje langs het water. J had de truffels bij zich en gaf mij en K allebei een portie van 15 gram. Dit hebben we zo snel mogelijk weggekauwd zodat we snel van de gronderige bittere smaak in onze mond af waren. 

We besloten om een stuk te gaan lopen langs het water (de Amstel/Weespertrekvaart vanaf de Berlage brug om een beeld te schetsen voor Amsterdammers) :P
Bij J kikte de truffels al snel in, na iets van 15 minuten na inname zei hij dat hij allemaal patronen zag in de steentjes in de straattegels.

Ik en K merkte nog niks, maar 10 minuten later zag ik alles ook wat helderder en kleurrijker en K was ook al een beetje aan het spacen.

Toen we besloten wat dieper de stad in te lopen en naar het Safatipark te gaan stond J opeens stil en keek naar een rij huizen. Hij stond een tijdje stil en dit is wat hij zei: 'Hee, wow... deze huizen zijn anders.. want ze zijn verschillend...' ik en K keken elkaar aan en schoten in de lach.

We liepen een lange straat in die uit zou komen op het Safatipark. We zaten al aardig in onze space maar nog niet op de top. Het leek alsof er geen einde aan de straat zou komen! En het was ongelooflijk heet en er was niet echt schaduw te vinden. M'n visie werd een beetje blurry, te vergelijken met als je langs een vuur kijkt. 

We kwamen aan bij het Safatipark. Het moment dat we het Safatipark inliepen kwam de space op z'n hoogtepunt gewoon: BAM! :openmouth:   
Ik zag mensen op een afstand praten en alles wat ik hoorde was: Bibdiebabdieboebdie..Bibdiebabdieboebdie... in een komische stem, ik ging wat dichter bij deze mensen staan en uiteindelijk stond ik naast ze en toen hoorde ik weer hun normale stemmen en was ik een beetje gerustgesteld.

Ik was best geshocked, want de eerste keer dat ik truffels had gebruikt was echt niet zo intens als deze keer.

Het was druk in het Safatipark en er waren allemaal mensen aan het trainen en aan het rennen.
Ik en J gingen op een boomstam zitten en K ging even pissen ergens tussen de bomen en de bosjes.

Mijn space was zeker op zijn hoogtepunt, ik hoorde oerwoud/jungle geluiden en een hevig gezoem dat soms steeds heftiger werd. Samen met het heftiger worden van dit gezoem werd wat ik zag ook steeds heftiger vervormd. Ik was de grip op realiteit echt kwijt en snapte er niks meer van. Voor me zat een rond gat in de grond (best groot zo'n halve meter), ik was opeens echt een soort van gehyperfocused op dat gat in de grond, en het begon tegen me te praten, niet dat het echt iets zinnigs zei maar het was echt een soort diep grommend gemompel.

Ik werd hieruit gehaald toen K terug kwam rennen: 'You guys! What the fuck? Ik ging net pissen en al die bomen en bosjes kwamen op me af'. Ik was eigenlijk een beetje vergeten dat J en K er ook nog waren. J en K stonden een beetje te praten en ik stond op, opeens werd het gezoem dat ik hoorde nog heftiger, maar als ik dan naar J en K keek werd het weer wat minder. Ik vond dit niet chill maar ik ging even in de schaduw zitten en deed m'n ogen even dicht (geen idee hoe lang) dit was heel gaaf en na een tijdje was het gezoem weg.

K raakte een beetje in paniek en wou ergens naar binnen, dus we besloten naar onze vriend T te gaan. 


De weg naar T was super space ik hoorde allemaal muziek terwijl er helemaal geen muziek op stond. Op een moment wisten ik en K echt niet meer waar we waren, maar gelukkig wist J de weg.

Onder weg naar T's huis zag ik twee vrouwen lopen waarvan ik dacht dat eentje m'n moeder was.
Ik dacht: Kut, wat doet m'n moeder hier nou weer!? En ik zei tegen K: 'He, kijk daar is m'n moeder'. Maar volgens mij mompelde ik alleen maar wat in mezelf. Ik bleef naar de twee vrouwen staren en toen ze dichterbij liepen, veranderde ze in twee mongolen: Ze hadden hun hoofd opzij en hun mond wijd open en ik liep er met een grote bocht omheen. :grin:

T wist dat we vandaag truffels zouden doen en liet ons binnen. K ging op het bed van T liggen en het leek ons beter als we hem even met rust lieten. Ik ging op de bank liggen en vanaf dat moment werd mijn trip echt genieten, ik accepteerde wat me overkwam en apprecieerde het (we hebben hier toen een regel van gemaakt voor bij het gebruiken van drugs: Accepteer en apprecieer)  :P Als ik m'n ogen dicht deed zag ik een snelweg van strepen en neonlichten, en de muziek die opstond gaf de maat hiervan aan. Ik zonk echt weg in de bank en vond dit heel fijn.

Ik kreeg van T een winegum, deze stopte ik in m'n mond en het leek net alsof hij samensmolt met m'n lichaam, alsof ik op mijn eigen tong aan het kauwen was. Ik spuugde de winegum uit want ik had echt geen idee hoe ik deze op zou moeten eten  

We besloten om naar een andere vriend te gaan omdat we doorhadden dat we niet op een handig moment waren langsgekomen (verbouwing enzo). Het was maar 5 minuten lopen maar het leek echt een uur, toen we bij vriend D aankwamen vertelde we natuurlijk alles wat er al was gebeurd en dat we er echt niks meer van snapte. Ik ging naar de wc en daar keek ik in de spiegel, m'n gezicht vervormde en golfde, en ik kreeg een lach op m'n gezicht. Soms werden m'n ogen of m'n neus opeens heel groot en andersom weer klein. Toen ik de kamer binnenkwam lag K languit op de bank, en J zat in de tuin heel luid te bellen met een vriend van 'm. 

Ik zag bij iedereen opeens een baard, en ik vertelde K dat hij er echt cool uit zou zien met een baard en D met een franse snor. D heeft niet zoveel ervaring met drugs, dus hij dacht echt wauw deze mensen zijn echt helemaal van de wereld (wat eigenlijk ook waar was). 
Na een halfuur tv-kijken was J nog steeds aan het bellen, ik ging naar hem toe en keek even in z'n oproep lijst, hij had echt allemaal verschillende mensen gebeld waaronder z'n moeder en ik kwam echt niet meer bij van het lachen.

K kwam nog naar me toe om te vertellen dat hij er echt niets meer van snapte, en dat hij geen idee had hoe het normale leven zou zijn. Ik hoorde D nog bellen met een vriend van hem, want hij zou naar het zwembad gaan, ik kon me op dat moment ook echt niet voorstellen hoe je nog normaal een normaal leven kon hebben.

Uiteindelijk is K naar huis gegaan en ben ik nog even met J en D een döner gaan eten. Rond een uur of 6-7 naar huis gegaan en heerlijk geslapen na een :stoned: .

Alhoewel mijn hoogtepunt in de space me eerst een beetje te intens was, vond ik het een hele fijne space toen ik er lekker in zat.

Nog een tip voor mensen die geintresseerd zijn in het gebruiken van truffels:
- Begin binnen, en kijk later of je nog naar buiten gaat. (Ik heb geen spijt dat ik buiten ben begonnen, het was wel een echt avontuur maar ik kan me voorstellen dat het klote is als je bad gaat en je bent buiten).

Er zullen waarschijnlijk nog wel meer trip reports volgen :)

Houdoe
T
TuneritusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oh, zou dit verplaats kunnen worden naar de Trip report sectie? :grin:
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een aantal jaren geleden heb ik ook een dagje in Amsterdam rondgetript, al was dat op LSA en LSD in plaats van truffels. Een erg leuke ervaring was dat, de gebouwen leken de gehele trip over me heen te buigen en groter/kleiner te worden. Ook de treinreis terug naar huis was heel erg apart en verwarrend. :P

Toch trip ik het fijnst in een vertrouwde woning, of nog beter, in de natuur. :)

Bedankt voor je report!
Dernael. :stoned:
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leuk rapport om te lezen.

Een zware trip en dan door de stad lopen, is wel lastig.

Ik heb weleens in een milde truffel trip, gelopen door CS, wat je dan ziet is interessant en grappig. Zoveel gehaastheid. En daarna met de fiets door Amsterdam. Voor mijn gevoel fietste iedereen loei snel, of ging ik zo langzaam. Het was schitterend, ik herinner mij een Japanner (wie anders) die een foto aan het maken was, ik zwaaide, hij maakte de foto, zwaaide ook en lachte terug (zo langzaam ging ik). Let wel, ik sta trippend op de foto en deze wordt nu aan vrienden en familie getoond ergens in Japan :) Het was zo'n connectie van nog geen minuut, die uren leek te duren.
(Ik weet niet of het voor iedereen is, maar ik voel mij prettiger op de fiets dan te voet.)

Blijf schrijven :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."