#1
LANG VERHAAL, be prepared.
Ik weet niet of het heel interessant is, maar hierbij wil ik twee reportjes posten. Ik ben niet zo actief hier (ik lees veel, maar reageer vrijwel nooit), maar vind het toch fijn als ik wat aan het forum âtoe kan voegenâ aan het forum om het zo te zeggen. Tripreportjes zijn leuk om te lezen en tegenwoordig vind ik het ook leuk ze te schrijven, als ik het dan teruglees voel ik de magie weer.
Het eerste report heeft plaatsgevonden op (volgensmij) 1 februari, dit was mijn eerste keer Keta, dit was bij mij thuis en ik heb het report gelijk na afloop geschreven (net nog wel wat dingen aangepast/aangevuld). Het 2e report is van vorig weekend (8 februari) en dat heb ik zojuist geschreven onder invloed van pep, ik herinner me niet alles meer en mân vingers vlogen over het toetsenbord dus ik hoop dat er wat van te maken is haha. Inmiddels ben ik al een uur bezig met herlezen en aanpassen, dus ik ga gewoon op enter drukken en hoor het wel als er iets niet duidelijk is.
Beide keren was ik samen met M, een goede vriend van me. We zijn beide 21 jaar oud.
1e keer Keta:
Vanmiddag eerst pep genomen, wel redelijk veel. Grammetje pp gok ik achteraf. De pep viel lekker, niet super opgefokt maar gewoon lekker energie en alles. Toen we rond middernacht in de âcomedownâ van de pep zaten hebben we een klein lijntje keta genomen (0.1 gram afgewogen). Gelijk toen we de keta hebben gesnoven een ballon met lachgas erbij. Deze trip was vrij kort voor ons gevoel (maar we hebben beiden totaal geen tijdsbesef meer), we vergeleken het met een lachgasballon met 3 patronen die wat langer door ging. Wel super lekker, maar we hadden beide zoiets van dat we nog wel weer willen.
Dus daarna een wat grotere lijn gedaan (0.125 gram ongeveer). Ik was benieuwd naar het âopstapeleffectâ waar ik veel over had gelezen bij K. We zijn toen op de bank gaan zitten, en ook een ballonnetje gedaan (3 patronen), het lukte amper de ballonnen te vullen in verband met de gevoelloosheid. Na de ballon zaten we allebei flink in de trip. De lachgastrip ging zo lekker over in de K, dit is echt magisch. Dit kan ik aanraden, zodat je niet hoeft te wachten op de K.
Het is zĂł moeilijk te beschrijven, maar dingen die ik had waren bijvoorbeeld dat ik een wereldbol zag met alleen maar mijn huis daarop en dan in een keer BAM was ik in mijn kamer, en ik dacht dat mijn kamer vol zat met vrienden terwijl we eigenlijk maar met zân 2en waren. Maar deze dingen waren echt heel realistisch op dat moment. M. is van binnen in zijn lichaam naar het universum gegaan en alle tussenstops ertussen. Ik ben eigenlijk veel in mijn kamer geweest (achteraf denk ik het volgende erover: Ik ben pas 2-3 maanden geleden hier komen wonen, en ik voel me hier heel fijn, in mijn trip vond ik het niet erg hier te zijn, ik voel me hier gelukkig) Soms dacht ik even dat ik âbijkwamâ om het zo te zeggen (ik kan echt niet op de woorden komen om dit te beschrijven). M. zegt: âals je weer âbijkwamâ viel je vrij snel weer een afgrond in waarin je lekker bleef zweven en trippen op weg naar een nieuwe situatieâ. Dit was best heftig omdat je hier totaal geen controle over hebt. Je kunt het zegmaar niet tegenhouden om naar die nieuwe situatie te gaan. Dit moet je ook niet proberen, gewoon lekker gaan met de flow. Soms probeerden we wat te zeggen. Maar mijn stem klonk echt als een robot en we zeiden veelal dingen zoals: wow, wooooow, wat de fak, waar ben ik?, ze nemen me weer mee terug, ik ga weer reizen, wtf, etc. Soms dacht ik oprecht dat ik gewoon normale, goede gesprekken aan het voeren was met M, maar dit was achteraf natuurlijk niet zo. Wat een bullshit kraam je uit op K zeg, gotta love audiofragmenten.
We zijn nu allebei uit die trip en hebben besloten het hierbij te laten voor vanavond, maar we voelen ons nog heeeeel relaxed en de trip is nu een beetje visueel. Denk aan; schuine muren, bewegende schaduwen etc. Het dichtstbijzijnde hoe het beschreven kan worden is zoals de kunst van Escher (zo beschreef M het). M denkt nu dat er meer is in deze wereld. Ik hou vooral veel van de wereld en vind het geniaal wat er allemaal nog te ontdekken is.
Dit is op het moment echt even het enige wat ik kan typen, ik zie redelijk dubbel en lees niet echt meer. We zijn allebei heel lazy/moe (op een chille manier), omdat dit denk ik veel energie van ons lichaam heeft gekost.
Gezien we ons niet meer zo energiek voelden en dachten dat de pep wel was uitgewerkt, wouden we een poging gaan doen tot slapen. We zijn buiten nog even een sigaretje gaan roken, frisse lucht was heel fijn. Toen ik binnenkwam liep ik maar naar de wc want ik was heel misselijk. Daar hoefde ik alleen te kokhalzen, maar de misselijkheid was wel weg daarna. M had trouwens âs middags al een beetje overgegeven, waarschijnlijk het gevolg van veel pep en meer drinken dan normaal. Volgensmij hebben we beide alsnog 3 of 4 uurtjes geslapen deze nacht.
2e keer Keta:
De 2e keer heb ik gedaan van zaterdag op zondag (vorig weekend), ik had vanaf vrijdagmiddag geen slaap meer gehad. Vrijdagavond een feestje gehad op de pep (wellicht ook nog een kort reportje erover, betwijfel of het interessant is. Edit: viewtopic.php?f=21&t=51758). Er zat dus al de nodige pep in mân lichaam, geen idee hoeveel precies. Hierdoor moet ik toegeven dat ik lichte twijfel had, want ik wil mijn lichaam niet helemaal verpesten en het had al het nodige te voortduren gehad (vrijdag feest, geen slaap, amper gegeten etc), daar kwam bij dat de keer ervoor (keta) maar een week geleden was en ik wist niks over tolerantie etc. Ik ging voor een kleine lijn. Laat het duidelijk zijn dat ik niet over de K twijfelde, ik wist dat het hoe dan ook fijn zou worden, ik twijfelde over de schade aan mijn lichaam.
Het was op een verjaardag, we hebben gewacht tot iedereen weg was (die gingen stappen), en toen hebben we het genomen. Ik iets minder dan die vriend waar ik het mee nam. Eigenlijk wou ik eens een sleutelpuntje proberen, dit schijnt een soort âcoke effectâ te geven. Maar M wou los en ik besloot mee te doen. Hoeveelheden weet ik niet, want we waren beide onder invloed en het weegschaaltje was kapot. Telkens als M een ânormale lijnâ neer legde, zei ik âwow dat is geen normale lijn! Dat is 3x zoveel!â. Wie zat nou goed? Het duurde dus even voor we er klaar voor waren haha.
Nou, toen muziekje op, snuifje gedaan, en ook weer lachgas. En het was echt weer wow. Het leek alsof de vrienden waar we op de verjaardag waren allemaal los stonden te gaan op de kamer, ik zag mensen in de lucht zweven en kon ze pakken met mijn hand. Er hing opeens een jongen als een aap aan een kapstok, op een gegeven moment lag er een blonde meid naast me en dat was allemaal okĂ© haha. Ik zei: ik weet dat het niet echt zo is, maar *naam* zweeft daar in de lucht. Nu raak ik âm aan. We zagen ook soms dezelfde dingen, best apart. Dan vroeg hij âzie jij *naam* ook daar staan ravenâ? âNee,âŠ. Oh jawel ik zie hem, ik zie âm!â. Heel grappig. "Ik voel me zo wobwobwob, snap je wat ik bedoel?", "Ja, dat snap ik, zo voel ik me ook man".
Er brandde een kaars in de (verder vrij donkere) kamer, en het leek alsof de schaduw van de vlam echt precies op de muziek bewoog, de hele tijd. De muziek was ook gewoon perfect. Ik ging meebewegen met mijn hand, en dat voelde zĂł intens. En mijn hand leek op een gegeven moment op een gezicht. Overal magnetische velden, je voelt de zwaartekracht die je normaal niet voelt, en overal tintels.
Voor mijn gevoel was deze trip ongeveer 10-20 minuten, maar ik heb audiofragmenten gemaakt en ik denk dat het in realiteit ongeveer een uur was.
Toen kwam er een van de jarigen met zijn vriendin binnen, de vriendin was pas 18 en het uitgaan was 21+. Dit geeft ook aan dat het ongeveer een uur heeft geduurd, want zij zijn dus in die tijd op en neer naar het centrum gegaan etc. Hun waren zeer relaxed (en stoned) en wisten ervan, ze vonden het niet erg dat we daar lagen te trippen, we waren inmiddels voor mijn gevoel ook weer in staat normale gesprekken met ze te voeren en ze vonden het eigenlijk ook wel interessant. We vroegen of zij zich ook 'wobwobwob' voelden, maar ze hadden geen idee hoe dat voelde.
Toen hebben we allebei nog een lijntje gedaan (ik weer een kleiner lijntje dan M). Wat ik herinner was dit meer een âpraterigeâ trip. Uitleggen aan die vrienden wat we voelden en zagen, en gewoon met zân allen chill daar liggen. Dit is verder niet zo interessant denk ik, ik herinner het ook niet echt en weet niet meer wat nu bij de 1e lijn en 2e lijn hoorde.
Later kwamen er meer mensen thuis, en uiteindelijk was het feest voorbij en ging iedereen slapen. Ik heb de hele nacht wakker gelegen, en voelde zelfs nog de energie op te gaan ruimen etc. Toen we naar huis moesten (ik moest rijden helaas), was ik wel redelijk op en heb mezelf maar even getrakteerd op maandag en dinsdag een vrije dag.
Einde
Dat waren mijn reports. Ik vind K echt geweldig en wil het veel verder verkennen en er nog veel avonturen mee meemaken. Een K-hole wil ik ook zeker eens ervaren, alles op zijn tijd. Next up is een sleutelpuntje K, wellicht op een feestje. Ik vind het interessant dat bij K de hoeveelheid die je neemt zoveel verschil maakt op de trip die je gaat krijgen, daar wil ik meer over gaan ontdekken. Ik heb het gevoel dat ik nooit âklaarâ zal zijn met deze drug. Bij XTC weet je eigenlijk een beetje wat de nacht je gaat brengen en het is vrij âvoorspelbaarâ. Bij K zal geen enlke trip hetzelfde zijn als de vorige, en je zult altijd op plekken komen waarvan je daarvoor nog niet wist dat ze bestonden. Beetje vaag uitgelegd en niet met de juiste woorden, maar ik denk dat jullie het begrijpen.
Ik weet niet of het heel interessant is, maar hierbij wil ik twee reportjes posten. Ik ben niet zo actief hier (ik lees veel, maar reageer vrijwel nooit), maar vind het toch fijn als ik wat aan het forum âtoe kan voegenâ aan het forum om het zo te zeggen. Tripreportjes zijn leuk om te lezen en tegenwoordig vind ik het ook leuk ze te schrijven, als ik het dan teruglees voel ik de magie weer.
Het eerste report heeft plaatsgevonden op (volgensmij) 1 februari, dit was mijn eerste keer Keta, dit was bij mij thuis en ik heb het report gelijk na afloop geschreven (net nog wel wat dingen aangepast/aangevuld). Het 2e report is van vorig weekend (8 februari) en dat heb ik zojuist geschreven onder invloed van pep, ik herinner me niet alles meer en mân vingers vlogen over het toetsenbord dus ik hoop dat er wat van te maken is haha. Inmiddels ben ik al een uur bezig met herlezen en aanpassen, dus ik ga gewoon op enter drukken en hoor het wel als er iets niet duidelijk is.
Beide keren was ik samen met M, een goede vriend van me. We zijn beide 21 jaar oud.
1e keer Keta:
Vanmiddag eerst pep genomen, wel redelijk veel. Grammetje pp gok ik achteraf. De pep viel lekker, niet super opgefokt maar gewoon lekker energie en alles. Toen we rond middernacht in de âcomedownâ van de pep zaten hebben we een klein lijntje keta genomen (0.1 gram afgewogen). Gelijk toen we de keta hebben gesnoven een ballon met lachgas erbij. Deze trip was vrij kort voor ons gevoel (maar we hebben beiden totaal geen tijdsbesef meer), we vergeleken het met een lachgasballon met 3 patronen die wat langer door ging. Wel super lekker, maar we hadden beide zoiets van dat we nog wel weer willen.
Dus daarna een wat grotere lijn gedaan (0.125 gram ongeveer). Ik was benieuwd naar het âopstapeleffectâ waar ik veel over had gelezen bij K. We zijn toen op de bank gaan zitten, en ook een ballonnetje gedaan (3 patronen), het lukte amper de ballonnen te vullen in verband met de gevoelloosheid. Na de ballon zaten we allebei flink in de trip. De lachgastrip ging zo lekker over in de K, dit is echt magisch. Dit kan ik aanraden, zodat je niet hoeft te wachten op de K.
Het is zĂł moeilijk te beschrijven, maar dingen die ik had waren bijvoorbeeld dat ik een wereldbol zag met alleen maar mijn huis daarop en dan in een keer BAM was ik in mijn kamer, en ik dacht dat mijn kamer vol zat met vrienden terwijl we eigenlijk maar met zân 2en waren. Maar deze dingen waren echt heel realistisch op dat moment. M. is van binnen in zijn lichaam naar het universum gegaan en alle tussenstops ertussen. Ik ben eigenlijk veel in mijn kamer geweest (achteraf denk ik het volgende erover: Ik ben pas 2-3 maanden geleden hier komen wonen, en ik voel me hier heel fijn, in mijn trip vond ik het niet erg hier te zijn, ik voel me hier gelukkig) Soms dacht ik even dat ik âbijkwamâ om het zo te zeggen (ik kan echt niet op de woorden komen om dit te beschrijven). M. zegt: âals je weer âbijkwamâ viel je vrij snel weer een afgrond in waarin je lekker bleef zweven en trippen op weg naar een nieuwe situatieâ. Dit was best heftig omdat je hier totaal geen controle over hebt. Je kunt het zegmaar niet tegenhouden om naar die nieuwe situatie te gaan. Dit moet je ook niet proberen, gewoon lekker gaan met de flow. Soms probeerden we wat te zeggen. Maar mijn stem klonk echt als een robot en we zeiden veelal dingen zoals: wow, wooooow, wat de fak, waar ben ik?, ze nemen me weer mee terug, ik ga weer reizen, wtf, etc. Soms dacht ik oprecht dat ik gewoon normale, goede gesprekken aan het voeren was met M, maar dit was achteraf natuurlijk niet zo. Wat een bullshit kraam je uit op K zeg, gotta love audiofragmenten.
We zijn nu allebei uit die trip en hebben besloten het hierbij te laten voor vanavond, maar we voelen ons nog heeeeel relaxed en de trip is nu een beetje visueel. Denk aan; schuine muren, bewegende schaduwen etc. Het dichtstbijzijnde hoe het beschreven kan worden is zoals de kunst van Escher (zo beschreef M het). M denkt nu dat er meer is in deze wereld. Ik hou vooral veel van de wereld en vind het geniaal wat er allemaal nog te ontdekken is.
Dit is op het moment echt even het enige wat ik kan typen, ik zie redelijk dubbel en lees niet echt meer. We zijn allebei heel lazy/moe (op een chille manier), omdat dit denk ik veel energie van ons lichaam heeft gekost.
Gezien we ons niet meer zo energiek voelden en dachten dat de pep wel was uitgewerkt, wouden we een poging gaan doen tot slapen. We zijn buiten nog even een sigaretje gaan roken, frisse lucht was heel fijn. Toen ik binnenkwam liep ik maar naar de wc want ik was heel misselijk. Daar hoefde ik alleen te kokhalzen, maar de misselijkheid was wel weg daarna. M had trouwens âs middags al een beetje overgegeven, waarschijnlijk het gevolg van veel pep en meer drinken dan normaal. Volgensmij hebben we beide alsnog 3 of 4 uurtjes geslapen deze nacht.
2e keer Keta:
De 2e keer heb ik gedaan van zaterdag op zondag (vorig weekend), ik had vanaf vrijdagmiddag geen slaap meer gehad. Vrijdagavond een feestje gehad op de pep (wellicht ook nog een kort reportje erover, betwijfel of het interessant is. Edit: viewtopic.php?f=21&t=51758). Er zat dus al de nodige pep in mân lichaam, geen idee hoeveel precies. Hierdoor moet ik toegeven dat ik lichte twijfel had, want ik wil mijn lichaam niet helemaal verpesten en het had al het nodige te voortduren gehad (vrijdag feest, geen slaap, amper gegeten etc), daar kwam bij dat de keer ervoor (keta) maar een week geleden was en ik wist niks over tolerantie etc. Ik ging voor een kleine lijn. Laat het duidelijk zijn dat ik niet over de K twijfelde, ik wist dat het hoe dan ook fijn zou worden, ik twijfelde over de schade aan mijn lichaam.
Het was op een verjaardag, we hebben gewacht tot iedereen weg was (die gingen stappen), en toen hebben we het genomen. Ik iets minder dan die vriend waar ik het mee nam. Eigenlijk wou ik eens een sleutelpuntje proberen, dit schijnt een soort âcoke effectâ te geven. Maar M wou los en ik besloot mee te doen. Hoeveelheden weet ik niet, want we waren beide onder invloed en het weegschaaltje was kapot. Telkens als M een ânormale lijnâ neer legde, zei ik âwow dat is geen normale lijn! Dat is 3x zoveel!â. Wie zat nou goed? Het duurde dus even voor we er klaar voor waren haha.
Nou, toen muziekje op, snuifje gedaan, en ook weer lachgas. En het was echt weer wow. Het leek alsof de vrienden waar we op de verjaardag waren allemaal los stonden te gaan op de kamer, ik zag mensen in de lucht zweven en kon ze pakken met mijn hand. Er hing opeens een jongen als een aap aan een kapstok, op een gegeven moment lag er een blonde meid naast me en dat was allemaal okĂ© haha. Ik zei: ik weet dat het niet echt zo is, maar *naam* zweeft daar in de lucht. Nu raak ik âm aan. We zagen ook soms dezelfde dingen, best apart. Dan vroeg hij âzie jij *naam* ook daar staan ravenâ? âNee,âŠ. Oh jawel ik zie hem, ik zie âm!â. Heel grappig. "Ik voel me zo wobwobwob, snap je wat ik bedoel?", "Ja, dat snap ik, zo voel ik me ook man".
Er brandde een kaars in de (verder vrij donkere) kamer, en het leek alsof de schaduw van de vlam echt precies op de muziek bewoog, de hele tijd. De muziek was ook gewoon perfect. Ik ging meebewegen met mijn hand, en dat voelde zĂł intens. En mijn hand leek op een gegeven moment op een gezicht. Overal magnetische velden, je voelt de zwaartekracht die je normaal niet voelt, en overal tintels.
Voor mijn gevoel was deze trip ongeveer 10-20 minuten, maar ik heb audiofragmenten gemaakt en ik denk dat het in realiteit ongeveer een uur was.
Toen kwam er een van de jarigen met zijn vriendin binnen, de vriendin was pas 18 en het uitgaan was 21+. Dit geeft ook aan dat het ongeveer een uur heeft geduurd, want zij zijn dus in die tijd op en neer naar het centrum gegaan etc. Hun waren zeer relaxed (en stoned) en wisten ervan, ze vonden het niet erg dat we daar lagen te trippen, we waren inmiddels voor mijn gevoel ook weer in staat normale gesprekken met ze te voeren en ze vonden het eigenlijk ook wel interessant. We vroegen of zij zich ook 'wobwobwob' voelden, maar ze hadden geen idee hoe dat voelde.
Toen hebben we allebei nog een lijntje gedaan (ik weer een kleiner lijntje dan M). Wat ik herinner was dit meer een âpraterigeâ trip. Uitleggen aan die vrienden wat we voelden en zagen, en gewoon met zân allen chill daar liggen. Dit is verder niet zo interessant denk ik, ik herinner het ook niet echt en weet niet meer wat nu bij de 1e lijn en 2e lijn hoorde.
Later kwamen er meer mensen thuis, en uiteindelijk was het feest voorbij en ging iedereen slapen. Ik heb de hele nacht wakker gelegen, en voelde zelfs nog de energie op te gaan ruimen etc. Toen we naar huis moesten (ik moest rijden helaas), was ik wel redelijk op en heb mezelf maar even getrakteerd op maandag en dinsdag een vrije dag.
Einde
Dat waren mijn reports. Ik vind K echt geweldig en wil het veel verder verkennen en er nog veel avonturen mee meemaken. Een K-hole wil ik ook zeker eens ervaren, alles op zijn tijd. Next up is een sleutelpuntje K, wellicht op een feestje. Ik vind het interessant dat bij K de hoeveelheid die je neemt zoveel verschil maakt op de trip die je gaat krijgen, daar wil ik meer over gaan ontdekken. Ik heb het gevoel dat ik nooit âklaarâ zal zijn met deze drug. Bij XTC weet je eigenlijk een beetje wat de nacht je gaat brengen en het is vrij âvoorspelbaarâ. Bij K zal geen enlke trip hetzelfde zijn als de vorige, en je zult altijd op plekken komen waarvan je daarvoor nog niet wist dat ze bestonden. Beetje vaag uitgelegd en niet met de juiste woorden, maar ik denk dat jullie het begrijpen.