Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpices/K2 (JWH-x) - Trippen op het toilet

Spices/K2 (JWH-x) - Trippen op het toilet

9 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SnoeischaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat: Spices joint (+/- 0.05gram)
Wie: John
Waar: John zijn slaapkamer (in het buitenland)
Wanneer: 1 mei ‘14

Set: in het moment wel vrolijk/enthousiast (2 maanden geen wiet gerookt), maar daarbuiten had ik vooral het gevoel van je ergens niet thuis voelen. Ik studeerde namelijk al 2/3 maanden in het buitenland.
Setting: slaapkamer van John zijn huis
Relevante ervaring: Wiet/hasj en spacecake

Hieronder staat wat informatie over wat Spices inhoudt en waarom ik het ben gaan roken. Voor puur mijn ervaring kan je die twee kopjes overslaan. Vanwege het lange verhaal heb ik het opgesplitst over meerdere posts.

Informatie Spices
Deze ervaring is al een tijdje terug, maar is me zeker bijgebleven als mijn meest intense aanvaring met drugs tot nu toe, niet dat ik heel veel heb gebruikt nog. Zeker toentertijd niet (2x XTC en 3 maanden waarin ik zo’n 2x per week wiet rookte). Ik ben nog niet veel tegengekomen over deze drug op de forums en juist daarom wil ik mijn ervaring delen zodat anderen wĂ©l goed geĂŻnformeerd eraan beginnen (+ nog wat algemeen advies). Laat me beginnen met wat Spices nou precies zijn, onthoud dat ik toentertijd eigenlijk vrij weinig wist over wat het inhield. Ik ging ervan uit dat ik wiet van slechte kwaliteit ging roken..

Spices, soms ook K2 genoemd, zijn een soort kruiden/bladeren besproeid met synthetische cannaboïden waarvan de bedoeling is dat zij de werking van wiet/hasj nadoen. Het wordt dus gerookt. Er zijn veel chemicaliën die worden gebruikt en het is daardoor lastig tot onmogelijk te zeggen welke chemicaliën op mijn Spices zaten (zeker in het land waar ik zat). Deze chemicaliën veranderen regelmatig om zo de wet te omzeilen, maar na wat research denk ik dat er met name chemicaliën uit de JWH-x klasse in mijn Spices zaten. Veel meer kan ik over JWH-x ook niet zeggen.

Spices worden vaak verkocht als incense en dergelijke en duidelijk “niet” voor menselijke consumptie zoals bij veel research chemicals. Tja, de conclusie is dat Spices dus vrij onvoorspelbaar en gevaarlijk (kunnen) zijn en je niet weet wat je nou eigenlijk rookt. Vandaar dat ervaringen met Spices ENORM kunnen verschillen, ook al haal je hetzelfde merk bij dezelfde leverancier.

Aanleiding
Beetje achtergrondverhaal en hoe ik ertoe kwam Spices te roken, voor geĂŻnteresseerden :grin:

Spoiler
Twee weken voordat ik Spices ging roken leerde ik een Nederlander kennen in een bar; John. Hij deed een paar jaar eerder dezelfde opleiding als mij en werkte nu in de stad waar hij net als mij studeerde tijdens zijn opleiding. Wij kwamen aan de praat doordat ik opeens iemand “techno” hoorde roepen tijdens het bestellen van wat drankjes aan de bar. Drie maanden terug had ik mijn eerste XTC ervaring in een techno club (ik was toen nog in Nederland), en was uiteraard reuze enthousiast dat ik iemand iets hoorde roepen waar ik in korte tijd zo verliefd op was geworden (technooo).

Geen idee wat er mijn drankjes is gebeurd, maar ik en John hebben de rest van de avond samen gepraat over van alles. Het bleek dat hij techno met een “k” bedoelde (tekno), toen nog nooit van gehoord maar zal het snel genoeg gaan waarderen.

We hadden het over muziek, drugs, verblijf in het buitenland en hét meisje die we leuk vonden. Ik wist binnen een paar uur meer van John (en hij van mij) dan sommige mensen die ik al maanden of een jaar als vriend zie. Gek eigenlijk, nooit iemand binnen één avond als vriend gaan zien (zonder drank en drugs :wink: ).

Het zat dus gelijk wel goed en we trokken vanaf toen meer met elkaar op. John had een eigen huis maar later bleek dat hij nog op zoek was naar roommates om zo de huur te verdelen. Hij nodigde me uit om een keer langs te komen om zijn huis te checken. We spraken af bij de bar.

Toen begon hij over Spices, een soort legale wiet zei hij, en wist waar we dat misschien konden halen. Ik voelde me niet thuis in dat land en twijfelde dus ook niet om met hem mee te gaan om Spices te kopen, aangezien wiet mij juist herinnerde aan de mooie tijden met vrienden toen ik nog in Nederland zat.

Na 20 minuten fietsen liepen we een klein pand binnen richting de eerste etage en een deur binnen. Het was een vrij grote en donkere kamer met eigenlijk alleen een toonbank erin waar iemand achter stond. Het was van buiten dus ook niet te zien wat er in het pand zat, hoewel dat niet ongebruikelijk was in dat land. “Get me the stuff Mori buys”, vroeg John aan de verkopen.

We kregen 2 zakjes overhandigd, eentje genaamd “Hot Stuff” en de andere weet ik niet meer. Volgens mij was dat meer een kruid i.p.v. die bladertjes. Eenmaal daarbinnen had ik ook wel door dat het een beetje shady gebeuren was, dat “legale” wiet, maar keek al wel uit naar een jointje roken, ook al verwachte ik niet een hoge kwaliteit.

Binnen 1 minuut stonden we weer buiten en werd John toch wel een beetje paranoĂŻde en we gingen gelijk naar zijn huis want je wilt toch echt niet aangehouden worden zei hij. We zouden het gaan roken in zijn slaapkamer zei hij.

Ervaring #01
We zaten in John’s kamer, ik moest nog wel even wennen aan een nieuwe omgeving maar voelde mij wel vertrouwd bij John en keek uit naar wat “wiet” roken om zo weer even de goede tijden van Nederland terug te halen. John pakte een sigaret uit zijn pakjes en rolde misschien een vingertop aan tabak eruit en vulde deze verder met de Spices die we gekocht hadden.

“Zo’n klein beetje ga je toch nóóit wat van voelen”, dacht ik nog. In Nederland deed ik er wel een stukje meer wiet bij namelijk. John neemt twee haaltjes, laat het even inwerken en neemt daarna nog een haaltje en overhandigd hem aan mij. Ik neem twee hijsjes en houdt de rook iets langer in m’n longen dan ik normaal met wiet zal doen. We lullen wat door en voelen beide nog vrij weinig, terwijl wiet bij mij er juist gelijk inklapt en dan snel afneemt tot een prettige high.


Higher dan ooit
Terwijl ik nog een iets kleiner hijsje neem begint John opeens te lachen. Hij zei dat die zich echt t*ring high voelde opeens en vroeg of ik al wat voelde. “Nee man”, antwoorde ik. Met wiet was ik gewend dat het high voelen net iets later insloeg bij mij dan bij mijn vrienden, maar toen ik nog eens nadacht of ik iets voelde klapte het er echt in als nooit tevoren.

Sooowww, ik kreeg een grote grijns op mijn gezicht en John zag het gelijk dat ik hem ook voelde, terwijl ik 5 seconden eerder nog NIKS voelde. Ik was plotseling meer high dan ik ooit was geweest met wiet. Inmiddels had John nog wat tabak uit een andere sigaret gedraaid en deed er iets minder in dan wat hij ervoor indeed. Hij nam een hijsje en gaf hem aan mij. Inmiddels lag ik lekker achterover op zijn bed en voelde me wel vrij chill dus nam nog een hijsje.

Ondertussen belde John een maat van hem op uit Nederland via Skype. Ik nam nog een hijsje en John zei dat ik echt rustig aan moest doen, waarschijnlijk omdat zijn hijsje van daarnet insloeg. John zei dat z’n hart als een tierelier ging en hij moest lachen om het feit dat het voelde alsof zijn armen zo omhoog zweefden (vergelijkbaar met 30 seconden je armen in je broek doen en hard naar buiten duwen, je armen zweven dan vanzelf naar boven).

Vaagheid
Ik dacht wel even van “oh shit” toen hij zei dat ik rustig aan moest doen. Toen kreeg ik ook hetzelfde als John, dat gevoel alsof mijn armen omhoog begonnen te zweven. We moesten hier enorm om lachen. Kort daarna raakte mijn gevoel van balans ook van streek, wat op zich wel grappig was. Ik lag recht, maar het voelde alsof alles 40 graden gedraaid was ofzo. John begon uit te leggen aan zijn vriend op Skype wat hij voelde en ik lag nog steeds op bed.

Toch wou ik nog een hijsje nemen maar John maakte zo’n goede grap dat ik eigenlijk niks ervan binnen kreeg omdat ik het uit kuchte. Het lachen ging iets van een minuut door toen ik nog een poging wou doen om een laatste hijsje te nemen. Ik inhaleerde maar voelde niks. Ik keek naar beneden met m’n ogen en zag dat de joint nog niet eens aan mijn lippen zat.

“WTF” dacht ik. Ik wou wel een hijsje nemen, maar kon gewoon niet meer die beweging maken om mijn hand richting mijn mond te verplaatsen. In gedachte wel, maar in praktijk niet. Super vaag. Ik keek naar John om te kijken of hij door had hoe dom ik bezig was, maar opeens sloeg de Spices nogmaals in. Dit keer veel harder.

Het klapt er echt te hard in
Binnen vijf seconden kwam er een suis in mijn oor opzetten, beetje het gevoel alsof in een game zo’n granaat ontploft vlak bij je. Jeeeezus. Het ging hierdoor wel vrij snel richting dat ik het niet meer leuk vond en dat ik in mezelf begon te keren. Ik voelde mij ongemakkelijk worden, met name omdat mijn maag pijn begon te doen van het lachen (desondanks) en ik mij niet helemaal prettig voelde bij het feit dat John zat te skypen met voor mij een onbekende.

Ik merkte dat de suis in mijn oor een halve minuut later nog een stand hoger ging en dat m’n hart ook tekeer begon te gaan. Het begon nu wel echt veels te veel te worden. “No fucking way dat dit wiet is”, dacht ik nog. De hele tijd konden we eigenlijk niet stoppen met lachen en ik kreeg boeren opkomen waardoor ik dacht dat mijn maag aanstalten maakte om over te gaan geven.

Een zekere anxiety kwam opzetten, omdat ik niet wou kotsen in John z’n slaapkamer terwijl die vriend dat kon zien. Ik zei tegen John dat ik effe naar beneden ging omdat ik dacht dat ik moest kotsen. “Ja kan, maar je denkt alleen maar dat je moet kotsen, gaat waarschijnlijk wel goed”, zei John. Laatste keren met wiet had ik dit soms ook maar had nooit gekotst. Alsnog ging ik effe naar beneden omdat ik ook behoefte had om even niet op Skype te zitten enzo.

Ik moest een trap naar beneden om het toilet in te gaan. Ik had de hele tijd gelegen op bed en het was echt bizar om te moeten opstaan en een trap af te gaan. Lopen voelde alsof je bij iedere stap verwachte door de grond heen te zakken. Beetje alsof je door een parcours moet lopen waar je weet dat er gaten in de grond zitten, maar heel het parcours bedekt was met een grote laag sneeuw. Alles ziet er dus veilig uit om een stap te zetten, maar in de achterkant van je hoofd verwacht je bij iedere stap naar beneden te vallen. De trap liep ook nog eens in een bocht (zonder leuning) en het was echt een intense ervaring om gewoon veilig beneden te komen. Super lang duurde het ook naar mijn gevoel.

Paniek in het toilet
Eenmaal beneden was ik enorm blij, maar zeker nog niet opgelucht. Ik ging het toilet binnen, waar er zo’n rood schemerlampje hing. Nu ik effe alleen was begon ik na te denken over wat er gebeurde met me en mijn hartslag ging nog een standje omhoog en ik kreeg een enorm drukkend gevoel op mijn borstkas tijdens het ademhalen. Ik werd snel kortademig en leek onregelmatig te gaan ademen terwijl mijn hart veels te hart ging naar mijn gevoel. ik voelde een paniek opkomen dat ik het helemaal niet meer in de hand had. Ook kwamen er steeds meer van die boeren opzetten en leek het alsof ik de kots al kon proeven. Ik ging al recht voor de WC staan voor het geval het eruit kwam.

Toen kwam John even naar beneden om te vragen of alles wel goed ging. Ik zei dat hij zich geen zorgen hoefde te maken en dat hij gewoon met zijn bro kon praten. Ik ben zeker geen persoon die niet zal aangeven als het eigenlijk niet goed gaat, maar met Spices had ik wel heel erg het gevoel dat ik het alleen wou oplossen. John ging dus weer naar boven maar zei dat ik gewoon moest onthouden dat het hoogstens een halfuur zal duren wat ik toen voelde, dit hielp achteraf gezien zeker want ik wist toen helemaal niet hoelang het effect zal hebben.

Ik probeerde me te focussen op ademhaling en leunde tegen de muur achter me, keek iets naar boven en sloot me ogen. JEZUS WAT GEBEURT ER. M’n gevoel van balans was al messed up ervoor, maar mijn hoofd tolde nu als nooit tevoren. Ik wou mijn ogen wel weer openen zodat het zal stoppen, maar dit lukte niet meer. Ze bleven geforceerd dicht, net als dat geforceerde kaken als je veel XTC ophebt. Ik zat vast in mijn eigen hoofd zou je kunnen zeggen.

Closed-eye visuals
Maar ik merkte op dat ik wat vage figuurtjes zag terwijl mijn hoofd nog steeds aan het tollen was. Het trok al mijn aandacht omdat ze leken op die figuurtjes die mensen beschrijven als zij LSD of paddo’s op hebben (zelf nog nooit gedaan). Ik richtte mijn aandacht op de figuurtjes en het tollen van mijn hoofd nam af en de druk van mijn borstkas leek langzaam te verdwijnen.
De figuurtjes veranderden van het ene op het andere moment in daadwerkelijke beelden.

Wat me opviel is dat het niet vage of fantasie beelden waren zoals ik tegenwoordig heb met MDMA. Het waren van die beelden die je op de Natural Geographic ziet enzo. Het begon met van die typische beelden van programma’s over de ruimte en het ontstaan van de aarde. Ik zag beelden waarin de aarde nog helemaal bedekt was met vulkanen en lavameren. Dat de aarde er vroeger zo uitzag had me als kind altijd al geïnteresseerd maar ik realiseerde dat het eigenlijk vrij beangstigend was omdat het voelde alsof ik vlakbij zo’n lavameer stond.

Ik begon echter grip te krijgen op mijn trip, misschien omdat ik doorhad wat er gebeurde en accepteerde dat de beelden die ik zag ook echt beangstigend waren, maar wel tijdelijk waren. Toen veranderden de beelden naar daadwerkelijke herinneringen die ik écht had meegemaakt. Het eerste wat ik zag was een moment van vier maanden daarvoor. Ik liep samen met mijn projectgroep door de gangen van mijn school in Nederland achter een docent aan.

Echt kapot stom dat ik zoiets zag, maar ook weer vet omdat het Ă©cht was en ik goede vrienden was geworden met die personen uit de projectgroep. Het gaf me denk ook wel een beetje het gevoel dat het goed was waar ik doorheen ging. Ik had die vrienden al 2 maanden niet gezien en het voelde gewoon goed dat ik even zo dicht bij ze weer was, ook al herinner ik me wel betere momenten dan langsgaan bij een docent voor feedback :’).

Ik wou anderen dingen zien en dat gebeurde vrijwel direct. Ik kon niet echt bepalen welke herinnering ik te zien kreeg, maar kon wel bepalen hoe lang ik een bepaalde herinnering te zien kreeg. Het was alsof iemand foto’s van elk moment in mijn leven had gemaakt en deze nu met zo’n 20 fps aan mij terug liet zien.

Vergelijk het met een heel heldere en levendige droom waarvan je de dingen wél onthoudt, de inhoud is echter niet zo vaag als mijn normale dromen omdat het echte gebeurtenissen waren. Ik zag verder nog momenten uit vakanties en ook nog dat ik als klein kind met opa en oma naar de kinderboerderij ging. Het was echt super tof om dit te ervaren nadat ik met één been in een bad trip stond.

"Tekno, met een K"
Toen kwam John toch nog maar eens kijken hoe het ging. Ik kon mijn ogen weer openen en vond het eigenlijk heel jammer dat iemand mij uit mijn momentje haalde. Ik opende de deur weer (met enigszins moeite) en zei dat het goed ging. Ik wou eigenlijk nog proberen verder te trippen op het toilet, maar had wel door dat het hem niet meer werd.

Ik ging dus weer naar boven en vroeg hoelang ik op de WC had gezeten. 10 minuten. Het voelde als uren! John vroeg wat ik aan het doen was en ik vertelde hem wat ik had ervaren. John was enorm enthousiast over het feit dat ik kon trippen erop én dat mijn eerste trip zich heeft afgespeeld op het zíjn toilet met het rode schemerlicht haha.

Hij zette nog een tekno nummertje voor mij op . Tot dan toe was ik nog niet helemaal overtuigd door tekno, maar John zei dat het goede was. Ik zette zijn headset op en ging weer liggen op zijn bed en deed m’n ogen dicht. De figuurtjes kwamen nog wel terug en werden na een tijdje zelfs weer vrij hevig, maar de beelden/herinneringen kwamen niet meer terug.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5IcwfSHcPLs[/youtube]
Diplomat - Tantalum Clones , mijn favoriete tekno nummer voor duidelijke redenen :sunglasses:

Wel begreep ik waarom mensen tekno vet zouden vinden en kan het nu zeker waarderen, hoewel techno toch echt mijn main genre is gebleven. De totale ervaring heeft niet langer dan 30-40 minuten geduurd, maar was super intens omdat ik geen eerdere ervaring had met trippen en ik gewoon totaal iets anders had verwacht van Spices. De eerste paar keer waren er geen comedowns.

Aangezien het einde van mijn eerste keer Spices zo ontzettend tof was hebben we nog enkele malen meer Spices gerookt. Ik heb er nooit meer op getript echter. Wel zal ik in de volgende post mijn laatste ervaring ook nog even kort delen en de comedown die volgde.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Erg goed report weer, de eerste ervaring klinkt ook erg bijzonder. Ik moet zeggen dat ik het wel allemaal vrij eng vind klinken, kruiden met (onbekende) psychoactieve stoffen eroverheen die ook elke keer weer anders kunnen zijn.

De comedown die jij beschrijft, klinkt erg als een depressie, die dus getriggerd is door de spices. Het lijkt me dat deze dip/depressie al op de loer lag doordat jij je niet goed voelde in het land waar je verbleef en dat de spices dit nog meer naar boven in je hebben gehaald. Ik denk wel dat het ergens ook wel goed is om bepaalde problemen onder ogen te zien, zoals de minachting (verbeter me als je dit zelf anders zou verwoorden, maar dit maak ik op uit je verhaal) die je (min of meer) voelde voor de lokale bevolking. Je zult het vast ook interessant vinden om een keer psychedelica te doen in Nederland. Geeft denk ik ook een stuk positiever gevoel dan spices, vooral de dagen erna.
S
SnoeischaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ervaring #05
Aangezien het een lang verhaal is geworden, is deze ervaring alleen voor de geĂŻnteresseerden. Het gaat mij meer om de comedown die volgde na deze ervaring.

Spoiler
Mori's Hot Stuff
Het was inmiddels 6 weken later, het weekend voor mijn verjaardag en een paar dagen na mijn terugkomst in de stad (ik was op vakantie geweest). Opmerking over het einde van de vakantie is dat deze niet helemaal volgens plan is gelopen en ik soort van geforceerd was om zo’n 60 uur wakker te blijven zonder in diepe slaap te komen.

Anyway, we zaten in de bar waar ik John leerde kennen en hij wou effe peuken kopen bij de vending machine om de hoek. Er reed een auto langs waaruit Iraanse muziek te horen was en John wist dat het maar één iemand kon zijn; Mori. Mori zag ook John en parkeerde zijn auto vlakbij. Mori was één van John zijn beste vrienden in de tijd dat hij studeerde in de omgeving, en tevens hoe John wist waar hij Spices kon kopen. Mori was strak in pak en zag er super zakelijk en well dressed uit.

Hij stelde gelijk voor om wat Spices te gaan roken en wij stemden in. Ditmaal was er nog een Amerikaanse student die meedeed. Als een echte deskundige had Mori binnen 5 seconden een joint klaar en hij en John begonnen als eerste te roken.

Domheid ingeslagen
Bij hen waren de effecten meteen merkbaar omdat ze écht enorm aan het kloten waren met wie de aansteker nou telkens had. Ik ervoer mij en John niet per sé als heel dom toen wij Spices samen rookten, maar het leek alsof de domheid factor dit keer hoog insloeg. Het deed echt wel 5 minuten voordat ik en de Amerikaan begonnen mee te doen, vanwege de totale onduidelijkheid bij Mori en John wie de aansteker en peuken enzo had.

Best wel hilarisch en ik was al snel op hetzelfde level als hun. Omdat ik gewend was geraakt aan het effect kon ik wel meer hebben zonder bad te gaan, dus rookten we allen volgens mij 2 joints waarvan de tip was gevuld met Spices.

We waren echt super dom bezig want we waren allemaal knetter stoned en aan het lachen buiten die bar, terwijl het al snachts was. De eigenaresse van de bar sloot de bar en kwam nog naar ons toe en zei dat ze wel kon zien wat wij aan het doen waren. Mori en haar bleken nog een verleden te hebben dat niet zo goed gelopen was. Maar ze zal niet de politie bellen werd mij verteld door John (ik maakte echt niks meer op van alles wat niet Nederlands of Engels was).

Puddingbroodje is no more
Op een gegeven moment gingen ik en Mori naar de vending machine 30 meter van ons vandaan om wat drinken te halen. Op dat moment voelde het wel echt alsof Mori en ik grootste maten waren want we hadden enorme lol om niks. We zaten enorm te kutten bij de vending machine en Mori vroeg of ik milk-tea wou. Nee ik wees een andere aan, maar dat bleek ook milk-tea te zijn. Maar we waren beide gewoon enorm traag in het processen van wat de ander nou zei, wat het enorm hilarisch maakte.

We liepen terug naar John en de Amerikaan. John zei dat we echt iets van 7 jaar weg waren en toen ik erover nadacht leek het ook enorm lang geduurd te hebben. Ik had nog honger en wou m’n eerder gekochte broodje verder opeten, maar die was “getaxt” door belastingdienst John. Ik was niet boos ofzo, maar kon het echt niet bevatten dat mijn puddingbroodje was opgegeten. Mijn puddingbroodje bestond gewoon niet meer.

We lachten om alles en niks en Mori liep de hele tijd half op de weg. Ik zag een auto komen aanrijden en zei dat die voorzichtig moest doen. Die auto bleek een politieauto te zijn en hij remde af. Onze harten gingen nog te keer, maar we stopten wel gelijk met lachen en raakte toch wel even in paniek.

“Gewoon Engels lullen en normaal doen”, zei John. De politieauto reed langzaam voorbij, wij stonden daar naar mijn gevoel super awkward “casual” proberen te gedragen. Uiteindelijk niks gebeurd maar daarna toch maar snel naar huis gegaan (inmiddels was ik bij John ingetrokken).

Comedown
Dag 1: Nee, geen zin
Ik ging om 2u snachts slapen na behoorlijk wat Spices joints te hebben weggerookt, veel meer dan normaal, en werd daardoor ook pas 12u later wakker. Ik voelde me enorm kut. Niet als een hangover met alcohol of dip met XTC, maar echt kut. Ik ben tot 10 uur savonds m’n bed niet uit gegaan. Toen wezen douchen en toen kwam de realisatie in me naar boven dat het leven echt heeeeeel kut was en ik gewoon helemaal NIEMAND wou zien. “Why the f*ck ben ik uit m’n bed gegaan”, dacht ik. Dus ging ik weer naar bed en werd de volgende ochtend wakker.

Dag 2: Diep gezonken
Ik had helemaal niks gegeten en moest nu toch echt wel even wat eten bij de supermarkt halen. Met enorme tegenzin en nog dezelfde haat voor alles ging ik naar de supermarkt om flink in te slaan. Ik irriteerde me enorm aan de lokale mensen, die zich vaak juist behulpzaam, vriendelijk en klantgericht opstellen.

Omdat ik me al niet thuis voelde in die omgeving nam ik dit gedrag van anderen eigenlijk nooit al als goed op, maar dit werd tot zulke hoogtes gedreven (met de Spices comedown) dat ik serieus de neiging had om iemand vol op z’n bek te slaan (terwijl deze eigenlijk alleen maar goede bedoelingen had als ik erop terugkijk). Ik ben totaal geen gewelddadig persoon en heb sinds m’n basisschool ook nooit meer gevochten of iets.

Maar toen had ik gewoon totale haat aan het feit dat er mensen om me heen bestonden en wou helemaal NIKS te maken hebben met mensen om mij heen. Dit ging zover dat ik mijn boodschappen niet afrekende. Niet omdat ik niet wou betalen ervoor, maar omdat ik niets met de caissiùre te maken wou hebben. Ik ben dus doorgelopen langs de kassa, heb mijn boodschappen ingepakt en ben weggelopen. Dit kan vrij makkelijk in dit land omdat de gemiddelde inwoner niet eens snapt wat “stelen” is. Niet om verder stoer te doen ofzo, maar het toont wel aan hoe laag ik persoonlijk was gezonken.

Eenmaal thuis ook hele dag in m’n bed gebleven en verder m’n situatie lopen haten. Ik was er gewoon helemaal klaar mee om te verblijven in dat hele land en te moeten dealen met al het negatieve dat in me opkwam. Ik ging savonds weer vroeg slapen en de dag erna had ik weer lessen en was het tevens mijn verjaardag.

Dag 3 en jarig: Kleine ups, diepe downs
Ik had totaal geen zin om jarig te zijn omdat dat inhield dat mensen blij tegen me zouden lopen doen en ik gewoon helemaal geen zin had daarin. Ik snap dus ook eigenlijk niet zo waarom ik wel besloot naar de lessen te gaan die dag, aangezien ik ze makkelijk kon missen zonder problemen.

Ik heb me wel zoveel mogelijk afgesloten die dag. Stomweg, of juist logischerwijs, verdween de negativiteit toen een meisje zag dat ik me kut voelde en juist vroeg of ik naast haar kwam zitten. Zij was ook Nederlands en ik had haar daar leren kennen. Vond haar wel leuk omdat ze me deed denken aan hét meisje dat ik lange tijd leuk heb gevonden. Misschien daarom ook dat alleen zij me weer effe normaal kon laten voelen door een simpel gebaar van haar kant uit.

Op weg naar huis voelde ik me beter en toen ik thuis was wilden mijn ouders Skypen. Ik had daar eigenlijk helemaal gen zin in maar stemde toch maar toe. Ze hoorden eigenlijk gelijk wel dat ik me niet top voelde en begonnen te vragen waarom. Ze wisten ook wel dat ik me niet helemaal thuis voelden daarzo dus begonnen daar over te praten en het viel gewoon helemaal verkeerd. Mijn moeder had me nog nooit zo verkeerd begrepen en ik nam het haar zeer kwalijk dat ze ervoor zorgden dat diezelfde negativiteit van eerder weer op kwam zetten door haar.

Ik heb dus eigenlijk gewoon opgehangen en heb mezelf weer een paar uur helemaal afgezonderd tot dat wat andere studenten zeiden dat ik moest komen naar de bar om mijn verjaardag te vieren. Dit uiteindelijk toch gedaan en een goed gesprek gehad met een vriend over een ander onderwerp waar ik mee zat.

Lange termijn
De dagen erna voelde ik me nog wel negatief, maar niet meer in de zin dat ik alles haatte. Twee weken later waren mijn ouders tijdens hun vakantie in de buurt van waar ik studeerde en zag ik hen weer na 4 maanden. Het was goed om hen weer te zien en ik voelde me nog steeds wel schuldig dat ik gereageerd had als ik had gedaan op mijn verjaardag tegen hen. Ik heb niks lelijks gezegd tegen hen, maar dacht het wel na dat Skype gesprek.

Waarom, kon ik alleen maar denken. Na een week gingen mijn ouders weer weg, maar dit keer lieten zij mij wel achter met goede moed om de laatste tijd van mijn verblijf succesvoller af te ronden.

Sindsdien heb ik nog wel maandenlang last gehad van extreme moeheid. Van die dagen dat ik gewoon echt mijn ogen niet meer kon openhouden (vaak tussen lunch en avondeten), ook al had ik vaak meer dan 8 uur geslapen die nacht. Ik heb toen nog een halfjaar lang vaak overdag geslapen terwijl ik dat normaal eigenlijk nooit deed.

Ik ben vergelijkbare reports tegenkomen van anderen en acht Spices daardoor ook als één van de hoofdoorzaken aan van die moeheid, hoewel andere factoren ook een rol zullen hebben gespeeld. Inmiddels voel ik me wel een stuk fitter en heb ik geen last meer van die extreme moeheid

Conclusie
Tja.. Spices. Wat zal ik zeggen. Misschien zoals John; een mix tussen paddo’s, wiet en coke (met in mijn geval een agressieve versie van de XTC comedown)? Zal ik het aanraden? Mwa, uiteraard ben ik geneigd om te zeggen nee. Zie het nut ervan in Nederland ook niet zo in.

Maar als je het wat slimmer aanpakt dan ik heb gedaan kån het wel een leuke drug zijn op zich maar er is vast wel wat beters te vinden. Denk dat de intensiteit van de eerste keer vooral te maken had met het onderschatten ervan. Onthoud alleen dat Spices onvoorspelbaar zijn qua effect vanwege de vele chemicaliën die erin kunnen zitten. Ikzelf ging verder de mist in op meerdere gebieden, dus zorg dat je niet dezelfde fouten maakt als deze:
- Mijn gedachtes waren verre van op orde in het desbetreffende land en voelde me 80% van de tijd gewoon klote
- Ik ging uit van een totaal andere ervaring en werd daardoor overrompeld
- Mijn laatste keer Spices had ik gewoon veels teveel gerookt ervan i.c.m. een slechte mindset en 60+ uur niet goed te hebben geslapen enkele dagen ervoor

Eigenlijk waren alleen die 10 minuten van intense CEV’s op het toilet bij John het waard (was altijd grappig om daar weer te gaan plassen). Reeds heb ik nog geen verdere ervaring met psychedelica, maar ik verwacht wel dat paddo’s iets beters zullen opleveren. Het gelach, opstijgende armen en overall high waren okĂ©, maar als dat het enigste was dan zal ik voortaan lekker wachten totdat ik weer in Nederland ben. Sowieso doe ik nooit meer Spices vanwege de slechte associatie met de comedown omdat ik me iets van 3 dagen een ander persoon voelde die haat aan alles had.

Heb ik spijt? Ik denk van niet. Ik denk dat iedereen wel eens zichzelf tegenkomt met gebruik van drugs en dat er wijze lessen uit te halen zijn. Een dag nadat mijn ouders weg waren voelde ik me toch nog even down totdat ik een oude man met zijn kleinkinderen tegenkwam. Eigenlijk wou ik niet begroeten, maar de oude man keek op en groette me met een lach om zich daarna weer op de kinderen te richten. De kinderen zwaaiden ook blij naar mij dus ik groette eigenlijk soort van verbaasd terug.

Toen ik de hoek om ging kon ik eigenlijk wel janken erom, omdat ik me realiseerde dat de lokale mensen niet het kwaad waren (zoals ik ze voor mezelf had neergezet). Het was ikzelf die het kwaad was maar dit al die maanden niet wou inzien. Ik heb toen besloten er nog wat van te maken van mijn laatste maand daarzo. Mijn dieptepunt was voorbij en ik kan positief terug kijken op mijn laatste maand in dat land. Ik ben toen samen met John terug naar Nederland gegaan en wij zijn nog steeds vrienden. Ik neem hem ook zeker niets kwalijk.

Misschien had ik gewoon een kwaad goedje nodig om het kwaad in mezelf aan het licht te brengen? :rolleyes: .
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nu je tweede gedeelte pas gelezen. Ik dacht eerst dat het het hele stuk nog is was. Erg waardevol stukje tekst. Ik ben altijd blij als mensen wat schrijven over een minder bekend middel. Niet dat dit ook maar enigzins op mijn lijstje stond. Maar vaak word er niks geschreven over de minder interessante of bekende middelen. Juist de positieve ervaringen worden gedeeld vaak.

Alle "Ik had het geweldig op een feest met XTC" verhalen kennen we nu wel.

thanks voor je info erg waardevol dit.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maar goed en duidelijk geschreven report. Het is duidelijk wel iets waar je mee op moet passen. Dit moet je altijd met iedere RC maar hierbij heb je dus ook echt geen enkel idee wat je naar binnen werkt. Bij sommige RC's kun je nog afleiden wat het zou moeten doen aan de structuur van het molecuul. Dit lijkt andere koek. Gelukkig is het voor jou een waardevolle ervaring geworden.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lang verhaal, maar goed geschreven! Interessant om eens iets over synthetische cannabinoiden te lezen. Er gaan toch een hoop rare verhalen de ronde over die shit. Wat mij aan spices tegen staat is dat je geen idee hebt welke stof je precies tot je neemt. Ik heb zelf 1 synthetische cannabinoide gebruikt, namelijk 5F-AKB48. Ik heb echt specifiek die stof opgelost in een e-liquid gekocht omdat ik er toch wel eens benieuwd naar was als veelvuldig blower. Ik heb het toen een paar keer gebruikt en vond het sterker als wiet maar een stuk minder aangenaam, trippen erop heb ik helaas nooit gehad. Wel was ik er trouwens ook elke keer een stuk brakker van als van wiet. Je kent vast wel dat brakke gevoel na een dag van 10 joints roken, dat had ik daar ook mee maar dan van bescheiden doseringen.
S
SnoeischaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
ooscaar zei:
Ik denk wel dat het ergens ook wel goed is om bepaalde problemen onder ogen te zien, zoals de minachting (verbeter me als je dit zelf anders zou verwoorden, maar dit maak ik op uit je verhaal) die je (min of meer) voelde voor de lokale bevolking. .
Klik om te vergroten...

Minachting klinkt zo heavy, maar is idd wel waar het zo'n beetje op neer kwam. Spices versterkte dit (en mijn ongeluk) een shitton nog eens.

ooscaar zei:
Je zult het vast ook interessant vinden om een keer psychedelica te doen in Nederland. Geeft denk ik ook een stuk positiever gevoel dan spices, vooral de dagen erna
Klik om te vergroten...

Dat ben ik ook zeker van plan! Ik heb wat 2cb kunnen regelen waarmee ik binnenkort ga beginnen (15-20mg). Kort daarna zal ik waarschijnlijk 1.5-2gr gedroogde paddo's nemen (gedroogd is zo'n 10x sterker als vers toch?).

bobsacamano zei:
Erg waardevol stukje tekst. Ik ben altijd blij als mensen wat schrijven over een minder bekend middel. Niet dat dit ook maar enigzins op mijn lijstje stond. Maar vaak word er niks geschreven over de minder interessante of bekende middelen. Juist de positieve ervaringen worden gedeeld vaak.

Alle "Ik had het geweldig op een feest met XTC" verhalen kennen we nu wel.

thanks voor je info erg waardevol dit.
Klik om te vergroten...

Thanks! Ja het is uiteraard leuker om positieve ervaringen te delen. Sinds XTC vaak de eerste drugs is, is dat ook gewoon geweldig :grin:.

Psychedelibee zei:
Lang verhaal, maar goed geschreven! Interessant om eens iets over synthetische cannabinoiden te lezen. Er gaan toch een hoop rare verhalen de ronde over die shit. Wat mij aan spices tegen staat is dat je geen idee hebt welke stof je precies tot je neemt.
Klik om te vergroten...

Deze was wel echt lang ja haha, maar goed om te horen! Die rare verhalen zitten dus zeker een kern van waarheid in. Het lastige eraan is dat je idd gewoon niet weet welke stof er in zit. Misschien zitten er goede tussen, maar dat weet je in meeste gevallen gewoon niet. Daardoor zal ik het ook afraden aan anderen.

Psychedelibee zei:
Ik heb zelf 1 synthetische cannabinoide gebruikt, namelijk 5F-AKB48.
Klik om te vergroten...

Ah oke, was het dus niet echt waard neem ik aan. Zeker niet omdat je niet die 10 minuten trippen als mij heb gehad :P . Heb zelf nooit meer dan 4/5 joints op een dag op gehad, maar kan me voorstellen dat het vrij verrot aanvoelt het gevoel dat je er 10 op hebt (met 5F-AKB4:sunglasses:. Was die laatste keer met Spices niet eens super brak ofzo, maar gewoon geen zin in wat dan ook. Had wel genoeg energie, maar wou er totaal niks mee doen.

No more Spices for me, ik houd het lekker bij wiet.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik raad je wel aan om die 2c-b te laten testen, want de kans is erg groot dat je pillen geen 15-20 mg zijn (als je dit bedoelde). Is vaak dealerpraat en de pillen liggen vaker (meestal) rond de 10/12 mg. Veel plezier in ieder geval en we zien vast wel weer een leuk reportje verschijnen! :)
S
SnoeischaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
ooscaar zei:
Ik raad je wel aan om die 2c-b te laten testen, want de kans is erg groot dat je pillen geen 15-20 mg zijn (als je dit bedoelde). Is vaak dealerpraat en de pillen liggen vaker (meestal) rond de 10/12 mg. Veel plezier in ieder geval en we zien vast wel weer een leuk reportje verschijnen! :)
Klik om te vergroten...

Ik kan het in poedervorm kopen, dus de dosis bepaal ik zelf. En ik koop het over van een vriend van John dus dat vertrouw ik wel, hij gebruikt het zelf ook dus. Heb al eerder MDMA kristallen gehaald via hun dealer die waren getest op 75% puurheid +/- (precies weet ik niet meer). Ik denk dat 2cb van dezelfde dealer komt, maar dit check ik nog wel even. Bij poeder testen moet je toch 100mg +/- geven? Dat gaat hem niet worden want dan heb ik niks meer over :P.

Trip reportje zie je wel verschijnen als ik er nog wat interessants over weet te schrijven. Als het me goed bevalt doe ik wellicht op een festival eind deze maand de nexus flip (MDMA+2CB). Waarschijnlijk 90-120mg MDMA en 15mg (?) 2CB na +T2:30ish. Maar eerst maar eens kijken hoe het bevalt (alleen 2cb) :grin:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snoeischaar zei:
Ah oke, was het dus niet echt waard neem ik aan. Zeker niet omdat je niet die 10 minuten trippen als mij heb gehad . Heb zelf nooit meer dan 4/5 joints op een dag op gehad, maar kan me voorstellen dat het vrij verrot aanvoelt het gevoel dat je er 10 op hebt (met 5F-AKB4:sunglasses:. Was die laatste keer met Spices niet eens super brak ofzo, maar gewoon geen zin in wat dan ook. Had wel genoeg energie, maar wou er totaal niks mee doen.

No more Spices for me, ik houd het lekker bij wiet.
Klik om te vergroten...
Nee het was het niet waard inderdaad. Het effect zelf vond ik al een stuk minder chill als wiet, ondanks dat het er wel heel veel op leek. Maar de brakheid de dag erna was gewoon zwaar klote. Ik houd het ook gewoon lekker bij cannabis.

Snoeischaar zei:
Kort daarna zal ik waarschijnlijk 1.5-2gr gedroogde paddo's nemen (gedroogd is zo'n 10x sterker als vers toch?).
Klik om te vergroten...
Klopt, 2gr gedroogd staat inderdaad ongeveer gelijk aan 20gr vers.

Snoeischaar zei:
Ik kan het in poedervorm kopen, dus de dosis bepaal ik zelf.
Klik om te vergroten...
Realiseer je wel dat de uitslagen die het testcentrum doorgeeft in mg base is en de uitslag van poeder in % base. Dus 20mg poeder is per definitie minder dan een pil met 20mg. Om dan dus precies te weten hoeveel base je van een poeder afweegt moet je eigenlijk wel het % base in je poeder weten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."