Een maand na ons tweede feest, wilden we alweer. Eigenlijk houd ik altijd 2/3 maand tussen het gebruik van XTC maar voor oud en nieuw wilde ik een uitzondering maken. Gedaan dus.
Locatie; Bij een vriendin thuis, woonde in een ruime studio nabij de binnenstad.
Datum; 31 december 2011.
We besloten weer met dezelfde groep, die steeds hechter werd een derde feest met oud en nieuw te doen. Enkelen van ons woonden in het midden van het land en daar gingen we heen. We zouden eerst bij een vriendin van ons allen gaan chillen, daar wat innemen en daarna hadden we kaartjes voor een oud en nieuw feest. We wisten nog niet echt wat voor feest eigenlijk.
2030
Ikzelf was er pas rond 2030, aangezien ik eerst nog had gewerkt, mezelf had opgefrist en mn spullen had gepakt. Samen met een goede vriend gingen we met de auto naar het huis van een vriendin. Hier aangekomen groetten we iedereen, was fijn om m'n redelijk nieuwe vrienden weer te zien. Natuurlijk had iedereen er weer veel zin in en konden we eigenlijk niet wachten.
2230
Sommigen begonnen nu al met innemen, we wilden om 000 wel lekker aan het spacen zijn. Zo gezegd, zo gedaan. Ikzelf wachtte nog even en ging met 3 mensen mee naar het huis van een andere vriendin om wat op te halen. Hier dronken we nog even een bak koffie en gingen terug.
2300
En ja hoor, we kwamen terug en de eerste was al lekker aan het gaan. Was een mooi gezicht, sommigen waren nog lekker aan het kletsen en een vriend van ons ging al echt superhard. De rest besloot uit solidariteit ook maar te nemen.
2330
Diegene die als eerst zo hard ging, ging nu ineens een stuk minder en vond het even niet meer chill. Iedereen steunde hem goed en jammer genoeg was het bij hem een beetje uitgewerkt al. De rest begon nu ook flink te spacen al. Zelf vind ik het altijd chill om met iemand een stuk te gaan lopen, voordat m'n trip begint. Ik ging samen met een vriend van me een stukje lopen. Ik merkte echt al aan mezelf dat het al flink begon, en bij die vriend van me ook al.
We zijn toen even gaan zitten, ik kende hem niet zo heel goed dus ik vond het chill om hem te leren kennen. We hadden echt goeie gesprekken, vooral over discriminatie. Hijzelf heeft een kleurtje en vertelde me over dingen die hij had meegemaakt, ik vond het fijn om naar hem te luisteren en hij kon goed z'n verhaal kwijt. We waren zo diep in gesprek dat we de tijd waren vergeten. Rond 2355 renden we naar huis, wat ook heel chill is tijdens je space. en waren we net op tijd.
0000
Ja ja, het moment waar iedereen op had gewacht. We hadden samen afgeteld en Bohemian Rhapsody van Queen klonk echt keihard door de kamer. Wat een moment. Iedereen knuffelde, kustte elkaar en er was zoveel liefde, haha.
Snel naar buiten, het vuurwerk was echt magisch! Een vriend van me had ook veel vuurwerk mee en ik heb hier echt met open mond (Of malende mond) naar staan kijken, zo mooi. Natuurlijk was iedereen buiten en ik heb serieus nog nooit zoveel mensen een hand gegeven en gelukkig nieuwjaar gewenst. Was zo mooi om wildvreemden een hand en soms zelfs een knuffel te geven, haha. Volgens mij had iedereen goed in de gaten wat er gaande was met onze groep.
100
Rond een uur of een gingen we naar het feest. Was een supervette wandeltocht, nog meer mensen en nog meer handen en knuffels van iedereen. Aangekomen bij het feest stond ik te kijken van de locatie.
Een 3 verdieping tellend kraakpand met op elke verdieping een ander muziekgenre, wow! Eenmaal binnen gingen we meteen naar de 3e verdieping. Hier werd psytrance gedraaid en lagen overal banken, matrassen. Echt iedereen was hier aan het spacen, heerlijk! We probeerden met een man of 5 wat te dansen, op psytrance, muziek waar ik niet echt gek op ben. Dit ging natuurlijk voor geen meter. De muziek dreunde zo hard joh!
Ik was nog steeds ieeeedereen een hand en knuffel aan het geven. Opeens liep er iemand verkleed als een smurf, helemaal blauw geschminkt en met een smurfenhoed. Ik had het niet meer, ik liep eerst naar een vriend van me toe om te vragen of ik daar echt een smurf zag. En ja hoor, ik rende erop af en gaf de beste man een knuffel. Hij was duidelijk op hetzelfde level als mij en we hebben even staan praten.
200
Het was inmiddels 2 uur en we gingen nog allemaal lekker, iedereen pakte geleidelijk aan een beetje bij. Nog steeds was ik op de 3e verdieping, ik stond lekker (gratis) ijswater te drinken en was lekker aan het dansen. Opeens zag ik iemand die ik weleens zag lopen in m'n eigen stad. Ik liep naar hem toe en hij herkende mij ook, we waren meteen beste vrienden. We knuffelden lekker en hadden goeie gesprekken over muziek. Ook hadden we het over XTC en hoe chill dat is. Hij deed het voor 't eerst, vond ik supermooi.
300
Die jongen waarmee ik aan het begin van de avond goede gesprekken mee had, was ook lekker aan het dansen en samen met hem ging ik even lekker op die gekek psytrance muziek. Ik weet nog dat we dachten dat we echt lekker aan het dansen waren. Een vriend van ons had een filmpje gemaakt en de volgende dag zagen we dat we er echt als zoutzakken bij stonden, haha.
Met een andere vriend van me besloot ik op verkenning te gaan in het gebouw. We leerden heel veel nieuwe mensen kennen op deze tocht. Op de 2e werd een beetje drumm n bass gedraaid en op de 1e een beetje rock, hiphop. heel chill allemaal
Ik stond weer even lekker te dansen en opeens paktte een meisje uit het niets mijn pet af. Ze deed hem zelf op en begon een beetje bij me te dansen en ik genoot hier natuurlijk van. Na wat geknuffeld te hebben en mn pet terug, ging ik verder op verkenning. (Met XTC heb ik altijd een enorme drang om rond te lopen) Ik nam afscheid van het meisje en ging verder.
Ik kwam wat mensen tegen met wie ik hier was, zij stelden me weer voor aan weer nieuwe mensen en het bleek weer dat ik diegene ook vaag kende. Supergrappig vond ik dit, ook had ik weer ellenlange en goede gesprekken met deze jongen.
400
Het feest kwam lekker op gang en ik was weer op de psytrance verdieping te vinden, er waren best wat mensen die zich heel alternatief kleden, er was een persoon waarvan ik niet weet of hij een man of vrouw was, uiteindelijk kwamen we erachter dat het een man was. Een vriend van me raaktte in gesprek en hij had kattenlenzen in, ik ging hier zooo hard weer op, sjonge hee. Heb hem wel 100 knuffels en handen gegeven en de beste wensen gedaan. (Wat ik de hele avond bij iedereen deed)
500
Rond 5 waren we wel uitgedanst, we besloten het feest te verlaten en voor een grote wandeling te gaan. Uiteindelijk kwamen we bij een brug in de stad en hier hebben we heerlijk gechillt. Ik weet nog dat ik en een viend iedereen nog steeds een gelukkig nieuwjaar wensten. Hij was zo hard aan het spacen dat hij rare dingen zei zoals "Beste mensen" en "Gelukkig Nieuwhaar" Tot op de dag van vandaag gebruiken we dat nog steeds
![:)]()
.
We hebben daar een beste tijd gezeten en gechillt, af en toe met mensen gepraat die vaak superdronken waren. Waren ook mooie gesprekken.
630
Rond half 7 gingen we terug naar huis, was een leuke route door de stad en thuis aangekomen chillden we nog wat en gingen we voldaan slapen. Ik heb nog een tijdje gebeld met een meisje waarmee ik destijds wat scharrelde.
De volgende ochtend moest ik helaas vroeg weg, ik moest die dag optreden met mijn band (Wat echt verschrikkelijk kut was met zo'n kater en ik niemand kan aanraden) De rest heeft daar nog 2 dagen gechillt.
We planden ons volgende feest in februari 2012!