Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn ervaringen over 2 jaar gebruik en vragen hieruit

Mijn ervaringen over 2 jaar gebruik en vragen hieruit

2 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TaoofXLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi ik vond het mooi om te lezen wat de verschillende ervaringen waren van mensen. Daarom wilde ik mijn ervaringen ook delen in de hoop jullie ermee te entertainen en misschien zelf nog iets eruit te kunnen halen.

iets minder dan 2 jaar geleden ben ik begonnen aan x door mijn beste maat en hier ben ik hem eeuwig dankbaar voor. In het verleden heeft mijn pa alles uitgegeven aan coke en hierdoor ben ik extra voorzichtig geweest met drugs. Veel wist ik niet over x het enige wat ik wilde weten was dat het niet verslavend was in verband met mijn verleden. Mijn maat had zich wel ingelezen over xtc en stelde voor om thuis te gaan gebruiken met 2 vriendinnen (1 ervan erg ervaren) van hem waarmee hij met x in aanraking is gekomen en op Defqon voor het eerst heeft gebruikt.

De host waarbij we het gingen gebruiken was de ervaren dame en die had lachgas patronen ingekocht wat ook erg leuk was om te doen. Dit zou dus mijn eerste ervaring worden en had helemaal geen verwachtingen voordat ik hierin ging. Zo zaten we dus rond middernacht op de bank in een klein en knus kamertje en het was tijd om de pillen in te nemen. Ze vonden mij heel erg relaxt overkomen voor de eerste keer van inname en ik voelde wel gezonde spanning. De kamer was lekker warm en de muziek was goed dus ik dacht ok kom maar misschien voel ik er wel helemaal niks (en dat zou ook best zijn) van aangezien wiet ook niet zoveel doet bij mij dacht ik bij mezelf.

Maar 30 minuten later zou ik te weten komen dat die 2 niet te vergelijken zijn. We deden ondertussen een lachgas patroontje wat echt heerlijk was voor 10 seconden (vroeg me wel gelijk af of dit wel zo slim was). Maar ik ga snel mee met anderen omdat ik niet mezelf wil laten kennen.
Op gegeven moment werden de stemmen helderder, ik werd stiller om het allemaal in me op te nemen terwijl de mensen elke 20 seconden vroegen of het wel goed ging, bij hen was het blijkbaar ook aan het inklappen :tearsofjoy: . Ik knikte ja met een dikke grijns op mijn gezicht en voelde mijn handen tintelen en een warme gloed kwam van binnenuit en verlamde de delen waar het langskwam vooral het deel rond het kruis die ik op een gegeven moment niet meer voelde. de warmte van de kamer voelde zo lekker en ik genoot van alles om mij heen. Ik snapte nu waarom drugs zo populair was en later ook waarom mijn vader er jammer genoeg kapot aan gegaan is. De dames vond ik zo mooi om te zien en aangezien ze een klapbank had maakten we er snel een bed van en lagen we al snel met zn 4en te chillen op de bank. Ik had het idee dat ik meer in mezelf getrokken was doordat ik overweldigd was met al het gevoel.

Een half uur of uur later, besef van tijd was weg, moest ik beginnen met bewegen en wilde ik dingen doen. Zelf begon ik te praten en snel ook terwijl ik over het algemeen wat stiller ben en zeker niet zo snel praat! De meiden begonnen elkaar een schouder massage te geven waar ik intens van genoot want het meisje trok haar shirt uit (nee niet helemaal topless jongens :tongueout:)en het was een waar genot om te zien. Zo zacht en mooi heb ik een vrouw nog nooit kunnen waarnemen. Aangezien ik zelf wel wat wist van thaise massages stelde ik voor om het uit te oefenen en wat voelde dat toch zacht! Het geven ervan was zo heerlijk. Begon wel aardig te zweten ondertussen door de inspanning en warmte in de kamer.
We deden een lachgaspatroon waardoor ik even van de wereld leek te zijn en alles in slowmotion hoorde wat heel erg vet was. Zelf werd ik ondertussen weer wat stiller en chiller en pakte een kaars en zat er gewoon naar te kijken en vast te houden wat een genot was alles.
Op gegeven moment raakten de anderen een beetje uit de flow terwijl ik nog aardig hard ging. Ik wilde voluit ademen maar voelde me bewust van de anderen die er al uit waren en besloot mezelf in te houden omdat het anders zou lijken alsof het niet goed met mij ging.

Misschien ging ik wat te hard aangezien ik later op de bank lag en iedereen weg was en ik beelden zag toen ik mijn ogen half dicht hield. Het was een soort draaifilm waarin grafstenen en donkere beelden voorbijkwamen. Het was verder niet eng maar verbaasde me er wel over. De hallucinaties zijn ook niet zo heel normaal te zijn kwam ik er later via mijn maat achter.

Na zo een 6 a 7 uurtjes werd het buiten wat lichter en de host sliep in haar bed en ik besloot naar huis te gaan. Dezelfde dag had ik moeite met slapen maar ik voelde me de komende paar dagen nog steeds euforisch en zat op gegeven moment ook een uur op bed voor me uit te staren en niks te doen. Een ervaring dus die mijn leven verrijkt heeft.

Nu is deze post langer uitgekomen dan ik dacht en zal ik misschien een andere keer meer delen waarin ik echt hilarische en verdiepende gebeurtenissen heb meegemaakt.

Aan de hand van 2 jarig gebruik heb ik wel een aantal vragen waar ik zo 1,2,3 niet kon vinden bij search op DF.
1. hebben jullie unieke tips voor thuis gebruik waar je zelf achter bent gekomen? De meeste dingen heb ik uitgeprobeerd denk aan luchtjes, lipbalsem, douchen, glowsticks, muziek, films noem maar op.
2. ik heb over de afgelopen jaren eens in de 2,5 tot 3 maanden en afgelopen jaar eens in 6 maanden gebruikt maar wel elke keer 160-180g mdma wat aardig boven de norm ligt, ik mag namelijk 125g (1,5x 85). Ga wel heel erg lekker elke keer en de ervaringen en gevoel zijn niet achteruit gegaan. Is er hier sprake van een te hoge dosis? Raden jullie aan om toch iets minder te nemen? Er zijn op dit moment geen vervelende effecten maar ben wel een beetje bezorgd over de lange termijn beschadigingen
Nou hoop wat leuke replies te zien en zal hier nog vaak lurken :tongueout:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Allereerst fijn dat je op het forum terecht bent gekomen :) Ten tweede ik heb het even verplaatst naar Trip Reports gezien ik het meer een report vind met aan het eind wat vragen.

Ten derde haha. Je zit inderdaad wat aan de hoge kant van de dosering. Het is gelukkig ook niet meteen absurt maar neem gewoon is wat lager. Waarschijnlijk heb je een zelfde of betere ervaring. Voor XTC geld hoe minder hoe beter. Tenzij je van keihard tandenknarsen houd :P

Ooh en hallucineren op XTC is geen goed teken. Het behoord geen hallucinerende stof te zijn. Dan heb je gewoon te veel gehad.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
1. hebben jullie unieke tips voor thuis gebruik waar je zelf achter bent gekomen? De meeste dingen heb ik uitgeprobeerd denk aan luchtjes, lipbalsem, douchen, glowsticks, muziek, films noem maar op.
Klik om te vergroten...

Ik vind waterijsjes wel prettig met m op, smaakt heerlijk en verkoelt wat wel prettig is aangezien je het er vaak wel een beetje warm van krijgt. :)
Belangrijkste voor mij is voornamelijk dat het in goed gezelschap is, mensen waarmee ik sowieso goed overweg kan, paar knappe dames er bij is ook altijd wel een plus om redenen die voor zichzelf spreken. :P
Ook is het fijn als er eventuele bezigheid is al is het slechts een wandeling door het park.

2. ik heb over de afgelopen jaren eens in de 2,5 tot 3 maanden en afgelopen jaar eens in 6 maanden gebruikt maar wel elke keer 160-180g mdma wat aardig boven de norm ligt, ik mag namelijk 125g (1,5x 85). Ga wel heel erg lekker elke keer en de ervaringen en gevoel zijn niet achteruit gegaan. Is er hier sprake van een te hoge dosis? Raden jullie aan om toch iets minder te nemen? Er zijn op dit moment geen vervelende effecten maar ben wel een beetje bezorgd over de lange termijn beschadigingen
Klik om te vergroten...
Zelf gebruik ik meestal 160mg (82kg), voor mijn gevoel is dit een gemiddelde dosis voor je gewicht (en geslacht), in het verleden ook wel eens 120mg geprobeerd bijvoorbeeld maar dat pakte voor mij uit in een iets te milde ervaring.
5HTP achteraf heeft wel aanzienlijke voordelen voor de gezondheid volgens wetenschappelijk onderzoek onder ratten. Kan zelf ook wel beamen dat dit prettig is, in geval van dipje en ik consumeer wat 5HTP (100-200mg) is de dip binnen enkele minuten volledig verdwenen. Moet 5HTP alleen niet te snel innemen nadat je de MDMA effecten niet meer merkt aangezien er op dat moment nog MDMA in het bloed aanwezig kan wezen.

Wat betreft het hallucineren, 160mg is niet een buitengewoon hoge dosering voor je gewicht (al kan dat per persoon wat verschillen). Sommige mensen zijn simpelweg een stuk gevoeliger voor hallucineren van MDMA, een maat van mij ziet standaard hallucinaties ondanks 'normale' doseringen.
Ik heb echter wel het gevoel dat de meeste mensen gaan hallucineren doordat ze simpelweg teveel MDMA naar binnen werken.

Eerste keer MDMA is voor vrijwel iedereen de meest heftige ervaring, op dat moment zal 160mg wel teveel wezen, kan wellicht verklaren waarom je hallucineerde bij de eerste keer.
Wanneer ik iemand voor de eerste keer introduceer aan MDMA voer ik ze meestal eerst 75-100mg en als ze dat prettig vinden en de zenuwen zijn verdwenen voer ik ze eventueel 25-50mg bij.
Met een nieuwe stof mensen altijd introduceren met een 'treshold'/lage dosis om te kijken hoe ze reageren en zodat ze een beetje ontspannen kennis kunnen maken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."