Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums15G Atlantis - Een onverwachte wending.

15G Atlantis - Een onverwachte wending.

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MuditaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het was eindelijk zo ver.. na 2 weken plannen & organiseren gingen we eindelijk weer trippen!

Informatie
Wie: Ik en M.
Wat: Elk 15 Gram Atlantis (Truffels) & 10 euro powerplant.
Waar: Bij m thuis.
Wanneer: Kerstmis avond.

Voorwoord
We hadden dus 2 weken al in de planning om samen te gaan trippen op truffels. De bedoeling was om een hele spirituele trip mee te maken. Dit had (helaas?) een andere wending.
De week voor de trip gingen we de stad in om de truffels & wiet op te halen ! Ook zouden we hier nog eventuele dingen halen zoals glowsticks. Verrast te werden door de prijs ging dit helaas niet door. Zo gingen we dus weer terug naar huis, M die had thuis nog een rookmachine staan en die gingen we even uittesten in de hoop dat die het nog deed. Helaas.. ging niet door :(. Gelukkig had hij nog een hele vette laser (over de hele muur bewegende stipjes). Nu had M later in de week dus 4 bellenblazen en 85% pure cacao chocola (MAO-remmer) opgehaald. Tijd om te trippen :hearteyes:.

Trip report
Het was dus zover, zaterdag met kerst. Ik heb de hele dag mijn best gedaan om het rustig aan te doen met het eten aangezien wij 's avonds ook nog chinees gingen eten :openmouth:. De planning was om rond 9 uur de truffels op te eten. Helaas was ik pas rond 7/8 uur klaar met eten en zat ik toch wel wat vol, haha.. Ik ging rond half 8 naar M toe, waar we eerst even lekker op de bank gingen chillen en muziek te luisteren. Ik had zin in een joint, en de joints waren al gedraaid in de week voor het trippen. Dus gingen we even naar buiten en rookte ik een joint, M die had nog niet zo erg zin in een joint. Zo rookte ik de joint dus in m'n eentje op. Na de joint gingen we weer naar binnen, en aangezien we beide nog wel een beetje vol zaten van het eten besloten we om de truffels wat later in te nemen. Nu gingen we niet trippen in het huis waar we op dat moment waren dus pakten we de tas in met de laser, chocola etc.. zodoende gingen we naar buiten en gingen we onder de afkapping de truffels op eten. M die pakte ze uit de koelkast maar ze waren nogal koud dus zei hij dat we beter nog even konden wachten omdat hij dacht dat ze anders nogal veel viezer zouden zijn. Nu was het uiteindelijk half 11, eindelijk tijd om de truffels op te eten. Dit ging met een beetje moeite bij het kauwen van de eerste paar truffels. Maar na een tijdje te kauwen raak je er wel weer aan gewent. We hadden ook nogal een discussie over de smaak en onze conclusie was dat het naar bedorven komkommer proefde. We hadden de truffels volledig op rond 10 voor 11.

23:10 - 23:40
De eerste effecten begonnen al een beetje opkomen voor mij, ik gok een beetje placebo.
Ik was overigens ook al een beetje stoned door die joint die ik nog gerookt had. Maar aangezien we dus opmerkten dat het straks zou inkomen, zei M dat hij graag een blokje om wou aangezien hij zei dat de bodyload dan veel minder zou zijn.. Nou ja laten we dat dan maar doen.
Zo onder het lopen begon ik het al wel een beetje te voelen. Ik begon een beetje te lachen en mijn gedachtes waren al redelijk van de kaart :P. Alhoewel ik niet wou lachen..
Nu liepen we naar een heel groot gebouw met een speeltuintje erbij te staan en allemaal gekleurde ramen etc. We liepen wat verder op het "oprit" van dit gebouw en hier gingen we vervolgens staan. Ik begon nog wat meer te lachen en ik merkte al aardig dat ik wel aan het trippen was. M die merkte dit helaas nog niet, totdat ik zei: 'Hé kijk hoe mooi die muur eruit ziet.' vervolgens zei M: 'Ik ben nog niet aan het trippen.. Ho! wacht eens even, je hebt gelijk :grin:!' Hierdoor kregen we een discussie over of hij nou wel of niet aan het trippen was, conclusie: hij was aan het trippen. Hier volgden wat gesprekken waar ik niet meer van weet waar ze over gingen. Nu besloten we weer terug te lopen naar het huis van zijn moeder waar we aan het begin van de avond ook zaten.

23:45 - 00:10
We gingen weer achterhuis zitten, en lieten de eerste effecten even op ons afkomen. M die pakte de tas van binnen weg en nam die mee naar buiten, en ging ook nog even zitten. Klein muziekje op en ik ging even lekker liggen op de bank en M die zat op de stoel. We namen onze gedachten in ons op en gingen een beetje in ons zelf zitten. Vervolgens ging ik weer recht op zitten en zag ik ineens al die gekleurde lampjes die de hele tijd aan en uit gingen, dit vond ik er alweer redelijk mooi uit zien. Ik had nog geen visuals maar ik voelde de trip wel aardig. M en ik hadden nog wat gesprekken en besloten om naar het huis van zijn vader te gaan, dit was de bedoeling al voor de avond/nacht aangezien we daar lekker een mooie grote achtertuin hadden en binnen ook een veel betere setting hadden. Zo liepen we dus naar zijn vader toe.

00:10 - 01:00
M die pakte alles bij elkaar (tas, sleutels etc..) en het was tijd om naar het huis van zijn vader te lopen. Ik begon de bodyload al aardig te voelen, ik dacht ineens van 'hé wat begin ik weer ligt te worden zeg!' ik vond lopen niet het leukste van de avond, laten we het daar maar op houden. Onderweg kwamen we nog wat vrienden tegen en maakten we even een praatje mee. Ik zei met mijn domme trippende kop: 'kom je straks ook even langs?' Waarop hij antwoordde dat dat wel goed was. Dit was dus niet echt de bedoeling. Ik en M liepen verder naar het huis waar we zouden gaan trippen. Tijd om naar binnen te gaan, lekker warm. We gingen zitten, zette de laser aan en muziek op. Ik had de hele tijd golvende gedachten met verschillende emoties. Een gedachte waar ik op kwam was: 'Het word me teveel.' Vervolgens was dit helemaal niet zo en had ik geen moeite met die gedachte, ik probeerde te begrijpen waarom ik dat dacht en mijn conclusie was: 'Waarom? Waarom zou ik "bang" zijn?' We zaten erg stil op de bank en de visuals kwamen aardig op bij mij. De kerstboom leek de hele avond een soort nep gekleurd iets (Een soort foto effect zat erop). Ik zag alles in elkaar overlopen en allemaal structuren. De huiskamer waar we zaten was heel mooi omdat dit houterig en stenig was. Er stond een houtkachel die we aan zouden doen waar vervolgens helemaal niks van is gekomen. Ik zat heel diep in mijn gedachten. Een vraag die vooral vaak in me op kwam was 'waarom?'

01:00 - 03:00
Aangezien ik aan een kameraad van ons had gevraagd of die ook wou komen. Stapte er dus ineens iemand naar binnen, ik dacht: 'Huh? Wie komt hier nou weer binnen.' M die liep naar de deur en zag dus dat het die jonge was waar ik dat tegen had gezegd. Hun liepen naar de woonkamer en we hadden even een gesprek gehad. Wat dus meer de lacherige kant op ging..
M die baalde eerst even aangezien dit in de eerste instantie niet de afspraak was. Nu zei die jonge dus dat hij nog allemaal mensen had meegenomen en die zaten achterhuis.. damm. M die was hier eerst een beetje boos om maar dat vergat hij weer binnen 3 minuten :P. Ik dacht van achja, het zal allemaal wel. Nu kwamen er dus een paar meer naar binnen toe en hun hadden allemaal pep & xtc gehad. Dat zou normaal niet super goed samengaan met mensen die aan de truffels zitten en de hele setting was ook verneukt. Maar zo hebben we gewoon met z'n allen er nog wat leuks van gemaakt en gewoon lekker zitten te chillen. Het was dus wat meer een lacherige trip dan een spirituele. We hadden vooral ook gewoon normale gesprekken en ik zat vooral te genieten van de visuals. Vervolgens gingen we achter bij de eettafel zitten en daar zag ik in de tafel allemaal structuren die in elkaar overliepen, stonden een soort van te dansen haha.
Hier deed ik even mijn ogen dicht en dat vond ik heel fijn. Ik herinner me niet meer precies wat ik zag maar had wel een beetje closed eye visuals.

03:00 - 03:40
We gingen lekker achterhuis zitten met z'n allen en ik stak vervolgens nog een joint op. M die had geen zin in een joint die avond dus die had niks gerookt. Ik rookte de joint dus lekker op. Ik zat in een hele lekkere stoel en zat daar lekker te hangen. Vervolgens kreeg ik te horen: 'M is weg ! Die jonge heeft truffels op die kan niet zo alleen over straat rondzwerven !' Een maat van mij probeerde M te bellen maar zonder succes.. de anderen gingen allemaal naar hem op zoek maar toen werd die maat van mij gebeld. Het was M, hij zei dat hij weggelopen was en geen idee had van waar die was en hoe die terug moest.. Ik dacht toen hij weg was al meteen dat dat niet goed ging komen omdat toen wij van dat gebouw naar het huis van zijn moeder liepen hij toen ook al helemaal de verkeerde kant op liep en ik hem moest sturen de andere kant op te gaan. Nu was hij dus alleen, hun bleven aan de lijn te bellen en de anderen hadden hem gevonden. Gelukkig! Dat kon veel anders lopen. Zo kwam hij weer terug en zij hij dat hij een soort van bad trip had maar het niet erg vond. Hij liep de hele tijd heen en weer door de achtertuin alles te bekijken. Op dit moment was hij wel weer lekker aan het trippen. Het begon een beetje later te worden en we zaten buiten in de kou. En ik zei tegen M kom we moeten naar binnen het begint nogal koud te worden. Hij zei: 'Nee joh niet naar binnen'. Dit vond ik nogal kut en begon me een beetje ergeren aan zijn gedrag. Maar dit liet ik niet merken want wou het voor hem niet verpesten. Na een paar minuten besefte hij ineens van nee hij heeft gelijk we gaan binnen. We liepen naar de deur en dit was een hele reis, de deur open doen was nogal moeilijk en de juiste sleutel vinden.

03:40 - 04:00
Eindelijk, we waren binnen. Ik werd hier heel vrolijk van en ging lekker op de bank zitten. Ik pakte wierook en stak dit aan, ik rook even van dichtbij en vreemd genoeg bleef die geur de hele tijd nog in mijn neus zitten, heerlijk. Nu begon ik heel veel te denken en ik zei tegen M: 'Waarom zouden we ons ergeren aan dingen ? Waarom zouden we boos zijn ?' dit klonk voor mij op dat moment als een hele les en besloot om voortaan nooit meer me te ergeren aan dingen.
M die zei dat het voelde alsof ik de leraar was en hij de leerling op dit moment. Wat eerder op de avond anders om voelde. Grotendeels was trouwens alweer weg van diegenen die er waren, waar ze heen waren ? Geen idee. Er was nog 1 jonge en die vond ik de heel cool op een 1 of andere manier. En dat zei ik ook om de 5 minuten: 'Jij bent cool!' M was dit met me eens en snapte precies wat ik bedoelde.

04:00 - 5:30
Het werd alweer aardig laat te worden en ineens kwamen er een paar jongens weer terug. Die zouden die nacht doorzetten, en M die ging met hun een film kijken over Snoop dog en Wiz khalifa.. ugh. Ik had hier helemaal geen zin in en het was net alsof M een pil xtc had gehad. Hij was helemaal hyper en zat hele tijd wat mee te spacen met die anderen. Waar ik helemaal niet voor in de stemming was. Ik werd een beetje moe en zei tegen M dat we straks ook nog een heel stuk moeten lopen naar het huis van zijn moeder. Hij zei ja ja. En ik zei vervolgens zullen we dat straks doen dan? Hij zei nee ik wil deze film eerst zien, toen zei ik van ja maar het is allemaal al helemaal uit de planning en ik heb geen zin om tot zo laat. Hij had die avond zelf nog gezegd dat hij niet tot heel laat wou. Dit was hem helemaal ontschoten denk ik. We besloten om over een half uur naar zijn moeder te gaan, na dat half uur zei ik kom we gaan. Toen zei hij ja maar ik wil deze film nog zien. Toen besloten we dus om over 10/15 minuten weg te gaan en na die tijd kwam weer hetzelfde verhaal maar werd het toen over 5 minuten. Toen was het eindelijk zover en gingen we weg, dit duurde ook nog een hele tijd aangezien iedereen het huis uit moest en zijn spullen moest pakken etc.

Slot
Het bleek dus achteraf nog wel een leuke trip te zijn maar zeker niet 1 van de leukste. En ik wou helemaal trippen om het "leuk" te hebben maar wou graag op een heel andere manier trippen. Dit wou M zelf ook, maar dit liep heel anders wat vervolgens toch wel mijn schuld was. Ik ben aardig wat stukjes vergeten van wat ik in het trip report wou typen dus helaas is het niet het beste verhaal. Dit was ook mijn 1e trip report.
Edit: Aangezien het nogal wat later is getypt en ik niet veel herinner mijn excuus dat het report nogal rommelig is.
S
SnoeischaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mudita zei:
Aangezien het nogal wat later is getypt en ik niet veel herinner mijn excuus dat het report nogal rommelig is.
Klik om te vergroten...

Is goed te lezen hoor :). Ik ga deze zondag voor het eerst een poging wagen aan de paddo's, ook met 1 vriend, hopende op dat er geen mensen komen binnenlopen haha. Gelukkig werd je niet helemaal uit je trip gehaald door de onverwachte wending. Volgende keer toch nog iets beter plannen? :wink:. Of gewoon alleen trippen als je voor spiritueels wilt gaan, heb je minder afleiding lijkt mij.

Mudita zei:
Maar aangezien we dus opmerkten dat het straks zou inkomen, zei M dat hij graag een blokje om wou aangezien hij zei dat de bodyload dan veel minder zou zijn.. Nou ja laten we dat dan maar doen.
Klik om te vergroten...

Helpt een rondje lopen trouwens tegen de bodyload in de come-up?
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mooi report, had een mooiere trip kunnen zijn als het andere wegen was ingegaan. Dat is niet erg natuurlijk. Er zijn nog zat mogelijkheden om op allerlei verschillende plekken en in verschillende mindsets te trippen. :)
Snoeischaar zei:
Helpt een rondje lopen trouwens tegen de bodyload in de come-up?
Klik om te vergroten...
Ik vind persoonlijk van wel. Daarbij moet ik wel zeggen dan ik sowieso al niet veel last heb van een bodyload met truffels/paddos.

Waar ik zelf wél last van heb als ik tijdens de inwerking buiten ben is dat ik dan een beetje paranoïde gedachten krijg. Voornamelijk gedachten over buren tegenkomen die een gesprek aan gaan en dan zouden merken dat ik onder invloed ben van een middel (wanneer ik dan weer nuchter ben is deze gedachte absurd in mijn ogen.. :tongueout: ). Nogal een taboe in onze buurt, lijkt het. En dat terwijl de buurt graag een grote slok alcohol drinkt met z'n allen.

Veel plezier en wijsheid met de volgende!

Edit: het stukje wat je geschreven hebt over de tijden 3:40 -4:00 vind ik wel mooi. Over dat boos-zijn. Het heeft inderdaad niet veel zin. boos zijn of ergenis is alleen maar extra belasting bovenop dat gene waaróm je in eerste plaats boos bent geworden. Het is al gebeurd en het is erg. Dan kun je een aantal dingen doen: je kan gaan fixen wat zojuist 'beschadigd' is (om het even zo te zeggen), je kunt het laten voor wat het is, maar je kunt ook boos worden. In dit laatste geval kun je de schade zelfs nog vergroten, doordat jouw boosheid jou kort in zijn greep kan krijgen, waardoor je controle verliest.

boos zijn of ergenis is niet erg, zolang je maar weet dat er veel meer is dan deze emoties, als je dit weet, zul je ook merken dat de prikkel van de emotie maar van heel korte duur is. Dan zou je het zelfs kunnen 'uitlachen' :wink:
M
MuditaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Snoeischaar zei:
Is goed te lezen hoor :). Ik ga deze zondag voor het eerst een poging wagen aan de paddo's, ook met 1 vriend, hopende op dat er geen mensen komen binnenlopen haha. Gelukkig werd je niet helemaal uit je trip gehaald door de onverwachte wending. Volgende keer toch nog iets beter plannen? :wink:. Of gewoon alleen trippen als je voor spiritueels wilt gaan, heb je minder afleiding lijkt mij.
Klik om te vergroten...

Oké gelukkig dat het nog wel goed te lezen is! Veel plezier zondag, en misschien een idee om de deur lekker op slot te doen haha. Kunnen ze je ook niet storen. Ik was inderdaad ook wel erg blij dat ik niet gestoord werd uit de trip omdat er allemaal nuchtere mensen om me heen waren. En de volgende trip word zeker wat beter geplant haha. Alleen trippen zou zeker weten beter moeten zijn voor als je spiritueel wilt trippen. Maar alleen trippen dat laat ik voorlopig eerst even terzijde :tearsofjoy:.

Snoeischaar zei:
Helpt een rondje lopen trouwens tegen de bodyload in de come-up?
Klik om te vergroten...

Van wat ik hoor om me heen zou het toch wel degelijk moeten helpen. Alhoewel ik zelf wel erg licht werd, en op het einde van de trip nog wel een beetje een bodyload kreeg alsof ik de grond in werd gezogen. Maar hier had ik geen last van of ergerde ik me niet aan.
M
MuditaLid
01-01-2024, 00:00
#5
mikoz zei:
Mooi report, had een mooiere trip kunnen zijn als het andere wegen was ingegaan. Dat is niet erg natuurlijk. Er zijn nog zat mogelijkheden om op allerlei verschillende plekken en in verschillende mindsets te trippen. :)
Klik om te vergroten...

Dank je, het had inderdaad zeker een veel mooiere trip kunnen zijn als het andere wegen was ingegaan. Maar dit was zeker niet erg want de trip was alsnog wel leuk, en er is zat tijd om nog vaker te trippen (alleen moet je wel geduldig zijn). De volgende trip word ook lekker bij mij thuis wat iets verder weg is, lekker in een wat meer afgelegen omgeving. En het huis helemaal voor mezelf hebben in het weekend is natuurlijk altijd fijn.


mikoz zei:
Edit: het stukje wat je geschreven hebt over de tijden 3:40 -4:00 vind ik wel mooi. Over dat boos-zijn. Het heeft inderdaad niet veel zin. boos zijn of ergenis is alleen maar extra belasting bovenop dat gene waaróm je in eerste plaats boos bent geworden. Het is al gebeurd en het is erg. Dan kun je een aantal dingen doen: je kan gaan fixen wat zojuist 'beschadigd' is (om het even zo te zeggen), je kunt het laten voor wat het is, maar je kunt ook boos worden. In dit laatste geval kun je de schade zelfs nog vergroten, doordat jouw boosheid jou kort in zijn greep kan krijgen, waardoor je controle verliest.

boos zijn of ergenis is niet erg, zolang je maar weet dat er veel meer is dan deze emoties, als je dit weet, zul je ook merken dat de prikkel van de emotie maar van heel korte duur is. Dan zou je het zelfs kunnen 'uitlachen' :wink:
Klik om te vergroten...

Zeker! Ik doe ook zeker wat met die gedachte die ik had in de trip. Wat je zegt klopt helemaal, uit boosheid maak je meestal keuzes waar je later (heel erg) spijt van krijgt. Wat je natuurlijk niet wilt! Dus als je boos bent maak je jezelf rustig en denk je 2x na voordat je iets beslist om te doen.
S
SnoeischaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
mikoz zei:
Waar ik zelf wél last van heb als ik tijdens de inwerking buiten ben is dat ik dan een beetje paranoïde gedachten krijg. Voornamelijk gedachten over buren tegenkomen die een gesprek aan gaan en dan zouden merken dat ik onder invloed ben van een middel
Klik om te vergroten...

Haha, gelukkig ga ik het doen bij m'n maat thuis, een studentencomplex. Kom dus hoogstens een andere vriend tegen die hard gaat lachen als die merkt dat we trippen, en dan wss één van z'n eigen tripverhalen weer gaat vertellen.

Mudita zei:
Veel plezier zondag, en misschien een idee om de deur lekker op slot te doen haha. Kunnen ze je ook niet storen.
Klik om te vergroten...

Thanks, en ja, we zullen de deur wel op slot doen nadat we een rondje zijn wezen lopen haha.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."